• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Så spännande att två stycken haft ett hopp i temperatur! Hoppas det är en graviditet :)

• Dalarna91

Själv så börjar jag få mens symtom. Så tror det är kört denna månad också. Kan trösta mig med att nu kan jag ta blodprov och börja med utredning. 

• Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-11-10 08:18:47 följande:

Mina tidiga test hade inte kommit så jag tog ett vanligt rfsu imorse som var negativt. Jag är inte allt för hoppfull då jag tidigare har testat positivt vid denna tiden. Det kan vara tillfälligt hopp, har sett att tempen gjort så vissa gånger förr. 

Dalarna hoppas inte det är mensen du känner av. Låter ändå skönt att ha provtagningen att se fram emot snart. När är tanken att du ska lämna blodprover?

Ska ta blodprov på cyklus dag 2-4. 
  • Dalarna91

Vickan; haha, vet inte om murring är ett ord jag hittat på xD 
    Det är bara en känsla, men du kanske haft det xD

Men imorse tyckte jag känna mens symtom. Men har inte känt att det sen imorse. Så hoppet är tillbaka. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-11-10 16:40:22 följande:

Hejar så hårt på er allihop! Dalarna, planerar du att ta något test? Hoppas att ditt bara var för tidigt Fyrklöverns <3

Jag har fått en otrolig klåda i ljumskarna de senaste dagarna, vaknade i natt av att jag rev som en galning. Den överoptimistiska delen av hjärnan tänkte direkt att det här måååste ju bara vara graviditetssymtom, sen gick den logiska delen av hjärnan in och dämpade hurraropen en smula xD

Osäker på hur jag ska göra med test. Hur tänker du? 
    Jag drömde 3 st mardrömmar under en natt tidigare i veckan. Händer väldigt sällan jag har mardrömmar. 
    Såklart har man läst förut att det kan vara ett grav symtom. Men logiskt, är det nog inte ett symtom xD 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-11-10 18:21:36 följande:
    Jag ska försöka ta mod till mig och testa under helgen, mest för att vara förberedd på onsdag om mensen dyker upp. Hatar att ha BIM en veckodag, skjuts iväg till jobbet med det nederlaget när mensen kommer liksom..

Haha alltså jag har hört att en del har mer och konstigare drömmar när de är gravida, så helt otänkbart är det inte att dina mardrömmar är ett symtom :)
    Förstår vad du menar. Jag har tur, tror jag fått mens flest gånger under helgen. 
    Antar vi får vänta och se om det är symtom eller inte xD 

Men det känns lite annorlunda i magen. Typ värk men ändå inte mens värk. Vet inte om det är önsketänkande eller mens symtom. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-11-10 18:48:05 följande:
    Visst är det imorgon du ha BIM som tidigast? Håller alla tummar för att mensen håller sig borta!

Känner igen det där med att ha värk men ändå inte riktig värk. Nu precis började det kännas som att jag hade kolsyrat vatten i tjejmagen? Det bubblade och hade sig en liten stund. Så konstig känsla. Vågar inte tro att det betyder något dock :P
    Har kanske bim på lördag/söndag. 
    Efter så många misslyckande så har man lärt sig ha hopp men ändå vara medveten att det är bara inbillning/önskvärda symtom :p
  • Dalarna91

Va ni är modiga som vågar ta test. Jag är inte där än. Mens symtomen är just nu bort. Känner mig inte svullen eller något. Totalt ingen aning när den ska komma, svullen mage. Menar jag får den ca 2-3 dagar innan mens. Får se hur helgen urartar sig. Tar kanske ett test imorgon eller söndag. 

• Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-11-11 11:21:57 följande:
    Dalarna har inte du BIM typ imorgon? Din lutealfas brukar ju vara något kortare. Himla positivt att mensen inte dykt upp på äl + 11. Brukar du få svullen mage ett par dagar innan mensen? 
    Har bim imorgon eller söndag. Så svårt att veta när kroppen gör som den vill och inte följer ett mönster. 
    Lite panik, tror jag glömde smörja med krämen imorse. 
    Men tycker jag har nu fått mens symtom mer tydligt. Så får se hur det går. 
    Jag tycker jag brukar få svullen mens ett par dagar innan mens. Men nu litar jag inte på mig själv. Kanske bara fick det dagen innan.
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-11-11 18:35:01 följande:

Aha okey vad spännande. Ja det blir jobbigt när det krånglar. Det är säkert ingen fara o glömma en smörjning. Hoppas det går bra nu och att mensen håller sig borta. Vill minnas att ni fick till det rätt bra denna månaden. 

Är nu rädd för att gå på toa och torka mig. 

Hur går det för er andra? 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?