• Vickan31

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Noelani skrev 2023-07-22 19:06:12 följande:
    Ja jag märker att det är lite stiltje men varit lite mer aktion nu i den andra gruppen så det känns skönt. Känns som det bara är vi som går i Danmark som kunnat göra behandlingar under sommaren.. Sjukt att vården stänger i Sverige. Framförallt eftersom mycket forskning har visat på att IVF är ännu mer lyckosam under sommarmånaderna.. 

Har ni fått någon ny info om när ni kan få göra nästa försök? 
    Aah men vad bra att det är lite mer aktivitet där, jag har tänkt att gå med i den som heter typ Vi som startar med IVF 2023 men jag har nog ont om tid med att försöka svara i den här gruppen och Utredningsgruppen som vi båda är med i 😅 Men känns verkligen fint att få stöd från andra personer som är i samma skede som en själv med IVF och så Hjärta Jag hade ingen aning om att forskningen säger att IVF lyckas bättre på sommaren, då känns det ju extra jobbigt att klinikerna stänger i Sverige och att behöva vänta till hösten om oddsen inte är lika bra då 😔 Men då måste det vara ultimat att du ruvar nu tänker jag, hoppas hoppas hoppas! 🤞💕
  • Vickan31
    Mathilda88 skrev 2023-07-23 18:36:40 följande:

Tack ❤️
    Om de håller bättre kol på en till nästa gång (inte gå en vecka mellan kontroll och äggplock) och man slipper dra ur dom alla uppgifter (antal ägg etc) så ska jag nog kunna lita på dom igen. 😅 Försöker just nu be om en äggledarspolning - inte för att det är kul men är så nojig över den där mycoplasma-infektionen jag fick av kliniken som utförde cellskrapningen på mig i vintras, orolig om den kan ha skadat äggledarna. Med tanke på om man kan lyckas naturligt eller ej liksom? Man vill iallafall veta. Tror inte jag får det men man får iallafall försöka. Får annars prova privat när mensen kommer nästa vecka tänker jag. 

Har sista dagarna haft ont i ländryggen och inga PMS-symtom som ömma bröst etc som jag alltid har inför mens (dock verkar ju också hormonerna vara i obalans) samt att tempen steg ordentligt, så testade ett tidigt gravtest igår, tyvärr helt blankt ändå. 

Känner mig positivare sen igår, så det verkar gå på rätt håll iallafall 🙏 Ja vi har bästa supportteamet iallafall i denna tuffa tid ❤️❤️

Alltså det låter verkligen som att de hade dålig koll och engagemang, hoppas att du har bättre tur den här gången för de borde ju hålla stenkoll tycker man! Om inte så har man ju rätt att byta klinik, men det beror kanske på hur långt man är villig att åka och vänta. Men vi hoppas såklart att de ska sköta sig utomordentligt så att du ska kunna lita på dem och känna dig väl omhändertagen 🥰 Om du är orolig för det så tycker jag att det låter bra att försöka få till en äggledarspolning för att antingen hitta något om det skulle vara så eller för att lugna dig i att allt ser bra ut Hjärta Börja med att fråga din klinik och skulle de säga nej kan du som sagt kolla upp privata alternativ Glad

Vad spännande med både temphöjning, ont i ländryggen och avsaknad av PMS-symptom! Kroppen har ju lurat en förut, absolut, men jag hoppas att det bara var för tidigt att ta ett test 🤞💕

Skönt att höra att du känner dig mer positiv, där på hemmaplan har du din sambo som stöttar och här inne har du oss som hejar på för fullt! Det ska gå, och vi hoppas att det är snart 🥰
  • Vickan31
    Noelani skrev 2023-07-24 15:46:15 följande:
    Den gruppen känns mest aktiv och är den jag skriver mest i så kanske bäst vi fortsätter där :) 

Jag hörde det om sommaren för länge sen och sen stod det faktiskt i tidningen för några dagar sedan också.. Men det är nog ingen superstor ökning och folk lyckas ju året om så inget att stressa upp sig för :) 

Ja ruvardag 10 nu.. testdag på fredag.. Tog ett tjuvtest igår som naturligtvis var negativt.. ska försöka hålla mig nu till iaf onsdag.. om jag inte får mens innan då hehe.. 

