• Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej!

Jag har nyligen gått igenom ett MA igår och det ?värsta? är över, nu väntar jag bara på att det ska sluta blöda och träffa gyn på återbesök. Såklart har detta varit väldigt jobbigt men vill försöka tänka positivt och framåt.

Någon mer som nyligen varit med om samma och som vill dela med sig av tankar  om missfallet men även ta nya tag och börja på ny kula med graviditet? :)

• Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?
    Anonym (Kringlan86) skrev 2022-10-09 23:35:22 följande:

hang in there! Inte kört förrän stora blödan kommer. 

jag vet inte hur jag skall hantera stress. Jag tror att det handlar om att vara lite IDGF kring allt hur svået det än är. 

asså jag är också så glad över att ha ngt att ovkupera skallen med. Något att sikta på liksom! När flyttar ni in?

jag kommer nog att köra några test om jag känner mih själv. du då?

Nej jag vet men ändå :)

Vi flyttade in förra sommaren så vi har bott in oss ett tag och renoverar samtidigt :) När flyttar ni in?

Haha blir nog samma för mig, men blir nog inte att jag testar förens på onsdag typ :)
  • Anonym (Kringlan86)

Ah vad skönt att ha kommit igång!

vi flyttar in i februari men får tillgång i Januari. Skall göra om lite ytskikt, golv och ta ner lite väggar och så. Skall bli så najs. Vi har verkligen växt ur vår lägenhet nu. Min sambos äldsta dotter har börjat boa in sig i badrummet på morgonen och jag KAN inte dela badrum när jag gör mig iordnin. Jag ser hellre ut som shrek hela dagen! Sånt problem. Lol!

Jag ska sjutton också vänta till Onsdag. Bra initiativ! Heja oss!

Anonym (Kringlan86) skrev 2022-10-10 22:01:13 följande:

Ah vad skönt att ha kommit igång!

vi flyttar in i februari men får tillgång i Januari. Skall göra om lite ytskikt, golv och ta ner lite väggar och så. Skall bli så najs. Vi har verkligen växt ur vår lägenhet nu. Min sambos äldsta dotter har börjat boa in sig i badrummet på morgonen och jag KAN inte dela badrum när jag gör mig iordnin. Jag ser hellre ut som shrek hela dagen! Sånt problem. Lol!

Jag ska sjutton också vänta till Onsdag. Bra initiativ! Heja oss!

Så kul att ha något att se fram emot, spännande! Och skönt att få något större :)

Kunde inte hålla mig så tog ett test imorse, men negativt :( Suck. Känns som mensen kommer när som helst. 
  • Anonym (Kringlan86)

I hear you sister! Jag behövde inte ens ta ett test... mens igen! Deppen är fan tung! 

ja, ja? det blir vår tur en dag! Hang in there kompis! Skickar en kram!

Anonym (Kringlan86) skrev 2022-10-12 06:48:11 följande:

I hear you sister! Jag behövde inte ens ta ett test... mens igen! Deppen är fan tung! 

ja, ja? det blir vår tur en dag! Hang in there kompis! Skickar en kram!

Åh nej! Jag fick oxå min mens imorse när jag vaknade. Då är vi på exakt samma plan. Deppen är tung, men vi har varandra! Kämpa på <3 
  • Anonym (ledsen)

hej igen kära ni! beklagar era ovälkomna mensar kringlan86 och börjaompånykula, så tråkigt är det att få dom! jag är fortfarande helt blodfri sedan jag slutade blöda efter missfallet, sista dagen med blod var 20 sept? har läst mig tokig på forumen om när folk har fått sin ägglossning efter missfall. det står att den kommer efter 3-4 veckor om man kollar på typ kry och 1177 och sådana officiella sidor, men vissa i forumen verkar ha fått det mycket tidigare? grejen är att jag hade en jävla massa fertilt sekret sent på kvällen den 28e, alltså bara 8 dagar efter blodet var borta? det känns väldigt tidigt men jag chansade och började då ha sex igen.. har typ aldrig haft fertilt sekret innan, så har ingen aning om vad det betyder för mig, om det betyder att en ägglossning pågår eller kommer att ske dom närmaste dagarna. Hur brukar det vara för er? Om ni haft sekret alltså! Nu är det snart 2 veckor sen den misstänkta ägglossningen var så får väl se? tog ett test i förrgår på eftermiddagen som var negativt men det kan ju varit för tidigt och inte morgonurin dessutom. Vill inte testa mig igen för kommer bli så ledsen av ett neg test? ska försöka hålla mig några dagar till. usch vad jag hatar att gå runt och försöka bli gravid!!! trodde jag var klar med detRynkar på näsan

