Vi som försökt en längre tid - första barnet
Har ni fått någon ny info om när ni kan få göra nästa försök?
Tack ❤️
Om de håller bättre kol på en till nästa gång (inte gå en vecka mellan kontroll och äggplock) och man slipper dra ur dom alla uppgifter (antal ägg etc) så ska jag nog kunna lita på dom igen. 😅 Försöker just nu be om en äggledarspolning - inte för att det är kul men är så nojig över den där mycoplasma-infektionen jag fick av kliniken som utförde cellskrapningen på mig i vintras, orolig om den kan ha skadat äggledarna. Med tanke på om man kan lyckas naturligt eller ej liksom? Man vill iallafall veta. Tror inte jag får det men man får iallafall försöka. Får annars prova privat när mensen kommer nästa vecka tänker jag.
Har sista dagarna haft ont i ländryggen och inga PMS-symtom som ömma bröst etc som jag alltid har inför mens (dock verkar ju också hormonerna vara i obalans) samt att tempen steg ordentligt, så testade ett tidigt gravtest igår, tyvärr helt blankt ändå.
Känner mig positivare sen igår, så det verkar gå på rätt håll iallafall 🙏 Ja vi har bästa supportteamet iallafall i denna tuffa tid ❤️❤️
Mathilda88: Hej igen och ursäkta så sent svar! Hur har det gått för dig? Du har gjort spolningen nu såg jag, så himla bra resultat och vad härligt att få känna lite hopp igen! Så glad att höra att det såg bra ut! Och så härligt att ni är reserverade en plats, nu äntligen händer det grejer! Tusen tack för tumhållningen men tyvärr fick jag beskedet att det blir ingen återföring i september utan jag måste vänta till oktober. Hade aldrig kunnat tro att det skulle ta ett halvår mellan den första och andra återföringen, det var nog maximal otur, och jag känner mig ärligt talat lite stressad över att åldras 6 månader bara mellan två försök. Men nu är det bara att fortsätta vänta tyvärr. Och snart är er väntan över och omgång 2 drar igång, jag håller tummarna såååå mycket!
Jag är gravid!! Tog ett test nu på äl+10 och det visade ett streck till, ganska svagt så ska ta om om några dagar. Har haft molande värk flera dagar (brukar bara få molande värk i en dag när det är mensvärk). Känner även en del illamående . Snälla hoppas detta vill hålla sig denna gång med progesteronet, måste vara vår tur!
Rosen3: Men wow, GRATTIS! Du är gravid! Så bra att du har progesteron nu, då hoppas jag att det ska gå hela vägen. Hur mår du?
Myran1234: Så bra att illamåendet verkar vara under kontroll och att allt såg bra ut på ultraljudet i vecka 11! Har ni fått svar på nipt nu? Ja det var jättehärligt med semester och att få flytta in i vårt nya hus, känns bra att ha det att sysselsätta oss med i väntan på frysåterföring. Pga lite försenad ägglossning krockar det dock med vår resa så kliniken sa att vi får göra återföringen i oktober istället, då har vi väntat ungefär ett halvår så man börjar bli rätt otålig, haha.
Hej på er allihopa nu är jag tillbaka på jobbet från semestern och även tillbaka här på familjeliv. Har varit skönt med en liten paus från att tänka alldeles för mkt på barnaskapande med, även om man alltid har det i bakhuvudet ändå..
Hos mig har det inte hänt så mycket i sommar - ingen graviditet iaf men det hade man ju inte direkt trott heller :P
Nu är det dock bara en vecka kvar tills vårt besök hos kliniken, så är så taggad på det nu och inställd på IVF-karusell i höst!
Hoppas ni alla har haft en toppensommar! Och stort grattis till din graviditet Rosen!!
Melsson: Välkommen tillbaka! Jag har inte heller loggat in under semestern men nu är jag tillbaka också. Så taggad på att ni också ska få göra IVF nu! 😍 Ledsen att jag inte såg din fråga förrän nu, jag gissar att du har fått svar eftersom du varit på första besöket hos kliniken vid det här laget, men nu är jag som sagt tillbaka på Familjeliv igen om du har några frågor om IVF eller så Nu är det ju så nära att ni ska få köra igång, hur känns det? Jag är som sagt jättepeppad för din skull, haha, men jag tycker ju också att hela processen är så spännande och ger massa nytt hopp. Det här kommer att gå, det känner jag verkligen, och nu är ni närmare ert efterlängtade barn än någonsin tidigare!