Vi ses i andra gruppen när du har tid! 
    Ja men precis, vi får se när jag tar steget in dit. Jag är lite rädd att jag inte kommer att hänga med om jag hoppar in mitt i och att jag inte kommer att hinna läsa ikapp när det skrivs så mycket där 😅 Men jag ska erkänna att jag har tjuvkikat in där och det verkar vara en jättebra grupp också!

Exakt, jag såg den här artikeln nu: Fler provrörsbarn (IVF) med ägg som plockas under sommaren - DN.SE

Hoppas att mina april-ägg ska vara okej ändå, men du har ju som sagt perfekt utgångsläge med embryot du ruvar på nu då 🥰

Jag förstår verkligen om det känns som att tiden går långsamt till fredag, och jag hoppas av hela mitt hjärta att det bara var för tidigt att testa och att du ska få ett positivt besked på nästa test Hjärta
  • Vickan31
    Noelani skrev 2023-07-24 21:48:09 följande:
    Vad gulligt av dig! Hoppas verkligen detsamma för dig när ni kör igång igen! Själv tycker jag eg inte tiden går så värst sakta och föredrar veckorna mellan ET och TD framför tiden fram till ET... Känt mig helt lugn sista tiden konstigt nog  <3 
    Tack snälla Hjärta Men vad skönt att höra, och vi hoppas in i det sista att du inte ska behöva gå igenom den jobbiga tiden fram till ET igen 🤞💕
  • Vickan31
    Mathilda88 skrev 2023-07-28 02:12:17 följande:
    Dom var mkt trevliga att träffa (läkaren på andra/sista VUL var dock väldigt fåordig och ngt burdus vilket va jobbig, men bra på äggplocksdagen iallafall). Ja hoppas på ett uppsving till omgång två! 
    Som förväntat fick jag ett andra nej för spolning av RMC, men har fått tag i en privat klinik som efter att ha blivit insatta i situationen har sagt ja till att genomföra spolningen! Så om en vecka blir det koll, bara till att hålla tummarna för bra resultat. Hjärta 
    Ja det var spännande, men tyvärr kom mensen som beräknat! Mår förövrigt betydligt bättre, inga deppiga känslor i allmänhet längre! Väldigt tacksam för! {#emotions_dlg.flower} 
    Ja vilket team vi skapar oss tillsammans, både hemma och här HjärtaHjärta 
    Kommer hålla alla tummar och tår för den där optimeringen så du kan åka med ditt FET på semester! Kommer vara blå om händer och fötter tills det är dags Flört

Mathilda88: Hej igen och ursäkta så sent svar! Hur har det gått för dig? Du har gjort spolningen nu såg jag, så himla bra resultat och vad härligt att få känna lite hopp igen! Skrattande Så glad att höra att det såg bra ut! Och så härligt att ni är reserverade en plats, nu äntligen händer det grejer! Hjärta Tusen tack för tumhållningen men tyvärr fick jag beskedet att det blir ingen återföring i september utan jag måste vänta till oktober. Hade aldrig kunnat tro att det skulle ta ett halvår mellan den första och andra återföringen, det var nog maximal otur, och jag känner mig ärligt talat lite stressad över att åldras 6 månader bara mellan två försök. Men nu är det bara att fortsätta vänta tyvärr. Och snart är er väntan över och omgång 2 drar igång, jag håller tummarna såååå mycket! Hjärta

Rosen3 skrev 2023-07-31 09:33:14 följande:

Jag är gravid!! Tog ett test nu på äl+10 och det visade ett streck till, ganska svagt så ska ta om om några dagar. Har haft molande värk flera dagar (brukar bara få molande värk i en dag när det är mensvärk). Känner även en del illamående  . Snälla hoppas detta vill hålla sig denna gång med progesteronet, måste vara vår tur! 

