• Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Hej!

Jag har nyligen gått igenom ett MA igår och det ?värsta? är över, nu väntar jag bara på att det ska sluta blöda och träffa gyn på återbesök. Såklart har detta varit väldigt jobbigt men vill försöka tänka positivt och framåt.

Någon mer som nyligen varit med om samma och som vill dela med sig av tankar  om missfallet men även ta nya tag och börja på ny kula med graviditet? :)

• Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?
  • Anonym (Längtar)

Räknar jag från första dagen blödningen kom så har jag ägglossning runt den 18/9. Kan tänkas det stämmer, testar med ägglossningstest varje morgon och de ser ut att öka i färg.
    Jag hoppas att ialf att kroppen kommer igång fort. 

Fick mensen nu :( Lite tidigare än anat. Men men bara kämpa på nästa månad :)

• Anonym (Kringlan86)

Tyvärr ingen solskenshistoria här heller ännu. Verkar som att storken är på långledigt. Beklagar verkligen ditt missfall. Det är så otroligt svårt när det sker. Man känner sig så jäkla lurad och världen blir så hemskt mörk en stund. Var det första graviditeten?

Jag sitter och väntar på ÄL och den borde komma igång inom någon vecka. Det är fjärde ÄL sedan vårt MF. Man hoppas ju så himla mycket varenda gång och läser om alla kvinnor som blir gravida direkt efter sina missfall. Så mycket som jag nu inte missunnar de kvinnorna att de snabbt fick komma tillbaka igen så är det ju jävligt jobbigt att inte vara en av dem. Men de finns där ute och det kan bli du som blir en av dem. Hang in there! 

TS: Tråkigt att höra att mensen kom. Jätteledsen för din skull! Känns som att det är olidligt att behöva vänta den där långa, långa månaden gång på gång. Önskar att tiden går fort för dig. 

Jag har faktiskt börjat fundera på att ta hjälp snart. Jag är ju över 35 och har en PCOS diagnos som gör att man ju åker raka vägen till statligt finansierad IVF om man vill. Kan ju åtminstone vara värt att ställa sig i kö eller ta annan hjälp på något sätt. Jag vet bara inte om jag pallar? Vill bara att det skall gå naturligt! Vi får se. Jag kanske är för ivrig. 

Anonym (Kringlan86) skrev 2022-09-16 05:44:35 följande:

Tyvärr ingen solskenshistoria här heller ännu. Verkar som att storken är på långledigt. Beklagar verkligen ditt missfall. Det är så otroligt svårt när det sker. Man känner sig så jäkla lurad och världen blir så hemskt mörk en stund. Var det första graviditeten?

Jag sitter och väntar på ÄL och den borde komma igång inom någon vecka. Det är fjärde ÄL sedan vårt MF. Man hoppas ju så himla mycket varenda gång och läser om alla kvinnor som blir gravida direkt efter sina missfall. Så mycket som jag nu inte missunnar de kvinnorna att de snabbt fick komma tillbaka igen så är det ju jävligt jobbigt att inte vara en av dem. Men de finns där ute och det kan bli du som blir en av dem. Hang in there! 

TS: Tråkigt att höra att mensen kom. Jätteledsen för din skull! Känns som att det är olidligt att behöva vänta den där långa, långa månaden gång på gång. Önskar att tiden går fort för dig. 

Jag har faktiskt börjat fundera på att ta hjälp snart. Jag är ju över 35 och har en PCOS diagnos som gör att man ju åker raka vägen till statligt finansierad IVF om man vill. Kan ju åtminstone vara värt att ställa sig i kö eller ta annan hjälp på något sätt. Jag vet bara inte om jag pallar? Vill bara att det skall gå naturligt! Vi får se. Jag kanske är för ivrig. 

Jaa det är segt med väntan. När är de vår tur liksom? 

