• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Nymphadora

Det skulle kanske kunna vara en liten nidblödning! De känns nästan mytiska tycker jag. Man hör att de förekommer men har typ inte hört om någon som faktiskt har haft en. 😅

För mig har molvärken tilltagit under dagen och kvällen och nu har blödningen precis kommit igång. Känner mig lite tom men orkar inte vara ledsen just nu. Kommer nog ta test imorgon bitti för att vara 100% säker så jag kan ta mina vanliga värktabletter eftersom jag alltid har svår mensvärk. 

Jag hoppas att det går bättre för er andra! ❤️

• Olivia91
    Nymphadora skrev 2023-05-09 22:23:28 följande:

Det skulle kanske kunna vara en liten nidblödning! De känns nästan mytiska tycker jag. Man hör att de förekommer men har typ inte hört om någon som faktiskt har haft en. 😅

För mig har molvärken tilltagit under dagen och kvällen och nu har blödningen precis kommit igång. Känner mig lite tom men orkar inte vara ledsen just nu. Kommer nog ta test imorgon bitti för att vara 100% säker så jag kan ta mina vanliga värktabletter eftersom jag alltid har svår mensvärk. 

Jag hoppas att det går bättre för er andra! ❤️

Förstår din besvikelse🥺 har du gjort tidigare försök eller va detta första ? ❤️ 
  • Anonym (V)

v 6

skulle slutat på cyclogesten i tisdags 

har tagit halva dosen ons och Tors 

vågar inte sluta. hjälp mig tänka 

• Olivia91

Ni som ruvar känner ni en mensvärk från å till? jag har kännt de sen dag 3.. inga andra symtom dock, vet inte va mensvärken beror på, någon med erfarenhet ?

• SierraLeone
    Olivia91 skrev 2023-05-12 13:12:12 följande:

Ni som ruvar känner ni en mensvärk från å till? jag har kännt de sen dag 3.. inga andra symtom dock, vet inte va mensvärken beror på, någon med erfarenhet ?

Jag känner lätt mensvärk ibland men vet inte om det beror på lutinus eller att mensen faktiskt är på väg eller om det är graviditetstecken. Idag har jag i alla fall varit lättirriterad som jag brukar vara precis innan mensen kommer. Hoppas det är graviditetstecken och inte mensen som är på gång. 
  • norrblomma

Hej! Jag vill också följas åt :)

RD 9 här efter ostimulerat FET 4/5. Har testdag 17/5 och tiden går såååå sakta. Men har bestämt mig för att inte testa tidigare. Jag tror att jag kan hålla mig :)

Förökt bli gravid i över 4 år och har aldrig fått ett plus. Det här är tredje återföringen och sista regionfinansierade försöket. Så det är nu det gäller!

Håller tummarna för oss alla!

• Olivia91
    norrblomma skrev 2023-05-13 21:54:25 följande:

Hej! Jag vill också följas åt :)

RD 9 här efter ostimulerat FET 4/5. Har testdag 17/5 och tiden går såååå sakta. Men har bestämt mig för att inte testa tidigare. Jag tror att jag kan hålla mig :)

Förökt bli gravid i över 4 år och har aldrig fått ett plus. Det här är tredje återföringen och sista regionfinansierade försöket. Så det är nu det gäller!

Håller tummarna för oss alla!

Håller tummarna för dig!! Jag har testdag dagen efter dig , jag kör också i naturlig cykel! hoppas så på ett plus🙏🏽
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?