• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

elin1989 skrev 2022-11-12 20:34:57 följande:
    Jag är 11+1 idag :) Hade NIPT i måndags och allt såg bra ut, väntar på resultaten nu. När jag har varit i försöka skaffa barn-grupper/forum själv så har jag alltid tyckt att det varit lite jobbigt/irriterande när gravida hoppar in och skriver (skrytmånsar!!!) så jag vill inte vara den personen! Men jag hejar på er!
    Enig med ljm lite uppdatering hade inte skadat. Tänker vi alla har följts åt så länge. En sak när en random människa skriver och skryter. Men ni som har kämpat minst lika länge som oss så är det bara trevligt. 
  • Dalarna91

Hur går det fyrklövern? 
    Jag har haft svaga mens symtom av och till hela dagen, mer på kvällen. Så misstänker mensen kommer imorgon.

• Dalarna91

Jag har offrat mitt enda digitala test. 
    Vakna som vanligt kl 6 super kiss nödig. Testet ligger i garderoben och har inte sett på det än xD 
    Känner just nu inga tecken att mensen ska komma.. 
    Få se vad svaret är som ligger i garderoben. 

Hur va tempen Fyrklövern?

Ljm; va tråkigt att du känner av mens symtom. 

Elin/evelina; skriv gärna och uppdatera hur det går. Kanske inte behöver skriva alla mysiga baby kläder ni köper xD  men snälla håll upp uppdaterade :D 

• Dalarna91

Kan inte fatta det. Har inte smält det än. Är så orolig nu att jag kommer få missfall igen.
    Har precis köpt gymkort för 3 månader för att gå ned i vikt. Sambon tycker jag inte borde få på gymmet nu. 
    Hur skulle ni göra? 

• Dalarna91

Tack så mycket <3
    Känns otroligt bra. Känns som allt är väldigt komiskt. Svacka med sambo, lite sex och fått godkänt för utredning. Då plussar man. 

Tack Vickan för info! Kanske ska byta pass som jag bokat. Känner mig inte bekväm med vissa träningar samt är helt otränad. 

• Dalarna91

Va tråkigt Fyrklövern :'(  vet att det är jätte jobbigt. Förra förra månaden hade jag en typiskt stega efter äl och det är klassiskt graviditet stege. Men sen kom mensen och det va nästan en sorg jag hade efteråt. 
    Efter det slutade jag tempa. 

• Dalarna91

Lägger in grafen hur vi låg. Slutade tempa efter bekräftad äl. Vill börja tempa nu bara för att förbereda mig mentalt för ett missfall, men vet inte hur man ska göra. Vill inte hålla på och tänka negativa tankar. Men det är svårt. 
    Gjorde inget speciellt denna gång. Tog bara inositol pulver från cyklus dag 1 tom bekräftad äl. Vi hade som sagt en rejäl en svacka, så blev inte mycket sex. Trodde det va kört.. 

• Dalarna91
    Vickan31 skrev 2022-11-13 11:25:39 följande:
    Ja visst är livet lustigt, att det blev just den här månaden som sagt! Låter klokt med träningen. Har du hunnit berätta för din sambo, och hur var reaktionen? Vilken farsdag! :D 
    Han tog som jag förväntade mig. Väldigt lugnt xD 
    Då jag har haft två missfall så är vi ganska neutrala. Vi är såklart jätte glada men försöker ha is i magen. Jag planlägger såklart redan att vi berättar för alla kring jul då är jag kring vecka 11-12. 
  • Dalarna91

Sophie; ska försöka ha is i magen :p 
    Men har såklart redan googlat på smärta i ländryggen. 

• Dalarna91

Jag kommer nog göra privat ultraljud, slutet av denna månad tror jag. 

Enligt statistik är det bara 1 % som får 3 mf i rad och då får man även utredning. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?