• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • E M A
    GrodanS77 skrev 2021-04-13 15:40:20 följande:

Ajdå, jobbig sits! Ring o kolla med sjukhuset vad de säger. Vi var sjuka veckan innan och samma vecka men dock inte med Corona. Så efter negativt Coronatest fick jag ändå komma. Hade det varit något så hade de antingen bokat om eller i värsta fall utnyttjat sitt ?specialrum? där de tar emot oklara fall eller vad man nu ska kalla det för. Kub göra ju bara under vissa veckorna graviditeten så då ska de kunna hantera smittade också, förstod jag det som.

Hoppas att det löser sig för dig och att maken din inte blir allt för dålig!

Tack! Jo, jag har pratat med dem, men var absolut tvungen att avboka kuben. Jag fick en ny tid på mån, vilket är sista dagen att kunna göra kub, annars är det för sent sa hon. Jag har tagit ett Coronatest som visade negativt, men ska göra ett till i helgen. Är det negativt med kan jag gå på kuben annars blir det inget kub för min del. Mkt konstigt att de har så olika syn på olika ställen i Sverige...
  • Baconpie

Jag har redan fått en ganska tydlig mage i v.13 och är i behov av ett par jobblämpliga byxor, men hittar prick ingenting!? Allting som inte är mysbyxor/leggings är slutsålt överallt. Sitter ni på något tips så är jag mycket tacksam.

• GrodanS77
    Baconpie skrev 2021-04-16 13:51:30 följande:

Jag har redan fått en ganska tydlig mage i v.13 och är i behov av ett par jobblämpliga byxor, men hittar prick ingenting!? Allting som inte är mysbyxor/leggings är slutsålt överallt. Sitter ni på något tips så är jag mycket tacksam.

Tyvärr finns det inte många ställen som säljer mammakläder i butik. Tror bara att det är i vissa H&M butiker numera. Så tyvärr får man beställa det mesta. Zalando kan vara bra att kika på då de har många olika märken och fri frakt. Där kan man på en del av sakerna också få expressleverans mot en extra kostnad. Sellpy har begagnade grejer mest hm tror jag, lite längre leveranstid dock. Blocket annars, kanske finns det nån i din stad så du kan hämta snabbt.

Vet att Lindex har nån kostymbyxa. Deras mammakläder vet jag tidigare har varit populära men aldrig testat själv.

Jag går in i v15 i morgon. Jisses vilken mage jag har fått. Går inte att dölja längre. Tycker den har kommit så fort denna gång. Ska in till kontoret på måndag så antar att det kommer bli officiellt då
  • GrodanS77
    E M A skrev 2021-04-16 12:19:06 följande:

Tack! Jo, jag har pratat med dem, men var absolut tvungen att avboka kuben. Jag fick en ny tid på mån, vilket är sista dagen att kunna göra kub, annars är det för sent sa hon. Jag har tagit ett Coronatest som visade negativt, men ska göra ett till i helgen. Är det negativt med kan jag gå på kuben annars blir det inget kub för min del. Mkt konstigt att de har så olika syn på olika ställen i Sverige...

Håller tummarna för negativt covidtest så du får ditt kub!
  • Kroonkan

Jag är i v15 nu och beräknad den 14/10. Varit på KUB och fick bästa resultaten man kunde få enl läkaren. Kändes så skönt och nu känns det som man verkligen kan slappna av och njuta av graviditeten. Allt har sett bra ut. Vi får veta kön den 24 maj på RUL. Någon mer som gjort KUB? Jag var så orolig och nervös innan... Detta är min och min mans första barn. Har varit gravid en gång innan 2018, men vi fick då missfall. Vi är så glada och förväntansfulla. Känns som en tjej. Men vem vet, skall bli intressant och se ifall känslan stämmer överens med vad jag kommer få veta den 24/5 på RUL. ????????????

• Mrs87a
    Kroonkan skrev 2021-04-16 20:29:21 följande:

Jag är i v15 nu och beräknad den 14/10. Varit på KUB och fick bästa resultaten man kunde få enl läkaren. Kändes så skönt och nu känns det som man verkligen kan slappna av och njuta av graviditeten. Allt har sett bra ut. Vi får veta kön den 24 maj på RUL. Någon mer som gjort KUB? Jag var så orolig och nervös innan... Detta är min och min mans första barn. Har varit gravid en gång innan 2018, men vi fick då missfall. Vi är så glada och förväntansfulla. Känns som en tjej. Men vem vet, skall bli intressant och se ifall känslan stämmer överens med vad jag kommer få veta den 24/5 på RUL. ????????????

Jag gjorde kub för en vecka sen, fick också lägsta sannolikhet för avvikelser. Sån lättnad! Denna graviditet har jag varit mer orolig för att något ska vara fel. Kanske är man mer medveten nu om alla risker.. Skyller nog ändå denna åkomma på alla skräckhistorier på familjeliv..! :-!

Jag är rätt säker att din magkänsla stämmer! Förra gången bara VISSTE jag att det var en flicka. Och ut kom en tjej! Den här gången misstänker jag flicka igen, men jag är inte tvärsäker. Har drömt nog 4 gånger under denna graviditet att jag fått en son så det kan väl ha förvirrat min magkänsla
  • Lilant
    Kroonkan skrev 2021-04-16 20:29:21 följande:

Förstår fan inte hur ni i denna tråden räknar veckor du kan omöjligt vara i vecka 15 jag är i vecka 15 och har bf 2 veckor och 4 dagar innan dig
  • GrodanS77
    Lilant skrev 2021-04-17 07:19:45 följande:

Förstår fan inte hur ni i denna tråden räknar veckor du kan omöjligt vara i vecka 15 jag är i vecka 15 och har bf 2 veckor och 4 dagar innan dig

Ge dig nu! Vi har redan haft den där diskussionen!

Tror att hennes veckor stämmer alldeles utmärkt då jag går in i v15 idag och har bf 16/10. Skulle tro att det är du som räknat fel på ditt.
  • rollingsky

Jag gick in i v 15 i torsdags (14+0) och har bf 14/10.
  • Snäckan92
    rollingsky skrev 2021-04-17 08:21:29 följande:

Jag gick in i v 15 i torsdags (14+0) och har bf 14/10.

Jag är I vecka 14 (13+3) och har BF 19/10 så du räknar helt rätt. Verkar som Lilant försöker trolla :)

Kan du inte bara försvinna från tråden? Du är ju ett troll!
Svar på tråden BF Oktober 2021