• Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej!

Jag har nyligen gått igenom ett MA igår och det ?värsta? är över, nu väntar jag bara på att det ska sluta blöda och träffa gyn på återbesök. Såklart har detta varit väldigt jobbigt men vill försöka tänka positivt och framåt.

Någon mer som nyligen varit med om samma och som vill dela med sig av tankar  om missfallet men även ta nya tag och börja på ny kula med graviditet? :)

• Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?
  • Anonym (Kringlan86)
    Anonym (MA september) skrev 2022-09-27 15:08:03 följande:

I söndags fick jag min första glad gubbe på ägglossningstest, vi har legat nästan varje dag efter att blödning slutat. Men igår blev jag dunder förkyld och har tvingats ta paracetamol för att ens kunnat äta då jag har så ont i halsen. Detta ger mig så mycket ånger för att det känns som att vi gjort vårt bästa för att maximera chanserna att bli gravida nu direkt på första ägglossning, men då jag blivit sjuk och behövt ta läkemedel känns det som att det inte finns någon chans alls att bli gravid denna cykel.
    Finns det någon som kan ge mig hopp eller ett definitivt svar på att ge upp hoppet om att kunna plussa denna cykel?

Jag tror inte du behöver vara jätteorolig. Vill minnas i min graviditet att jag var förkyld under implantation och käkade ipren och det bet ju ändå. Har man inte lägre immunförsvar mellan ÄL och mens? Har fått för mig att det har något med att göra att kroppen inte skall attackaera ett eventuellt befruktat ägg. Googla immunförsvar och graviditet eller fertilitet. Men som sagt oroa dig inte. Kroppen är fenomenal på att ta hand om saker. Fokusera på att inte stressa upp dig. Stresshormon är ett gift för allt vad fertilitet heter. Mys ner dig i soffan, drick ett gott koffeinfritt te och chilla så gott du kan. Kan rekommendera Clippers Nordic berries med honung. Tar bara 1 dag att klicka hem från apotea.

och passa på att glädjas att din cykel är igång igen. Det är vägen till vägen tillbaka

• Anonym (Kringlan86)

Rättning! Wild berry heter den. Ett örtte helt utan koffeinDrömmer

• Anonym (cc)
    Anonym (MA september) skrev 2022-09-27 15:08:03 följande:

I söndags fick jag min första glad gubbe på ägglossningstest, vi har legat nästan varje dag efter att blödning slutat. Men igår blev jag dunder förkyld och har tvingats ta paracetamol för att ens kunnat äta då jag har så ont i halsen. Detta ger mig så mycket ånger för att det känns som att vi gjort vårt bästa för att maximera chanserna att bli gravida nu direkt på första ägglossning, men då jag blivit sjuk och behövt ta läkemedel känns det som att det inte finns någon chans alls att bli gravid denna cykel.
    Finns det någon som kan ge mig hopp eller ett definitivt svar på att ge upp hoppet om att kunna plussa denna cykel?

Det sägs att man lättare blir gravid om man är sjuk för då är immunförsvaret sämre. Vissa som har svårt att bli gravida har för bra immunförsvar så embryot stöts ut.  Jag blev gravid när jag var dundersjuk i influensa. 
  • Anonym (Kringlan86)

Lyssnade av en slump igår på ett podavsnitt om immunförsvaret och fertilitet Som säger just att det faktiskt borde vara bättre för din fertilitet. Kan varmt rekommendera den podden i sin helhet. Handlar egentligen om ofrivillig barnlöshet och IVF men är jävligt bra oavsett om man inte är i IVF snurran. Man känner igen så mycket av det de pratar om ifall man genomgått ett missfall också. Den heter ruvarpodden och avsnittet om immunförsvar var nummer 47. 

Anonym (Kringlan86) skrev 2022-09-29 03:21:01 följande:

Lyssnade av en slump igår på ett podavsnitt om immunförsvaret och fertilitet Som säger just att det faktiskt borde vara bättre för din fertilitet. Kan varmt rekommendera den podden i sin helhet. Handlar egentligen om ofrivillig barnlöshet och IVF men är jävligt bra oavsett om man inte är i IVF snurran. Man känner igen så mycket av det de pratar om ifall man genomgått ett missfall också. Den heter ruvarpodden och avsnittet om immunförsvar var nummer 47. 