Jag förstår att du funderar på att ta hjälp, det kanske är lika bra? Du kan ju alltid stå i kö som du säger :) Nu är det snart ett år sedan vi började försöka. Jag vet inte om man ska ta hjälp då? Fattar det som att man får ta hjälp efter ett år om man inte blivit gravid, men jag har ju lyckats bli gravid men fått missfall så vet inte riktigt om jag går inom ramen. Jag har ju heller inte fått ett tredje missfall för en missfallsutredning så står lite i kläm känner jag. Dock känner jag lite som du, hade önskat att de kunde gå naturligt även om alla vägar kan vara bra vägar oavsett sedan :)

Föresten, någon av er som vet något om tillskott av e-vitamin? Har hört att det ska vara bra mot missfall. Men vågar inte äta så mycket extra vitaminer förutom folsyra, vet inte om det kan vara dåligt att äta för mycket om man inte behöver?  :)

• Anonym (MA september)

Hej alla, jag beklagar verkligen att ni behövt gå igen ett ma eller mf!!
    Det har nu gått 11 dagar sedan jag gjorde den medicinska aborten för att få ut vårt döda foster (dött i vecka 9) blödde färskt blod 4 dagar sen fram till igår har jag haft bruna flytningar. Är det någon här som vet hur långt efter att ni slutat blöda som ni fick ägglossning? Och vad räknas som blödning? Räknas de bruna flytningarna som blödning?

• Anonym (Längtar)
    Anonym (MA september) skrev 2022-09-18 19:48:39 följande:

Hej alla, jag beklagar verkligen att ni behövt gå igen ett ma eller mf!!
    Det har nu gått 11 dagar sedan jag gjorde den medicinska aborten för att få ut vårt döda foster (dött i vecka 9) blödde färskt blod 4 dagar sen fram till igår har jag haft bruna flytningar. Är det någon här som vet hur långt efter att ni slutat blöda som ni fick ägglossning? Och vad räknas som blödning? Räknas de bruna flytningarna som blödning?

13 dagar efter första blödningsrisken toppade min äl.
  • Anonym (MA september)
    Anonym (Längtar) skrev 2022-09-18 20:18:45 följande:
    13 dagar efter första blödningsrisken toppade min äl.
    Det låter ju bra! Det ger mig hopp Skrattande
  • Anonym (Kringlan86)

TS: av allt jag läser så skall man sluta med koffein, gärna tillskott av D-vitamin, sova gott, absolut inte stressa och nikotin och alkohol är big no no. Inte läst ngt om E-vitamin dock. Jag själv kör ju en hel arsenal av grejjer men det är mest för min PCOS. Ät en god varierad kost (sluta vegetariana tydligen), undvik allt ful socker tror jag också med tanke på att det kan vara hormonstörande även för ?normalviktiga?. 

Längtar: Tråkigt att höra. Beklagar verkligen! det är en så jobbig period att vänta på första mensen. Jag slutade blöda inom 2 veckor och 4 veckor efter igångsättandet kom ÄL. Jag hade det på känn och fick det bekräftat med UL av en duktig gynekolog. Hoppas det går snabbt för
    dig. 

• Anonym (cc)
    Anonym (Kringlan86) skrev 2022-09-18 23:54:15 följande:

TS: av allt jag läser så skall man sluta med koffein, gärna tillskott av D-vitamin, sova gott, absolut inte stressa och nikotin och alkohol är big no no. Inte läst ngt om E-vitamin dock. Jag själv kör ju en hel arsenal av grejjer men det är mest för min PCOS. Ät en god varierad kost (sluta vegetariana tydligen), undvik allt ful socker tror jag också med tanke på att det kan vara hormonstörande även för ?normalviktiga?. 

Längtar: Tråkigt att höra. Beklagar verkligen! det är en så jobbig period att vänta på första mensen. Jag slutade blöda inom 2 veckor och 4 veckor efter igångsättandet kom ÄL. Jag hade det på känn och fick det bekräftat med UL av en duktig gynekolog. Hoppas det går snabbt för
    dig. 

Även zink och magnesium ska vara bra att ta, zink förbättrar äggkvaliteten. Bästa är ju såklart att försöka få i sig allt via kosten mne jag tar tillskott på det mesta nu, efter två missfall på raken vågar man inte chansa :/. 
Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?