Rosen3: Men wow, GRATTIS! Skrattande Du är gravid! Hjärta Så bra att du har progesteron nu, då hoppas jag att det ska gå hela vägen. Hur mår du?

Myran1234 skrev 2023-08-02 15:19:40 följande:
    Hej! 🥰👋 illamåendet är faktiskt ok nu så länge jag äter lite och ofta. Tuggar på knäckebröd och dricker smoothie lite då och då, då håller det sig för det mesta borta. Har bara kräkts två ggr vilket jag är tacksam för. Igår gick jag in i v 11 och idag fick vi se den lilla igen sprattla för fullt med sina små armar. 🥹 Nu väntar vi på resultatet för Nipt som kommer om 1-2 veckor. Väldigt nervös inför det. 😌

Så skönt med semester för dig nu och sååå roligt att ni fått flytta in i huset! 😀 Det är skönt när man får hålla sig sysselsatt med något som känns roligt, då går tiden så mycket snabbare! Och tänk, tar det sig inte på nästa naturliga försöka så är det ju väldigt snart ni får göra FET! 😀🙏

Myran1234: Så bra att illamåendet verkar vara under kontroll och att allt såg bra ut på ultraljudet i vecka 11! Hjärta Har ni fått svar på nipt nu? Ja det var jättehärligt med semester och att få flytta in i vårt nya hus, känns bra att ha det att sysselsätta oss med i väntan på frysåterföring. Pga lite försenad ägglossning krockar det dock med vår resa så kliniken sa att vi får göra återföringen i oktober istället, då har vi väntat ungefär ett halvår så man börjar bli rätt otålig, haha.

Melsson skrev 2023-08-07 08:54:03 följande:

Hej på er allihopa nu är jag tillbaka på jobbet från semestern och även tillbaka här på familjeliv. Har varit skönt med en liten paus från att tänka alldeles för mkt på barnaskapande med, även om man alltid har det i bakhuvudet ändå.. 

Hos mig har det inte hänt så mycket i sommar - ingen graviditet iaf men det hade man ju inte direkt trott heller :P 

Nu är det dock bara en vecka kvar tills vårt besök hos kliniken, så är så taggad på det nu och inställd på IVF-karusell i höst! 

Hoppas ni alla har haft en toppensommar! Och stort grattis till din graviditet Rosen!!

Melsson: Välkommen tillbaka! Jag har inte heller loggat in under semestern men nu är jag tillbaka också. Så taggad på att ni också ska få göra IVF nu! 😍 Ledsen att jag inte såg din fråga förrän nu, jag gissar att du har fått svar eftersom du varit på första besöket hos kliniken vid det här laget, men nu är jag som sagt tillbaka på Familjeliv igen om du har några frågor om IVF eller så Glad Nu är det ju så nära att ni ska få köra igång, hur känns det? Jag är som sagt jättepeppad för din skull, haha, men jag tycker ju också att hela processen är så spännande och ger massa nytt hopp. Det här kommer att gå, det känner jag verkligen, och nu är ni närmare ert efterlängtade barn än någonsin tidigare! Hjärta

GuldKvinnan skrev 2023-08-10 13:16:20 följande:

Tack för att ni delar med er så mycket i den här tråden! Jag är också 35 (fyller 36 i höst), har försökt i snart ett år. Inväntar nästa BIM men blir det inget då så får vi också sätta igång med utredning etc. Jag måste dock gå ned några kilon dessutom innan jag kan få IVF. Höstens projekt är således att gå ned i vikt och fortsätta att försöka bli gravid, håll tummarna för mig! SkämsOskyldig

Guldkvinnan: Vad spännande att ni får sätta igång med utredning snart, hoppas att det ska hjälpa er framåt och självklart håller vi tummarna för dig och höstens projekt med viktnedgång! GladHjärta

Noelani skrev 2023-08-15 17:46:42 följande:
    Vi hade insättning igår av två små embryon och har en på odling för ev frys. Så förhoppningsvis inge mer Danmark och iaf inte på minst 2.5 vecka. Yaay!