Anonym (ledsen) skrev 2022-10-12 14:44:38 följande:

hej igen kära ni! beklagar era ovälkomna mensar kringlan86 och börjaompånykula, så tråkigt är det att få dom! jag är fortfarande helt blodfri sedan jag slutade blöda efter missfallet, sista dagen med blod var 20 sept? har läst mig tokig på forumen om när folk har fått sin ägglossning efter missfall. det står att den kommer efter 3-4 veckor om man kollar på typ kry och 1177 och sådana officiella sidor, men vissa i forumen verkar ha fått det mycket tidigare? grejen är att jag hade en jävla massa fertilt sekret sent på kvällen den 28e, alltså bara 8 dagar efter blodet var borta? det känns väldigt tidigt men jag chansade och började då ha sex igen.. har typ aldrig haft fertilt sekret innan, så har ingen aning om vad det betyder för mig, om det betyder att en ägglossning pågår eller kommer att ske dom närmaste dagarna. Hur brukar det vara för er? Om ni haft sekret alltså! Nu är det snart 2 veckor sen den misstänkta ägglossningen var så får väl se? tog ett test i förrgår på eftermiddagen som var negativt men det kan ju varit för tidigt och inte morgonurin dessutom. Vill inte testa mig igen för kommer bli så ledsen av ett neg test? ska försöka hålla mig några dagar till. usch vad jag hatar att gå runt och försöka bli gravid!!! trodde jag var klar med det // Rynkar på näsan

Tack för omtanken! :) Det värmer :)

Jag brukar ha sekret lite då och då men är inte så haj på det (brukar endast gå även ÄL-stickor). Men man brukar väl få sekret runt ägglossningen. Så bra att köra på ändå tänker jag :) 
    Kör du någonting med ÄL-stickor?
    Jag vet känslan av att gå och vänta och sedan bli besviken. Trodde aldrig det skulle vara en sån tuff grej eller så komplicerad grej att bli gravid. Känns som att det mesta kretsar runt det även fast jag försöker tänka bort det. Det är sommar kroppen är skapt för att verkligen försöka och inte sluta tänka på det. Sjukt jobbigt att man ska behöva deppa ihop och sen bara ta nya tag. Kämpigt emellanåt. 

Håller tummarna för dig att det blir positivt test snart! Kanske är de för tidigt, man kan aldrig veta förens mensen kommer :) 

• Anonym (Kringlan86)

Tack för omtanken!

För mig var det som så att jag satte igång missfallet 16/5 och slutade blöda ca 2-2,5 vecka senare. Den 11/6 dvs 3,5 vecka efter igångsättande kom min ÄL. Då hade jag fått det bekräftat med UL 2 dagar tidigare, fick ökad temperatur och positivt på LH test. Jag minns inte om jag kollade sekretet den gången men jag tror det. Jag brukar få fertilt sekret en till ett par dagar före. Ungefär i samband med positivt LH. Sen är det säkert olika för alla. 

Det är skitjobbigt att få negativa test. Och som du säkert förstått så har jag och TS fått ett gäng sådana nu sedan missfallen. Har tyvärr inga bra råd mer än att tillåta dig själv att vara ledsen när du behöver vara det. Håller tummarna för dig! Fråga om du undrar något. 

Så glad att kunna skriva av mig här och läsa era historier. Skönt att befinna sig i ett rum med människor som förstår. Ibland är världen där ute kall och brutal och ibland rätt dum i huvudet. I förrgår fick jag t.ex en fråga i det fullsatta lunchrummet på jobbet av en manlig kollega som känner till missfallet om hur det går med barnfabriken. Ah man slutar aldrig förvånas? Just den dagen var jag inte så skör som jag var igår och idag men han höll ändå på att få en gaffel i ögat för sin diskretion. Fan vad man behöver stålsätta sig märker jag. 

Hang in there sisters! En dag är det vår tur!

Känner oxå att det är skönt att skriva av sig här, några som förstår. Sitter i samma sits. Det känns lite bättre faktiskt :) Mitt i allt det jobbiga. 

Helt sjukt hur folk kan med och fråga sånt. Har hänt mig oxå på jobbet. När ska ni skaffa barn då? Och då hade jag fått missfall (MA i vecka 11) veckan innan. Jag höll masken. Skulle ju egentligen berättat veckan efter att vi skulle ha bebis :(
    Sen har även vänner som vetat om frågat hur det går med verkstaden. Känner lite press då. Därför man på ett sätt inte vill berätta. 

Usch alltså livet är inte lätt ibland alltså.

DET KOMMER vara vara våran tur snart! Det måste det vara! <3

• 82lindis

Men vad skumt! Jag fick tydligen ägglossning på nionde dagen den här gången efter första blödningsdagen på tidiga missfallet.
    Började få som kraftigt hugg åt sidorna och hade tydliga ägglossningsflytningar. Kunde dra långa trådar mellan fingrarna.
    Började testa och hade som starkast test på åttonde och nionde dagen efter det dalade det och nu synd det inget längre.

Har aldrig varit med om så snabb ägglossning nångång?! 

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?