• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Sussna85

Åh jag har börjat känna bäbisen <3 för några dagar sen börja små små buffar och fladdrande,gick in i vecka 15 igår.

Jag känner en sån ödmjukhet inför att jag får uppleva detta igen. Och nu blir det ännu mer verkligt att man bakar en bäbis :D

• Fru89
    Sussna85 skrev 2021-04-08 07:22:47 följande:

Åh jag har börjat känna bäbisen <3 för några dagar sen börja små små buffar och fladdrande,gick in i vecka 15 igår.

Jag känner en sån ödmjukhet inför att jag får uppleva detta igen. Och nu blir det ännu mer verkligt att man bakar en bäbis :D

Sååå mysigt! Jag kände första fladdret i vecka 13, tog några dagar innan jag kände nästa gång, efter det nån gång varannan dag ungefär. Men senaste två dagarna har jag känt några gånger per dag. Så det ökar i intensitet :) har också precis gått in i vecka 15
  • Sussna85
    Fru89 skrev 2021-04-08 23:23:12 följande:

Sååå mysigt! Jag kände första fladdret i vecka 13, tog några dagar innan jag kände nästa gång, efter det nån gång varannan dag ungefär. Men senaste två dagarna har jag känt några gånger per dag. Så det ökar i intensitet :) har också precis gått in i vecka 15

Jo <3 jag tittade i mina anteckningar från mina två förra graviditeter,då kände jag fladder i vecka 12 redan tydligen,tänkte först att jag måst ha skrivit fel,men det stod så på båda anteckningar så :) kommer så väl ihåg med första barnet och det där riktigt första fladdret,den där känslan av en liten fisk i magen....kommer så väl ihåg min förvåning att det kändes som de kändes :D
  • GrodanS77

Halloj,

Tänkte bara tala om att det gick bra på kub i fredags. Lillepyret levde och rörde runt i magen. Allt såg superbra ut och fick lägsta sannolikheten på trisomierna. Sååå skönt!

• Baconpie
    GrodanS77 skrev 2021-04-11 19:07:10 följande:

Halloj,

Tänkte bara tala om att det gick bra på kub i fredags. Lillepyret levde och rörde runt i magen. Allt såg superbra ut och fick lägsta sannolikheten på trisomierna. Sååå skönt!

Åh stort grattis! Vilken otrolig känsla det måste vara. Ser fram emot att ha det avklarat, har tid 20/4.
  • Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-04-11 19:07:10 följande:

Halloj,

Så skönt med både sprattlade bebis och bra resultat! :)
  • E M A

Jaha, skulle ha ul för kub imorgon som jag sett fram emot så mkt och nu fick vi reda på att min man har Corona... många tankar i huvudet just nu...

• viljaa

Nu är även vi snart igenom v 12, kub nästa vecka så snart kanske man vågar tro på att det kommer komma en bebis till hösten! <3

• Smurfem

Går in i v 13 (12+0) imorgon och väntar spänt på nipt-resultatet! Såg bebis senast 10+5 så det är verkligen nervöst... UL om två veckor

• GrodanS77
    E M A skrev 2021-04-13 09:46:39 följande:

Jaha, skulle ha ul för kub imorgon som jag sett fram emot så mkt och nu fick vi reda på att min man har Corona... många tankar i huvudet just nu...

Ajdå, jobbig sits! Ring o kolla med sjukhuset vad de säger. Vi var sjuka veckan innan och samma vecka men dock inte med Corona. Så efter negativt Coronatest fick jag ändå komma. Hade det varit något så hade de antingen bokat om eller i värsta fall utnyttjat sitt ?specialrum? där de tar emot oklara fall eller vad man nu ska kalla det för. Kub göra ju bara under vissa veckorna graviditeten så då ska de kunna hantera smittade också, förstod jag det som.

Hoppas att det löser sig för dig och att maken din inte blir allt för dålig!
Svar på tråden BF Oktober 2021