• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Ljm; har också läst att gå ned i vikt inte förbättrade chanserna, dumt att vården inte ändrar när det finns ny vetenskap tillgänglig. 

Sophie/Vickan; vi ska få en utredning. Kommer få en tid om 90 dagar. Ska ha mens nästa helg, så blir blodprover då och då får sambon också lämna ifrån sig prover. Lite dumt om han lämnar prover och jag mirakulöst plussar. 
    Vi är bägge enig att genomföra en utredning, trots våran svacka. Det är bättre mellan oss men det är en sak som kan avgöra hur vi går vidare. Jag har sagt hur jag känner över den saken, sen får vi se om han ändrar sig. Men han har sagt att skulle jag plussa så slutar han med det han gör. 
    Skulle vi få hjälp så vill inte jag helst göra en ivf. Känner på mig att det skulle räcka med insemination. 

• Dalarna91

Fyrklövern; vilken härlig släkt... Har också gått upp i vikt, sambo kilon. Väntar bara någon ger en kommentar här. Men jag är öppen med extra kilona och dom ska bort nu.
    Har länge velat börja träna och gå ned i vikt men tänker det inte är bra då kan försöker bli gravid. Men idag ska jag köpa gym kort och börja träna. Kan inte pausa livet 

• Dalarna91
    Vickan31 skrev 2022-11-08 12:34:57 följande:

Just ja, glömde fråga: är det någon som vet om det kan minska chanserna att bli gravid om man är förkyld? Jag åkte på en sån där riktigt långdragen monsterförkylning med symptom de senaste tre veckorna och undrar om det är lika bra att ge upp hoppet för att den här månadens stackars lilla ägg ska befruktas och fästas? 

Jag har läst att folk har blivit gravida under förkylning och försökt länge. Så chansen är inte över. 
  • Dalarna91

Vickan; jag har också slutat tempa efter bekräftad ägglossning. Det är otroligt skönt att slippa analysera. Sist jag tempade efter äl så fick jag en typiskt stegring som va typiskt gravid tecken. Fick sånna förhoppningar men när mensen kom så va det så otroligt jobbigt. Va nästan som en mindre sorg.. 

• Dalarna91
    Vickan31 skrev 2022-11-08 16:28:00 följande:
    Då ska jag nog göra som ni kloka kvinnor och bara tempa fram tills bekräftad ägglossning också! Ja usch, det är ju ett ännu högre fall då om man hunnit få upp hoppet så där som du beskriver det. Men ibland blir man nästan som besatt av att försöka få kontroll i en situation som den här där man tyvärr faktiskt inte har så mycket kontroll. 
    Så kände jag också. Nästan så man skriver en annan temp bara för att få den temp man själv önskar xD 
    Såklart man är nyfiken vilken temp man hade på morgonen men tycker inte det är värt all analysering, tid och förhoppningar man får. 
    Men sen finns det vissa som älskar att analysera. Det får dom gärna göra också. Alltid intressant och se andras kurvor. 
  • Dalarna91

Jag brukar alltid få murringar ca en vecka efter ägglossning. Men känner ingenting nu. Det kommer säkert när jag skickar in inlägget :p

Så nu börjar man få lite hopp. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-11-08 19:01:17 följande:

Vickan, jag har också varit konstant förkyld de senaste tre veckorna så klurar också på om det påverkar chanserna. Hoppas inte :P

Dalarna, håller tummarna för att det är ett gott tecken att murrningarna har uteblivit <3

Tack. Hur känner du dig? :)
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-11-08 20:32:32 följande:
    Ganska lugn än så länge, men en vecka kvar till BIM så det kan hinna ändras :P lugnet jag känner kommer nog till viss del av att jag i normala fall inte ens har ägglossat på den här CDn. Sen är det väldigt skönt att inte tempa, har liksom ingenting att analysera.
    Tycker man är generellt lugnare efter ägglossning. Man slipper stress ligga och planera. Sen när man har haft ägglossning som strulat så är man mer lättad när den är över. 
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-11-09 00:33:01 följande:

Tack tjejer, ni är bäst <3 
    Jag är inte överviktig och tack och lov har jag inga större komplex över min kropp. Annars hade min mosters fråga kunnat ruinera en totalt. Idiot som inte ens tänkte, utan hon skulle vara duktig och gissa det uppenbara allra först av alla, det som alla förväntar sig, att jag äntligen ska vara gravid.

Vickan jag är tacksam att jag hade ett helt dygn att hålla tal i huvudet så hon fick det färdigserverat, en riktigt uppläxning. 
    Men gud vad spännande din kurva är! Hur ser den ut nu då??

Kul att vi alla är i samma analytiska fas nu haha. Jag överväger att testa snart bara för att jag inte kan hålla mig. Har beställt tidiga tester. Känner inga direkta symtom så jag har alltså ingen annan anledning att testa än ren nyfikenhet och kontrollbehov. Hur känner ni andra? Känns som alla är duktiga nu och slutat tempa och allt :D

Hoppas din monster verkligen skämdes! 

Har faktiskt inte tänkt på tester alls. Tror jag har en testa tidigt hemma. Är lite osäker när jag har bim då lutealfasen har varit lite olika.. hade 9 dagar lutealfas förra månaden, så kör man efter den så har jag bim imorgon. 
    Sen har jag haft 12 dagar lutealfas, då har jag bim på söndag. 

Känner jag ingen mens symtom på fredag morgon så kanske man ska ta ett tidigt test :p 
  • Dalarna91

Vickan; murring är nog lite norsk xD bott där i 6 år. Men de är väl typ små kramper, så svårt att förklara. Är också från Norrland :D

Sophie; ja de är skönt. Sen är det billigare än privat. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?