I Danmark betalar vi ca 80.000 för 3 rundor - man får rabatt om man köper tre direkt. Fungerar inte denna har vi iaf ett försök kvar. Tillkommer det om man ska ha tex ICSI och assisted hatching och frysa/ fet m.m..  Menade läkaren att bara plocket kostar 40.000 eller hela rundan ? 

Örebro har jag dock hört har högsta åldersgränsen i landet ? Verkar ju bra 😍 Funderrat faktiskt på att skriva oss där bara för att få våra jäkla 3 försök 😁😁

Noelani: Hur är allt med dig? Såg nu att du precis fått insättning av två embryon, sååå spännande! Jag håller verkligen tummarna! Hjärta

• Vickan31
    Melsson skrev 2023-08-17 13:14:08 följande:
    Välkommen tillbaka Vickan <3 har tänkt på dig och hoppats ni skulle ha fått positiva besked här..Så tråkigt att ni får vänta ytterligare en månad...Tur att ni har en resa däremellan att glädjas åt, även om en månad mer känns som 1 år när man håller på med detta. Jag har också lite åldersnoja, har precis fyllt 35 och då säger ju alla att fertiliteten "dalar", men om man känner sig som 25 så kanske äggen tror att dom är det med? :P 

Supergrattis till ert fina hus, och tänk med överföring i oktober så sitter du med en liten på altanen nästa sommar <3

Ja några frågor som jag faktiskt glömde fråga läkaren och som jag hade tänkt på är: 
    Får man dricka alkohol under sprutorna (är "tyvärr" en nära vän som fyller år och som ska ha ett stort firande och då vill man ju gärna festa loss lite, vilket man aaaaldrig gör nu för tiden) 

Får man springa i slutet innan äggplock?

Får man ha sex? :P 

Vad händer om äggen är mogna lagom till en helg? Kan dom bli "övermogna" om man får vänta till måndagen om dom egentligen var redo att plockas en lördag?
    Ååh men vad fin du är, tusen tack för omtanken! Hjärta Är så glad att du förstår, för på ett sätt känner jag mig så fånig som blir ledsen över en månads extra väntan, men här och nu känns det lite som en evighet. Haha, ja jag hoppas verkligen att äggen kan tro att de är yngre Glad

Nä men alltså förstår du vilken underbar bild du målar upp nu, jag blir alldeles rörd! 😭 Tack för att du orkar peppa mig, och tack för ditt grattis till huset! Hur har din sommar varit? Hjärta

Ja, jag ska försöka att svara så bra jag kan Flört

Angående alkohol så sa min läkare att jag inte skulle dricka efter återföringen, men hon sa ingenting om tiden innan med sprutorna. Kanske bäst att fråga, men jag tror inte att det är förbjudet innan återföringen Glad

Du bör inte springa eller göra annan träning som innebär typ hopp och sånt innan eller direkt efter äggplocket. De skrämde mig rätt rejält på min klinik när de sa att äggstockarna då kan snurra sig runt sig själva vilket i värsta fall kan betyda enorm smärta och att operera bort dem 😱 Så jag var extra försiktig med träning både innan och efter äggplock.

På min klinik sa de att vi inte fick ha sex under IVF-cykeln, inte ens med kondom 😅 Men man får ju hjälpa sin partner att förnya spermatillförseln, för han bör ju "tömma sig" (ursäkta det fula ordvalet men jag kom inte på något bättre uttryck, haha!) med jämna mellanrum, varken för sällan eller för ofta. 2-3 dagars mellanrum tror jag? Så ni får ju göra saker med händerna och så, men ingenting penetrerande varken innan eller efter återföringen (efteråt äggplocket finns en liten infektionsrisk).

