Vi som försökt en längre tid - första barnet
Idag kom mensen för sjuhundrafyrtioelfte gången, så jag ringde Livio på en gång och vet ni vad? Vi ska få börja med IVF redan den här cykeln! Det gick mycket snabbare än jag vågade hoppas på, med tanke på att remissen skickades i mitten av mars! Så på torsdag ska jag börja med sprutorna och så har vi bokat in två ultraljud för att se hur jag reagerar på dosen. Väldigt blandade känslor förstås, men framför allt en tacksamhet över att vi ska få den här hjälpen och en hoppfullhet att vi nu kanske kan få närma oss den här drömmen
Jag berättade för mina två chefer idag eftersom jag kan behöva ta ledigt med kort varsel när det blir dags för äggplock och återföring i en annan stad dessutom, och jag kände ett väldigt fint stöd från båda. Jag hade gruvat mig för att berätta, så det känns som en lättnad nu när det gick så bra.
Jag är ju expert på att tänka alldeles för långt fram egentligen, om hur chanserna ser ut och när nästa försök kan tänkas bli om det första inte fungerar, men vi går all-in för det här och hoppas verkligen att det ska gå, om inte första gången så får vi göra ett nytt försök någon gång efter sommaruppehållet. Håll gärna tummarna, nu kör vi! 😃