• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • ejfrdn
    Nymphadora skrev 2023-05-07 16:06:25 följande:
    Hej och välkommen!
    Jag hoppas att äggplocket går bra för dig! Hur har stimuleringen varit? Har du fått många blåsor?
    Olivia91 skrev 2023-05-07 15:03:58 följande:

Åh va roligt att hitta denna tråden! ska läsa igenom vad alla skrivit :) jag satte in fryst embryo igår och har testdag den 18 maj! Jag plockade ut 23 ägg i februari därav 9 blev befraktade och totalt 4 överlevde, jag blev lite överstimulerad så fått vänta med att sätta in, men igår så blev de insättning :)

Kul att du har hittat hit!
    Det går mycket tid ibland till bara väntan i IVF-karusellen. Jag blev också lite överstimulerad första gången och fick vänta på insättning. Lyckades sedan pricka in exakt den dagen kliniken var stängd för utbildning så det blev ytterligare en månad senare. Sen tog det sig inte och så fick vi börja om från början.

Skönt att du äntligen fått komma till insättning! Vad det en 5-dagars blastocyst du fick sätta in? Det låter så skönt att ha några i frysen också.
    Jag tycker att stimuleringen gått bra. Var på ultraljud i torsdags och då fanns 10 fina blåsor. Nu är jag så jäkla nervös för att jag skulle ha ägglossat innan det är dags för plocket imorgon. Hoppas sååå att de ska få ut några bra ägg!
  • Dahliaflower
    Olivia91 skrev 2023-05-07 17:39:39 följande:

Jag hade också jätte problem med insättningen då min livmoder var lite krökt, men efter många om och men gick de tillslut! hur gick de för er ?:)

Jag har också en krokiga eller sne livmoder. Min första återföring var hemsk! Men har gått bättre de andra gångerna 😊
  • Dahliaflower
    Olivia91 skrev 2023-05-07 19:37:24 följande:

Åh va spännande är de flesta gången för dig? Varför satte dom in ett två dagars ? Jag satte in 5 dagars igår men har dålig koll på skillnaden 😂

Vissa kliniker tar alltid 5 dagars, andra vill helst sätta in vid 2-3 dagar då embryon  trivs bättre i livmodern. 
    Ibland så kanske man har många embryon av samma och bra kvalité och då brukar de nästa alltid gå vidare till 5dagars
    Men som tex i mitt fall som fick många men inte så bra kvalité så vågar de nog inte chansa, utan vill ge tillbaka ett, för att det är där embryot trivs bäst och sedan odla vidare resten för frys. 

Hoppas det går att förstå min text 😅
  • Nymphadora
    Olivia91 skrev 2023-05-07 17:38:46 följande:

Så typiakt när de blir så, hände samma för mig det var julstängt Så fick vänta med att komma igång, sedan kom påsken och få va de precis på håret att ja lyckades få en tid, men när jag väl fick en tid för insättning så fick jag feber förra månaden, så är så glad att det blev av igår! det var 5 dagars blatsocyst som sattes in. Men va spännande då ska du testa dig den 12e, hur känns de ? Jag övettänker Lite för mycket då jag typ la mig i soffan med en duns etc etc😂 så Grubblar man på om de kan orsaka något men man får vänta och hålla ut till test dag!❤️

Vilken otur för dig att bli sjuk precis vid insättning! Hoppas det tar sig nu när det äntligen blev din tur. 🤞 

Vad jag har förstått så är embryot väl skyddat där inne då det är säkert ingen fara att ?dunsa ner i soffan?. 😅 Men jag förstår att det är lätt att tänka tanken att det kan hända något! 

Jag har haft lite kramp i magen, som lättare mensvärk, som har kommit ett par gånger om dagen sedan dag 7. Dag 10 är precis slut nu. Enligt min vanliga cykel ska jag få mens imorgon så är supernervös att mensvärken ska dra igång på riktigt! Men har fortfarande ett litet hopp om att den inte ska komma. ❤️

• ejfrdn
    Nymphadora skrev 2023-05-07 23:46:44 följande:

Vilken otur för dig att bli sjuk precis vid insättning! Hoppas det tar sig nu när det äntligen blev din tur. 🤞 

Vad jag har förstått så är embryot väl skyddat där inne då det är säkert ingen fara att ?dunsa ner i soffan?. 😅 Men jag förstår att det är lätt att tänka tanken att det kan hända något! 