Jag tror att om kliniken ser en risk att de kan bli övermogna över helgen så plockar de på fredagen, och är de inte tillräckligt mogna då så blir säkert måndagen perfekt, så det där brukar kliniken kunna styra och kontrollera rätt bra tänker jag Glad

Vill du vara på säkra sidan kan du såklart fråga din läkare om de här sakerna, men jag har försökt att komma ihåg vad min klinik gett mig för information - så spännande att ni ska få göra det här! 🥰
  • Vickan31
    Noelani skrev 2023-08-17 17:19:40 följande:
    Hej Vickan! Så fint att se dig! Grattis till huset, vad himla mysigt! Har du fått något besked om när du får göra återföring?

Ååh men tack så mycket! Skrattande Det känns superroligt med huset, och en bra distraktion i all väntan på nästa försök. Jag pratade faktiskt med kliniken idag eftersom min mens kom igår, och de sa att vi inte kan göra återföringen den här cykeln utan vi måste vänta till oktober tyvärr. Så jag ska kontakta dem igen när jag får nästa mens så planerar vi utifrån det Glad När har du testdag? Och du behöver såklart inte säga exakt dag, om det känns jobbigt att andra vet Hjärta
  • Vickan31
    Cornflakes123 skrev 2023-08-17 17:41:15 följande:

Hej! Håller tummarna för många plus i tråden!

Jag har varit inne och tjuvläst här men inte skrivit så mycket. Men nu har jag å min ma precis påbörjat utredning, vi har dock inte försökt "aktivt" överdrivet länge, men haft oskyddad i ca 2-3 år med lite "händer det så händer det" mentalitet för att våra omständigheter inte har varit optimala, men med stort barnlägnt från min sida hela tiden, så jag hoppas att jag är välkommen ändå! (Jag har dessutom bekräftad pco och väldigt sällan ägglossning, så jag vet redan att vi dessutom har lite uppförsbacke tråkigt nog)

Tänkte kolla och se om nån som gjort utredning  vet om man kan se svar från spermaanalys på 1177? Eller måste man vänta till man har genomgång med läkare för svar? 

Mvh
    Linnéa 

Hej Linnéa och välkommen till det här fina lilla gänget, hoppas att du ska hitta lika mycket stöd som jag har gjort Hjärta Så jobbigt med pco och så lång väntan på ert efterlängtade barn, men då tycker jag att det låter toppen med en utredning för att ni ska få hjälp Glad Jag tror att det där med provsvar på 1177 beror på var man gör sin utredning. Gör du en utredning hos en fertilitetsklinik är inte alla kopplade till 1177 men gör du utredningen på det lokala sjukhuset som vi gjorde så kunde både jag och min sambo se provsvaren på 1177. Uppdatera oss gärna hur det går för er Glad
  • Vickan31
    Mathilda88 skrev 2023-08-18 01:19:39 följande:

Hej Vickan!!  Ja känns helt fantastiskt att vara ett steg närmare ett nytt försök! ❤️❤️❤️ 
    Åh nej! 😢 Fasen också, var så pepp för din skull att de skulle kunna lösa det och du skulle få med ditt embryo på resan ❤️. Full förståelse för den känslan angående tiden och åldern! Ja jisses vad tiden bara rusar iväg! Fattar inte heller att det gått drygt ett halvår sedan vi fick iväg remissen, har hunnit fylla 35 år vilket är ett orosmoment i sig. Känns så märkligt hur det kunnat bli så många månader för er! Hoppas de månaderna betalar av sig med ett plus! ❤️

