• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-10-26 13:01:45 följande:

Har nu drömt två nätter i rad att jag var gravid. Första natten hade jag en liten gravidmage och gick och klappade på den hela tiden. I drömmen i natt hade jag nyss plussat och gick runt med ett clearblue digitalt test och visade folk haha.. Gravid 2-3 veckor stod det. Kändes så otroligt verkligt, men ändå så långt borta på något sätt. Tomheten när jag vaknade var brutal..

Hatar sånna drömmar. När jag vaknar så känns det lite som en sorg och resten av dagen är kan bara nedstämd. 
  • Dalarna91

Chili; får helt enkelt bara prata igen med honom till helgen och förklara att barn är inget lätt sak och jag tänker inte dra det tyngsta lasten. Sen får han bevisa kommande månaderna att han vill. 
    Kommer nog inte följa ägglossningen slavisk nu. Har vi sex så har vi det. Händer det så händer det. 

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-10-28 13:39:16 följande:

Idag kom mensen för min del. Kommer att ta en paus både härifrån och från själva processen i övrigt. Ett år av försök har passerat och två BF som jag skulle haft har också passerat. Livet måste innehålla mer än det här och den eviga väntan på nästa ägglossning och nästa bim. Håller tummarna för er alla, kram! 

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-10-28 13:39:16 följande:

Idag kom mensen för min del. Kommer att ta en paus både härifrån och från själva processen i övrigt. Ett år av försök har passerat och två BF som jag skulle haft har också passerat. Livet måste innehålla mer än det här och den eviga väntan på nästa ägglossning och nästa bim. Håller tummarna för er alla, kram! 

Va tråkigt att mensen kom :'( 
    Har också nu passerat två bf, förhållande i skakning och denna månad har jag inte tagit några äl tester. Tar inositol pulver bara. Och försöker bara ignorera att jag har ägglossning snart. 
    Enig med dig, livet måste innehålla mer. Jag har börjat se över mitt kalori intag, börjat små träna för att få bättre självförtroende. Detta har tagit nog hårdare än jag trodde psykiskt. 
    Jag kommer vara kvar i tråden. Men du får ta en liten paus och sen komma tillbaka när/om du vill. 
  • Dalarna91

Ljm; hoppas verkligen ägglossningen kommer nu!! När har sju dagar gått efter sista tabletten?

• Dalarna91

Ljm; tänker jag på det blir det lite stressande. Känns som man missar ytterligare en chans. Men sen tänker man på hur vi har det så då lägger stressen sig. 
    Men det är också skönt att slippa testa. Känner mig inte stressad generellt över detta försök. 

• Dalarna91

Det är bättre mellan oss nu. Han anstränger sig lite mer. 
    Tog såklart ett äl test. Känner mig så kåt.. den är positiv så ägglossningen börjar nog närma sig. 

Men när jag kände tappen så va den fortsatt lite hård. När öppnar den sig innan ägglossning? 
    Har funderat på det av och till i flera månader. 
    Hur går det för er andra som snart har ägglossning?

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-10-29 14:54:59 följande:

Dalarna, jag tycker att min tapp börjar kännas öppen redan efter mensen och sen håller den sig typ likadan fram tills efter ägglossningen. Har gett upp försöken att känna när den öppnar sig pga det. Men däremot känns den mjukare dagen innan ägglossning och på ägglossningsdagen. Låter positivt att det är bättre mellan dig och sambon :)

Fortfarande blinkande gubbe i morse men tyckte teststrecket var ganska starkt, så tog en vanlig sticka efter lunch. Inte positiv, men hyfsat stark. Så jag hoppas så himla mycket på fast gubbe imorgon!

Du får skicka foto på stickan :)
    Tycker det är nästan svårare att känna efter nu. 
  • Dalarna91

Hoppas på starka streck snart!! Jag ska ta ett test snart. Då borde det bli positivt 

• Dalarna91

Har inte tagit test idag. Har en sämre dag idag mellan oss. När man tror det jobbiga är över så stämmer inte det. Så härligt att flera smart får/fått positivt äl test :)

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?