Vi som försökt en längre tid - första barnet
Vickan31.. ju själv varit med här i den här tråden och fått vår dotter, och såg nu dina fantastiska nyheter! Wow wow wow stort grattis till erat plus!
Vickan31.. ju själv varit med här i den här tråden och fått vår dotter, och såg nu dina fantastiska nyheter! Wow wow wow stort grattis till erat plus!
Hej alla!
Vill börja och GRATTA Melsson och Vickan som jag ser plussa.
Melsson, du har gjort ul dessutom, vilken vecka är du i?
och Vickan, precis plussat, gud vad kul 😍
Kan också meddela att jag tyvärr la ner familjeliv direkt efter att jag fick missfall för 2 månader sen, jag orkade verkligen inte. Mådde så fruktansvärt dåligt..
Men vet ni vad, nu har jag plussat igen, jag hade mellanblödingar under 5 dagar innan jag plussade, varför jag tog ett test var för att jag gått över mensdag och tempen steg satan. Svagt men positivt!
Två dagar efter tog jag nytt som visade dubbel ökning. Digitala säger Gravid 1-2 vilket stämmer, ska väl ta ett nytt nästa helg.
Men till saken är att jag fortsatt ha spottings, fick även en liten blödning igår morse så trodde att du blir det missfall. Men nej, bara spottings efter det.
Har växtvärk och illamående, mina ömma bröst har dock minskat enormt mycket så lite orolig är jag.
Men för stunden, jag är gravid igen och jag hoppas innerligt att jag är en av dom som får spottings/lätta blödningar under början av graviditeten.
Men det gör mig mer orolig såklart!
Jag vet att omslag på Clearblue antal veckor i ?rätt tid? inte betyder allt, och att en del med fullgångna graviditeter aldrig får omslag ens. Men för mig med två MA i bagaget där
omslaget inte kom alls eller som sist först v. 6+0 så betyder det SÅ mycket och ger sånt lugn att få det här redan i dag på v. 5+0.
Vickan Tack! Vi är superglada men också oroliga, eller jag är! Min sambo är inte lika lätt orolig som jag är, så tiden får utvisa.
Men tänker att Allt som är annorlunda mot mina andra två graviditeter innan mf gör det bara mer bra, för då slipper jag oroa mig.
Ömma bröst, lätt illamående, minskad aptit, otroligt jävla trött denna gången. Känner av växtvärken men inte hela tiden. Den kommer och går liksom.
Men så fort man känner minsta lilla av mer smärta lr annorlunda så blir jag rädd.
Ska ta ett digitalt igen i helgen, det är sista och har det blivit mer så ringer jag in om detta på måndag.
Vi har ju som sagt lämnat in alla prover och ska ringa ch ställa oss i kö för en tid på måndag. Men det kanske istället blir att berätta om graviditeten istället.
Även skriva in mig!
Tog ju nya test i måndags tror jag det var och dom var starkare också. Så känns ändå bra just nu.
Men hur långt har du gått nu?
Och jag är så glad!
Tagit nytt veckotest, det sista och det visade 3+ på mig dena gången. Känns så himla kul och skönt att det stegrar som det skall med hcg.
Jag har även ringt och skrivit in mig, lite läskigt dock. Och första besöket tar dom digitalt nu för tiden tydligen så fick en tid om en vecka på tisdag. Ska be dom kolla mina kärnvärden då också eftersom jag är så sjukt trött denna graviditet. Se om jag behöver ta något som hjälp, orkar knappt jobba heldag liksom.
Även skrivit till Borås om allt så väntar på återkoppling där, deras telefontid var full. Suck! Haha
Jag är idag på 5+4 😍