Ja så spännande, jag hoppas och tror att det kommer att bli ett helt annat resultat för er den här gången eftersom de säger att första gången blir lite av en provomgång för att se hur just din kropp reagerar, och eftersom jag känner två stycken som har fått barn via IVF där första omgången var katastrof men andra omgången ledde till deras barn Hjärta Ååh tack för din omtanke, verkligen fint! Jag pratade med kliniken nu på morgonen eftersom min mens kom lite senare igår, och de sa att de vill helst göra frysåterföringen i en helt naturlig cykel utan att påverka med hormoner eller så, och därför vill de inte tidigarelägga ägglossningen för att göra återföringen innan min resa i september. Så den här gången är det ju mitt eget fel att det inte blir av, eftersom jag väljer att inte ställa in resan (så mycket man har ställt in de senaste åren och ändå inte blivit gravid) men de andra månaderna har det bara varit otur och dålig tajming att vi inte fått göra återföringen. Det är alltså inte att kliniken nekat på grund av platsbrist utan bara att det tajmat så dåligt med när de stängde för sommaren och sedan när de öppnade igen. Så vi siktar på återföring i oktober som sagt, och om jag ska försöka se något positivt med det så är det ju trots allt skönt att slippa tre vaginaltabletter om dagen under resan 😅 
  • Vickan31
    Noelani skrev 2023-08-18 15:17:45 följande:

Vickan31, 

Du är så.gullig du som frågar ❤️ Testdagen är 28/8 så det är lite tid kvar..  jag älskar dock ruvartiden. Känner inget stress alls eller att tiden gär sakta som många tycker. Hatar tiden fram till återföring. Bara massa fläng hela tiden till Danmark haha

Noelani: Ja fy vad jobbigt det måste vara att åka till Köpenhamn flera gånger i veckan, samt anspänningen av att vänta på besked om några ägg befruktats och om det blir återföring, så på så sätt kan jag verkligen förstå att du slappnar av mer nu under ruvardagarna än innan Glad Så spännande, gud vad jag håller tummarna! Hjärta Tror du att du kommer att testa innan den 28:e?
    Mathilda88 skrev 2023-08-18 17:10:45 följande:

Mensen kom imorse, 😍 så imorgon kväll tas första sprutan och första VUL den 25/8 🥳

Mathilda88 skrev 2023-08-18 18:49:13 följande:

Tack, känns absolut hoppfullt när du berättar det ❤️. Sen att jag skulle vara förunnad det resultatet känner jag mig kanske inte lika säker på, men jag vågar ändå hoppas just nu! Det gjorde jag verkligen inte härom månaden! 🥳🥰🙏 
    Så roligt med huset! 

När man tänker efter så - it make sense. Att få fram en tidig ägglossning ger en mindre äggfollikel som i sin tur blir en mindre och svagare gulkropp. Det i sig ger en sämre lutealfas. Och den vill vi ju ha på topp nu till din FET! ❤️ Så förhoppningsvis kommer det att betala av sig med den extra månaden ❤️. Även om det känns som ljusår bort just nu, än mer efter att ha missat flera månader redan av max oflyt! 

Sant, det låter väldigt tacksamt på så vis att inte behöva ta dom tre ggr per dag på semestern och stressa över ifall man är ute på tur 😅👍.

Mathilda88: Ååh nu är ni igång igen, jag håller tummarna så hårt så att de gör ont!! 😍 Spännande med VUL på fredag, och jag hoppas med allt vad jag har att du ska få må bättre under den här stimuleringen Hjärta Precis som du säger ger ju en manipulerad, tidig ägglossning förmodligen en sämre lutealfas, så på så sätt är det ju mycket bättre att vänta till oktober och få göra återföringen i en naturlig cykel. Sen är jag lite nojig att jag kanske inte kommer att ha en särskilt stark ägglossning, men man får ju ändå progesteron efter återföringen så jag hoppas att det ska hjälpa kroppen och att det lilla embryot ska vilja stanna kvar där i livmodern Hjärta
    MalinJ skrev 2023-08-19 09:04:01 följande:

Hej alla,
    otroligt länge sen igen som jag var inte och skrev hos er.