Jag har haft lite kramp i magen, som lättare mensvärk, som har kommit ett par gånger om dagen sedan dag 7. Dag 10 är precis slut nu. Enligt min vanliga cykel ska jag få mens imorgon så är supernervös att mensvärken ska dra igång på riktigt! Men har fortfarande ett litet hopp om att den inte ska komma. ❤️

Va spännande, Nymphadora! Håller alla tummar och tår för att mensen inte kommer!
  • Nymphadora
    Olivia91 skrev 2023-05-07 17:39:39 följande:

Jag hade också jätte problem med insättningen då min livmoder var lite krökt, men efter många om och men gick de tillslut! hur gick de för er ?:)

En till här med lite struliga insättningar. Har något typ av hack eller vinkel mellan livmoderhalstappen och livmodern. Första insättningen blev ganska klurig och gjorde ont så nästa gång spände jag mig och då blev det också svårt igen även fast de hade bättre koll på hur de skulle göra.

Så svårt att slappna av tycker jag! Men skönt att det har gått till slut båda gångerna. 

• Nymphadora
    Lisastankar skrev 2023-05-07 20:08:25 följande:

Första gången för mig! Frågade inte varför tvådagars. De som inte sattes in odlas vidare till 5-6 dagar för att frysas in om de klarar sig tills dess. 

Välkommen hit!

Jag fick också 2-dagars denna gången. På vår klinik beror det, om jag förstått rätt, på hur många ägg som blir befruktade. Om man får många befruktade ägg, minst 5-6 st, så odlar de gärna alla till blastocyst för att se vilket som blir bäst. Om man inte får så många så kan de välja ut det som ser bäst ut redan dag 2 och sätta in det och sen odlas resterande vidare för att ev kunna frysas in. 

Lycka till med ruvningen nu! ❤️

• Nymphadora
    Anonym (Emma) skrev 2023-05-07 19:57:40 följande:

Jag och min sambo håller på med vårt första IVF försök. Vi gjorde äggplock 19 april, jag hade 26 äggblåsor på sista ultraljudet, men hade ägglossat lite för tidigt så de fick bara ut 5 ägg. Vi fick en blastocyst som de säger har jättegod kvalite till frysen. De blev totalfrys pga risk för överstimulering. Så nu väntar jag på mensen som borde komma nu i slutet av maj. När mensen kommer ska jag ringa Livio Kungsholmen och planera in FET. Är sååå rädd eftersom vi bara har en blastocyst och annars behöver starta om alltihop från början med sprutor. Rynkar på näsan Får hoppas det är ett guldägg 

Välkommen! 

Åh, vilken otur att ägglossa för tidigt! Det är ju en av alla saker man oroar sig för. Vet man vad det kan berott på? 

Vilken tur att ni fick till en fin blasto till frysen. Förstår helt nervositeten. Vi fick också bara en till frysen första försöket på våra 10 ägg. Håller alla tummar för att er blastocyst ska gå hela vägen! 

• Nymphadora
    ejfrdn skrev 2023-05-07 21:06:20 följande:
    Jag tycker att stimuleringen gått bra. Var på ultraljud i torsdags och då fanns 10 fina blåsor. Nu är jag så jäkla nervös för att jag skulle ha ägglossat innan det är dags för plocket imorgon. Hoppas sååå att de ska få ut några bra ägg!
    10 blåser låter riktigt bra. Lycka till med plocket idag! ❤️🤞
  • CC1988

Hej!

Är just nu på rd 10 med 2-dagars. Fjärde IVF-försöket och har aldrig fått något till frys. Har haft mer symptom denna ruvarperiod än de tidigare tre rundorna men har också fått prova Utrogestan denna gång (hade tidigare Cyclogest) så kan vara att min kropp reagerar mer på dom. Idag har dock de flesta symptom försvunnit och även om jag lovat mig själv att hålla hoppet uppe börjar det bli svårt? Testdag på fredag.

Håller tummar och tår för oss alla 🤞🏻♥️

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?