BF Oktober 2021
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Så himla lycklig! NIPT testet visade låg avvikelse på trisomier. Gjorde ett TUL idag (v13) där läkaren gick igenom fostret grundligt och såhär långt såg allt jättefint ut och moderkakan har tagit över. Nu vågar jag nog glädjas åt denna graviditet efter vårt MA i höstas. Nipt visade även att vi väntar en pojk <3
Förstår fan inte hur ni i denna tråden räknar veckor du kan omöjligt vara i vecka 15 jag är i vecka 15 och har bf 2 veckor och 4 dagar innan dig
Håller tummarna för negativt covidtest så du får ditt kub!
Igår lyckades jag äntligen höra hjärtljuden med doppler.. Har annars gått runt och tänkt att det säkert är MA och inte kunnat glädjas riktigt då jag såg fostret senast vecka 9. Idag gick jag in i vecka 14 så livet kan inte bli bättre just nu (även fast jag i princip är sänggliggandes pga fruktansvärt illamående och yrsel haha).
Hur mår ni alla andra här? Både psykiskt och fysiskt. <3
Förstår fan inte hur ni i denna tråden räknar veckor du kan omöjligt vara i vecka 15 jag är i vecka 15 och har bf 2 veckor och 4 dagar innan dig
Jag gjorde kub för en vecka sen, fick också lägsta sannolikhet för avvikelser. Sån lättnad! Denna graviditet har jag varit mer orolig för att något ska vara fel. Kanske är man mer medveten nu om alla risker.. Skyller nog ändå denna åkomma på alla skräckhistorier på familjeliv..! :-!
Jag är rätt säker att din magkänsla stämmer! Förra gången bara VISSTE jag att det var en flicka. Och ut kom en tjej! Den här gången misstänker jag flicka igen, men jag är inte tvärsäker. Har drömt nog 4 gånger under denna graviditet att jag fått en son så det kan väl ha förvirrat min magkänsla
Ge dig nu! Vi har redan haft den där diskussionen!
Tror att hennes veckor stämmer alldeles utmärkt då jag går in i v15 idag och har bf 16/10. Skulle tro att det är du som räknat fel på ditt.
Igår lyckades jag äntligen höra hjärtljuden med doppler.. Har annars gått runt och tänkt att det säkert är MA och inte kunnat glädjas riktigt då jag såg fostret senast vecka 9. Idag gick jag in i vecka 14 så livet kan inte bli bättre just nu (även fast jag i princip är sänggliggandes pga fruktansvärt illamående och yrsel haha).
Hur mår ni alla andra här? Både psykiskt och fysiskt. <3