Men nu skriver jag för att jag äntligen äntligen lyckats bli gravid ❤️😭❤️

Den 12e Augusti var det 1år sedan jag plussade sist och jag fick missfall i vecka 7-8 minns inte nu men fick göra abort i vecka 10 eftersom graviditeten fortsatte på alla möjliga plan förutom Inger levande. Som ni vet.

Igår, eller egentligen så plussade jag redan den 16e men först igår som jag tog ett digitalt.

Jag är överlycklig men också livrädd!
    och inte nog med det, igår damp det ner brev från Borås, vi fick godkänt för en fertilitetsutredning, men den lär jag ringa och säga att det inte behövs.

Sp jag hoppas verkligen att detta går vägen annars blir det en lång väntan igen. 

Jag hejar på er alla och hoppas så innerligt det snart även blir eran tur. ❤️❤️

MalinJ: Åååh men Malin, är det sant?! 😍 Vilka FANTASTISKA nyheter, stort stort grattis och varmt lycka till!! Hjärta Gud vad du förtjänar det här, och jag hoppas verkligen att allt ska gå bra den här gången Hjärta Vad är nästa steg nu, ska du be om ett tidigt ultraljud med tanke på historiken?
    Melsson skrev 2023-08-21 08:46:17 följande:
    @Vickan 
    Nej gud här behöver du aldrig känna dig fånig, tror att alla här inne hade känt på exakt samma vis! Ja verkligen en målbild att hålla i, ser förhoppningsvis samma för mig nästa sommar - alltså tänk drömmen att få åka på en lite sen semester i augusti med sin nykläckta lilla baby <3. Min sommar har varit bra, så skönt att få vila huvudet lite, men nu är man tillbaka och är taggad på höst igen och allt spännande som förhoppningsvis sker! Men du åker snart på semester igen? Så skönt ju!

Tack för dina svar, och dina med Mathilda. Då kanske jag iaf kan dricka några glas vin på festen utan att det är hela världen, man vill ju verkligen inte råka "förstöra" nu när man väntat så länge på detta! 

Angående träning osv så får jag kanske tänka om då? Jag är ju med hästtjej så ingen ridning då Matilda? Och sen är jag med i ligaspel i padel men det kanske jag inte heller kan göra då? :O Tur jag frågade er om detta känner jag, biverkningarna låter ju INTE roliga, och det är ju trotts allt bara 2 v typ så då kan man väl ta en paus även om det är tråkigt.....Men ja superskumt att dom inte nämnde något om detta? 

OKI så en liten sexpaus alltså haha, ja han får roa sig själv eller så får man hjälpa till om man känner sig på bra humör då haha!

Okej vad bra, har nämligen på en fredag 11 sprutdagar och på måndagen 14 dagar, så blev lite nojig...:P Gud känner nu att jag frågade verkligen ingenting när vi var på kliniken, man sitter ju bara och säger ja till allting haha. 
    Melsson: Tack för att du säger så, jag är så glad att få mötas av den här förståelsen och omtanken Hjärta Åååh det låter så himla fint, jag hoppas verkligen att vi får nå den drömmen nästa sommar! 😍 Glad att höra att du haft en fin sommar, och visst är man taggad på allt som händer både en själv och resten av oss i den här gruppen i höst! När är det du har BIM? Har ni försökt den här månaden som vanligt eller? Glad Vad bra att vi kunde svara på dina frågor, och precis som du säger är det konstigt att de inte sa något om träning när det verkar vara stora risker med det just när äggstockarna är förstorade pga stimuleringen. Men jag är övertygad om att allt kommer att bli bra och det ska bli så spännande att följa din IVF (om ni inte plussar nu innan såklart) 🥰

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet