• Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej!

Jag har nyligen gått igenom ett MA igår och det ?värsta? är över, nu väntar jag bara på att det ska sluta blöda och träffa gyn på återbesök. Såklart har detta varit väldigt jobbigt men vill försöka tänka positivt och framåt.

Någon mer som nyligen varit med om samma och som vill dela med sig av tankar  om missfallet men även ta nya tag och börja på ny kula med graviditet? :)

• Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?
  • Anonym (cc)
    82lindis skrev 2022-10-13 09:35:54 följande:

Men vad skumt! Jag fick tydligen ägglossning på nionde dagen den här gången efter första blödningsdagen på tidiga missfallet.
    Började få som kraftigt hugg åt sidorna och hade tydliga ägglossningsflytningar. Kunde dra långa trådar mellan fingrarna.
    Började testa och hade som starkast test på åttonde och nionde dagen efter det dalade det och nu synd det inget längre.

Har aldrig varit med om så snabb ägglossning nångång?! 

Kroppen kan bli jättekonstig efter missfall, så var det för mig fast min kom senare istället för tidigare. Har läst om personer som precis som du fått den tidigare. Bara att köra på om man nu vill det :)
  • 82lindis
    Anonym (cc) skrev 2022-10-13 10:21:11 följande:
    Kroppen kan bli jättekonstig efter missfall, så var det för mig fast min kom senare istället för tidigare. Har läst om personer som precis som du fått den tidigare. Bara att köra på om man nu vill det :)
    Ja vi kör på som vanligt,  vi lyckades pricka in dagarna så nu är det bara att hoppas. Svårast nu blir väl att veta när bim är. DrömmerVi får se vad det blir.
  • Anonym (ledsen)

börjaompånykula: hm okej, nej har inte kört med ÄL stickor nu direkt efter missfallet eftersom jag tänkte att det är hopplöst att hitta den ändå.. men om jag nu får mens snart så ska jag nog köra med det nästa cykel för att vara säker på att inte missa! har nog aldrig känt av min ägglossning, får inte ont och som sagt aldrig sekret? hoppas i alla fall det där sekretet för ett par veckor sen tyder på att ni kropp är lite igång på nått vis.. ah men det är verkligen omöjligt att inte tänka på detta dygnet runt!! 

kringlan86: fyfan vilken kollega! usch folk är så konstiga och obrydda. upplever också att vissa vänner jag berättat om missfallet för mer har tagit det som en glad nyhet om att jag försöker skaffa barn. alltså som är typ glada och exalterade nu och säger saker som åh tänk när du har ett barn vad kul det ska bli. det är ju väl menat men jag är ju liksom ledsen! jag har ju inget barn, det försvann, missade dom den delen?? det är som att alla runt mig tror att jag kommer bli gravid om en sekund igen och så blir allt bra igen men det känns VERKLIGEN inte så för mig! jag känner mig extremt ogravid och barnlös och kommer antagligen göra det om jag blir gravid igen också, eftersom man nu är traumatiserad från förra gången. kommer känna mig gravid först när jag är påväg in på bb haha.. 

ja det är tur att vi har varandra här! som förstår! hoppas att nästa cykel ger lite skörd?
    jag har inte testat mig igen ännu. blir nog ett test imorrn bitti dock för min kompis kommer och hälsar på mig i helgen och vill veta om jag kan dricka eller inte. Återkommer med resultatet!

hejja alla!

• Anonym (ledsen)

morgonens test var negativt, såklart! så något super fertilt sekret var det nog inte då den 28e.. jaja får väl testa igen om nån vecka om mensen inte kommit än. otroligt störigt att inte veta vart i cykeln jag är. men nu får jag i alla fall dricka vin med min bästis i helgen bestämmer jag!!

• Anonym (MA september)

Hjälp! Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
    25 september fick jag min första ägglossning efter ma:t. Vi hade sex innan, under och efter ägglossning, jag tog gravtest men negativa, och 8 oktober kom det som jag tror var mens (inge mycket men lite bruna flytningar i några dagar). Idag bestämde jag mig för att börja test med ägglossningstest. fick direkt en glad gubbe. Och av någon konstig anledning gjorde jag även ett graviditetstest som visade positivt!! Vad händer!!!!? Kan jag vara gravid? Senast det visade positivt på gravtest var 21 september och det vara mycket svagare än det testet jag tagit nu. Vågar jag tro jag är gravid?

• Anonym (cc)
    Anonym (MA september) skrev 2022-10-16 11:07:48 följande:

Hjälp! Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
    25 september fick jag min första ägglossning efter ma:t. Vi hade sex innan, under och efter ägglossning, jag tog gravtest men negativa, och 8 oktober kom det som jag tror var mens (inge mycket men lite bruna flytningar i några dagar). Idag bestämde jag mig för att börja test med ägglossningstest. fick direkt en glad gubbe. Och av någon konstig anledning gjorde jag även ett graviditetstest som visade positivt!! Vad händer!!!!? Kan jag vara gravid? Senast det visade positivt på gravtest var 21 september och det vara mycket svagare än det testet jag tagit nu. Vågar jag tro jag är gravid?

Ja det är klart :). Men du testade negativt på gravtestet efter Ma:t? Om du gjorde det så är du ju gravid :)
  • Anonym (MA september)
    Anonym (cc) skrev 2022-10-16 15:01:00 följande:
    Ja det är klart :). Men du testade negativt på gravtestet efter Ma:t? Om du gjorde det så är du ju gravid :)
    Ja efter ma:t fick jag positivt på gravtest fram till 21 september (mycket mycket svagt positivt) men sen  22 och 23 september testade jag negativt. Testade även negativt 5, 6 och 7 Oktober (testade med morgon urin) sen 8 oktober kom blödningen. Och nu idag har jag fått positivt på tre olika märken av gravtest ( inte testat med morgon urin)
  • Anonym (MA september)

Men pratade med 1177 de tycket jag skulle ringa till gyn imorgon. Hon trodde eventuellt att jag fått ett mycket tidigt missfall denna cykel och det är därför jag fått "blödningen" och att det är rest hcg som finns kvar.
    Så hoppet och lyckan har försvunnit och ersatts av förtvivlan! 

• Anonym (cc)
    Anonym (MA september) skrev 2022-10-16 15:12:43 följande:

Men pratade med 1177 de tycket jag skulle ringa till gyn imorgon. Hon trodde eventuellt att jag fått ett mycket tidigt missfall denna cykel och det är därför jag fått "blödningen" och att det är rest hcg som finns kvar.
    Så hoppet och lyckan har försvunnit och ersatts av förtvivlan! 

Nej vad tråkigt. Men blödningen var lite bruna flytningar? Så ett missfall som inte riktigt vill komma igång trodde dom? Hoppas du får bra svar idag och att 1177 har fel!
  • Anonym (MA september)

Hon på gyn kunde inte svara på vad blödningen var, men då jag fått negativt på gravtestet jag tog dagen innan blödningen så tycket hon det var osannolikt att det varit ett missfall. Hur som helst kunde hon inte ge mig några konkreta svar på om jag är gravid eller inte och ultraljud får jag först göra om en månad. Så det är bra att vänta och se, antingen kommer symtom eller så slutar det vara positivt på gravtest. Känner mig inte överhuvudtaget glad eller hoppfull

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?