Bra tips, ska lyssna på denna! :)
  • Anonym (MA september)

Tack så mycket för allas stöttande ord och tipset på podd! Ska absolut lyssna på den

• Anonym (Kringlan86)

Alright here we go! Hade så GALET sen ÄL denna månaden. Trodde den skulle utebli. Tror jag hann ta LH test i över en vecka som bara gav blinkande gubbe och jag gav nästan upp men i måndags kom gubben med fast sken, därefter en enorm ägglossningssmärta. Kändes nästan som att det var båda äggstockarna som släppte ägg. Det är ju ganska ovanligt men för PCO?are är det ju vanligare och kanske helt logiskt med tanke på att vi har så många omogna blåsor. Vet inte om förseningen kan ha ställt till med något multisläpp men hur som helst så kom temphöjningen på tisdagen och någonstans där slutade ägglossningssmärtan också. Så nu går man här och väntar den där otrooooligt långa tiden fram tills man får testa. Jag hoppas så himla mkt att det tar sig denna gången. Min tur nu!!!

börjaompånykula: nu är jag snart ikapp dig med mina ägglossningar Guld i mun eftersom att min cykel är så jäkla seg så kommer jag förr eller senare sitta här och ha mina två jobbiga vänta-på-test-veckor samtidigt som dig. 

• Anonym (Kringlan86)

Oklart varför det blev en dollargubbe i min text. Han skulle skratta ju? lol

Anonym (Kringlan86) skrev 2022-10-01 07:14:44 följande:

Alright here we go! Hade så GALET sen ÄL denna månaden. Trodde den skulle utebli. Tror jag hann ta LH test i över en vecka som bara gav blinkande gubbe och jag gav nästan upp men i måndags kom gubben med fast sken, därefter en enorm ägglossningssmärta. Kändes nästan som att det var båda äggstockarna som släppte ägg. Det är ju ganska ovanligt men för PCO?are är det ju vanligare och kanske helt logiskt med tanke på att vi har så många omogna blåsor. Vet inte om förseningen kan ha ställt till med något multisläpp men hur som helst så kom temphöjningen på tisdagen och någonstans där slutade ägglossningssmärtan också. Så nu går man här och väntar den där otrooooligt långa tiden fram tills man får testa. Jag hoppas så himla mkt att det tar sig denna gången. Min tur nu!!!

börjaompånykula: nu är jag snart ikapp dig med mina ägglossningar Guld i mun eftersom att min cykel är så jäkla seg så kommer jag förr eller senare sitta här och ha mina två jobbiga vänta-på-test-veckor samtidigt som dig. 

Åh så härligt med ÄL! Då har vi typ samma väntan, jag hade positivt ÄL med lysande gubbe i måndags :) Men min cykel har varit lite knäpp förr månaden så vet inte riktigt när min BIM är, när blir det för dig? :) Håller tummarna nu, hade varit så kul om vi blev gravida samtidigt :)
  • MariaNathalie

Hej 

sitter just nu i soffan och har tagit cytotec för en timme sen. Fick bekräftat igår att jag fått Ma i v 11+0 fostret hade slutat utvecklas några dagar efter mitt vul i v 7+6 då jag precis några dagsr innan sett hjärtat slå. Detta är mitt 3 e missfall på rad. Det gör så ont i hela själen, skulle haft mitt kub på måndag. Men nu är det bara att ta nya tag. 
    Jag har sedan innan 2 st barn som är 12 och 9. Fyllde själv 40 i år och har nu försökt skaffa barn med min sambo i ett år. Fick mf i nov -21 Ma i april -22 och nu Ma sept.-22. 
    Ska kontakta någon privat klinik och hoppas få hjälp. 

någon som har fått hjälp eller som känner Ngn som fått hjälp. 

jag misstänker att jag har lågt progesteron 

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?