Tack för att ni delar med er så mycket i den här tråden! Jag är också 35 (fyller 36 i höst), har försökt i snart ett år. Inväntar nästa BIM men blir det inget då så får vi också sätta igång med utredning etc. Jag måste dock gå ned några kilon dessutom innan jag kan få IVF. Höstens projekt är således att gå ned i vikt och fortsätta att försöka bli gravid, håll tummarna för mig!
Guldkvinnan: Vad spännande att ni får sätta igång med utredning snart, hoppas att det ska hjälpa er framåt och självklart håller vi tummarna för dig och höstens projekt med viktnedgång!
Noelani: Hur är allt med dig? Såg nu att du precis fått insättning av två embryon, sååå spännande! Jag håller verkligen tummarna!
Hej! Håller tummarna för många plus i tråden!
Jag har varit inne och tjuvläst här men inte skrivit så mycket. Men nu har jag å min ma precis påbörjat utredning, vi har dock inte försökt "aktivt" överdrivet länge, men haft oskyddad i ca 2-3 år med lite "händer det så händer det" mentalitet för att våra omständigheter inte har varit optimala, men med stort barnlägnt från min sida hela tiden, så jag hoppas att jag är välkommen ändå! (Jag har dessutom bekräftad pco och väldigt sällan ägglossning, så jag vet redan att vi dessutom har lite uppförsbacke tråkigt nog)
Tänkte kolla och se om nån som gjort utredning vet om man kan se svar från spermaanalys på 1177? Eller måste man vänta till man har genomgång med läkare för svar?
Mvh
Linnéa
Hej Vickan!! Ja känns helt fantastiskt att vara ett steg närmare ett nytt försök! ❤️❤️❤️
Åh nej! 😢 Fasen också, var så pepp för din skull att de skulle kunna lösa det och du skulle få med ditt embryo på resan ❤️. Full förståelse för den känslan angående tiden och åldern! Ja jisses vad tiden bara rusar iväg! Fattar inte heller att det gått drygt ett halvår sedan vi fick iväg remissen, har hunnit fylla 35 år vilket är ett orosmoment i sig. Känns så märkligt hur det kunnat bli så många månader för er! Hoppas de månaderna betalar av sig med ett plus! ❤️
Vickan31,
Du är så.gullig du som frågar ❤️ Testdagen är 28/8 så det är lite tid kvar.. jag älskar dock ruvartiden. Känner inget stress alls eller att tiden gär sakta som många tycker. Hatar tiden fram till återföring. Bara massa fläng hela tiden till Danmark haha
Mensen kom imorse, 😍 så imorgon kväll tas första sprutan och första VUL den 25/8 🥳
Tack, känns absolut hoppfullt när du berättar det ❤️. Sen att jag skulle vara förunnad det resultatet känner jag mig kanske inte lika säker på, men jag vågar ändå hoppas just nu! Det gjorde jag verkligen inte härom månaden! 🥳🥰🙏
Så roligt med huset!
När man tänker efter så - it make sense. Att få fram en tidig ägglossning ger en mindre äggfollikel som i sin tur blir en mindre och svagare gulkropp. Det i sig ger en sämre lutealfas. Och den vill vi ju ha på topp nu till din FET! ❤️ Så förhoppningsvis kommer det att betala av sig med den extra månaden ❤️. Även om det känns som ljusår bort just nu, än mer efter att ha missat flera månader redan av max oflyt!
Sant, det låter väldigt tacksamt på så vis att inte behöva ta dom tre ggr per dag på semestern och stressa över ifall man är ute på tur 😅👍.
Hej alla,
otroligt länge sen igen som jag var inte och skrev hos er.
Men nu skriver jag för att jag äntligen äntligen lyckats bli gravid ❤️😭❤️
Den 12e Augusti var det 1år sedan jag plussade sist och jag fick missfall i vecka 7-8 minns inte nu men fick göra abort i vecka 10 eftersom graviditeten fortsatte på alla möjliga plan förutom Inger levande. Som ni vet.
Igår, eller egentligen så plussade jag redan den 16e men först igår som jag tog ett digitalt.
Jag är överlycklig men också livrädd!
och inte nog med det, igår damp det ner brev från Borås, vi fick godkänt för en fertilitetsutredning, men den lär jag ringa och säga att det inte behövs.
Sp jag hoppas verkligen att detta går vägen annars blir det en lång väntan igen.
Jag hejar på er alla och hoppas så innerligt det snart även blir eran tur. ❤️❤️