• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • viljaa
    Kroonkan skrev 2021-04-23 14:46:28 följande:

Tack. Har skickat förfrågan dit. Men om de accepterar skickar man bild osv i pm då eller? Tack på förhand. :) Idag går jag in i vecka 16, så spännande. :D

Nä man laddar upp i ett inlägg :) vill man vara anonym ska det gå stt skick pm
  • Kroonkan
    viljaa skrev 2021-04-23 19:09:27 följande:

Nä man laddar upp i ett inlägg :) vill man vara anonym ska det gå stt skick pm

Jag gjorde ett inlägg de gissade flicka. :)
  • viljaa
    Kroonkan skrev 2021-04-23 20:36:30 följande:

Jag gjorde ett inlägg de gissade flicka. :)

Kul! Hoppas det stämmer :D
  • Kroonkan
    viljaa skrev 2021-04-23 23:26:36 följande:

Kul! Hoppas det stämmer :D

Gjorde inlägg i 2 såna fb grupper. I båda grupperna gissade flicka. Och min känsla är flicka med. Återkommer efter RUL när jag vet vad dem säger. :)
  • viljaa
    Kroonkan skrev 2021-04-24 01:21:55 följande:

Gjorde inlägg i 2 såna fb grupper. I båda grupperna gissade flicka. Och min känsla är flicka med. Återkommer efter RUL när jag vet vad dem säger. :)

Gör det!!:D
  • FJulias

Hej! Jag hittade precis där här tråden! Jag är gravid i vecka 16 och har en fråga kring ett konstigt symtom. Ibland när jag sätter mig ner eller vänder på mig, sittandes eller ståendes så liksom knäpper det till precis under huden på mig. Det känns inte som att det är i själva livmodern utan snarare i huden. Det är mitt andra barn och kan inte minnas om jag kände detta förra gången. Det känns lite som att något lossnar ifrån huden fast helt utan smärta. Någon som har idéer om vad detta kan vara? Är det huden som tänjs ut? Haha... så skumt.

Kram på er alla! <3

• Kroonkan
    FJulias skrev 2021-04-25 23:01:27 följande:

Hej! Jag hittade precis där här tråden! Jag är gravid i vecka 16 och har en fråga kring ett konstigt symtom. Ibland när jag sätter mig ner eller vänder på mig, sittandes eller ståendes så liksom knäpper det till precis under huden på mig. Det känns inte som att det är i själva livmodern utan snarare i huden. Det är mitt andra barn och kan inte minnas om jag kände detta förra gången. Det känns lite som att något lossnar ifrån huden fast helt utan smärta. Någon som har idéer om vad detta kan vara? Är det huden som tänjs ut? Haha... så skumt.

Kram på er alla! <3

Välkommen och grattis. :) Faktiskt ingen aning vad det kan vara. Tror dock inte det är någon fara. Jag är med i vecka 16 (15+2). På mig är magen spänd och stor (första barnet) ibland hugger det till på mig. Gör inte ont med lite obehagligt. Mest i höger sida. Typ om jag ligger ner och skall sätta mig upp etc. Känns dock inte som ett knäppande som du beskriver. :) Jag upplever aktivitet från magen som jag tror är bebisen.
  • JesFon
    FJulias skrev 2021-04-25 23:01:27 följande:

Kram på er alla! <3

Hej! Välkommen.

Jag funderar på om det kan vara samma som jag haft ett par veckor. Jag är i v 15 nu och det "knäpper" till i höger sida vissa gånger jag reser mig upp. Jag har dragit slutsatsen att det kan vara muskler eftersom allt flyttats åt sidorna mer eller mindre nu! Haha
  • Sylphide

Kommit halvvägs genom v.17. Mår fortfarande illa/kräks på morgonen, sen mår jag lite bättre på dagen.

Någon mer?

Har inte upplevt detta under någon av mina 3 tidigare graviditeter...

• E M A
    Baconpie skrev 2021-04-21 20:11:35 följande:

Tack! Verkligen stor lättnad, nu vågar jag tänka att jag väntar barn. Vi hade en lite skakig början med missfall av ena fostret (var tvillingar) men den här verkar vilja stanna.

Härligt att du lyckades få en tid och grattis till resultatet! Jag är 37, så jg var också extra nöjd då jag väntade mig lite högre risk pga ålder.

Fick boka RUL direkt vid besöket, fick tid 8/6, känns som en evighet! Men vi har bestämt oss för att betala för ett privat NIPT, så kommer få veta könet innan iaf. Fick du boka in RUL?

Hej!

Usch då, vilken jobbig start för er... All lycka till er med denna lilla krabat iaf!! Aha, ja, då är vi något äldre mammor båda två ;). Har du barn sen innan? Vi har en 6-åring. Blir 7 samma dag som denna är tänkt att komma. Japp, rul är inbokat till den 25 maj så det är lite nedräkning nu:). När har du bf? Är det alldeles i slutet av okt? Ah, jag förstår er, jag vill också veta kön så fort som möjligt. Mest för storasysterns tjat, men även för namnet som denna gången kan bli väldigt svårt att bestämma.. hehe.
Svar på tråden BF Oktober 2021