• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Olivia91

Hur svarar man på någons meddelande ?😂 jag får skriva ett nytt varje gång här nere 🙈 jag mår illa idag, är de placebo eller är de fullt möjligt tro? Satte in ett 5 dagars i lördags för två dagar sen❤️

• Dahliaflower
    Olivia91 skrev 2023-05-08 09:30:12 följande:

Hur svarar man på någons meddelande ?😂 jag får skriva ett nytt varje gång här nere 🙈 jag mår illa idag, är de placebo eller är de fullt möjligt tro? Satte in ett 5 dagars i lördags för två dagar sen❤️

Tryck på kugghjulet och sedan citera 😊 
    Illamåendet kan säkert vara progesteronet du tar. Det brukar ge många gravidsymtom tyvärr. 
  • Olivia91
    Dahliaflower skrev 2023-05-08 15:49:32 följande:
    Tryck på kugghjulet och sedan citera 😊 
    Illamåendet kan säkert vara progesteronet du tar. Det brukar ge många gravidsymtom tyvärr. 
    Jag tar inget progreston eller någonting kör i naturlig cykel, jag gjorde  äggplock i feb❤️
  • Dahliaflower
    Olivia91 skrev 2023-05-08 16:36:16 följande:
    Jag tar inget progreston eller någonting kör i naturlig cykel, jag gjorde  äggplock i feb❤️
    Ahh okej, men tror inte Illamåendet kan ha med återföringen att göra? Eller jag är ju ingen expert 😆 
    Men oftast kommer ju inte Illamåendet förrän v4 tror jag. 
    Men du kanske känner av att det har fäst sig annars 😍 
  • Olivia91
    Dahliaflower skrev 2023-05-08 17:26:50 följande:
    Ahh okej, men tror inte Illamåendet kan ha med återföringen att göra? Eller jag är ju ingen expert 😆 
    Men oftast kommer ju inte Illamåendet förrän v4 tror jag. 
    Men du kanske känner av att det har fäst sig annars 😍 
    Ja eller så inbillar man sig 😂 högst sannolikt så🙈 men håller tummarna för oss alla som väntar och längtar ❤️
  • Nymphadora
    CC1988 skrev 2023-05-08 08:20:37 följande:

Hej!

Är just nu på rd 10 med 2-dagars. Fjärde IVF-försöket och har aldrig fått något till frys. Har haft mer symptom denna ruvarperiod än de tidigare tre rundorna men har också fått prova Utrogestan denna gång (hade tidigare Cyclogest) så kan vara att min kropp reagerar mer på dom. Idag har dock de flesta symptom försvunnit och även om jag lovat mig själv att hålla hoppet uppe börjar det bli svårt? Testdag på fredag.

Håller tummar och tår för oss alla 🤞🏻♥️

Hej! 

Vad roligt med ännu en som har testdag nu på fredag! Har du någon känsla för när din mens borde komma om det inte har tagit sig? Symptom som försvinner kan verkligen sätta igång tankarna. Jag hade supersvullna och ömma bröst efter ägglossningssprutan men det har gått över helt och hållet nu.

Håller alla tummar tår för dig också! 🤞❤️

• CC1988
    Nymphadora skrev 2023-05-08 18:28:07 följande:

Hej! 

Vad roligt med ännu en som har testdag nu på fredag! Har du någon känsla för när din mens borde komma om det inte har tagit sig? Symptom som försvinner kan verkligen sätta igång tankarna. Jag hade supersvullna och ömma bröst efter ägglossningssprutan men det har gått över helt och hållet nu.

Håller alla tummar tår för dig också! 🤞❤️

Jag brukar bara ha ca. 10 dagar mellan äl och mens så igår eller i lördags skulle den har kommit. Men även vid tidigare IVF- försök så har inte mensen kommit förrän jag slutat med vaggisarna så sätter inte så mycket hopp till det. Hade dock en typ brun/mörkröd strimma/flytning på trosskyddet innan idag (sorry TMI 😅) och för en sekund tändes hoppet om att det kanske är en nidblödning. Men det var inte alls mycket så kan ju också ha med progesteronet att göra. Blää denna väntan är tortyr!!

hur mår du i övrigt? kommer du testa innan fredag? 😀
  • Nymphadora
    CC1988 skrev 2023-05-08 19:09:01 följande:
    Jag brukar bara ha ca. 10 dagar mellan äl och mens så igår eller i lördags skulle den har kommit. Men även vid tidigare IVF- försök så har inte mensen kommit förrän jag slutat med vaggisarna så sätter inte så mycket hopp till det. Hade dock en typ brun/mörkröd strimma/flytning på trosskyddet innan idag (sorry TMI 😅) och för en sekund tändes hoppet om att det kanske är en nidblödning. Men det var inte alls mycket så kan ju också ha med progesteronet att göra. Blää denna väntan är tortyr!!

hur mår du i övrigt? kommer du testa innan fredag? 😀

Ah, de kan påverka så mycket alltså! Jag får revidera mina förhoppningar lite känner jag. 😅 Svårt att veta ibland om man ska bli hoppfull eller nedstämd av vissa symptom! Och att progesteronet kan ge alla symptom som en tidig graviditet är verkligen tortyr! 

Jag mår ganska bra idag. Har haft lite molvärk som kommit lite då och då ända sedan dag 7 (dag 11 idag). Var helt säker igår på att mensen skulle komma som ett brev på posten idag men den lyser fortfarande med sin frånvaro. Så hoppet finns kvar än så länge men om Lutinuset kan skjuta på mensen i flera dagar så kan väl allt fortfarande hända.. Jag har inte tänkt att tjuvtesta denna gången. Hur tänker du? 

• CC1988
    Nymphadora skrev 2023-05-08 20:12:42 följande:

Ah, de kan påverka så mycket alltså! Jag får revidera mina förhoppningar lite känner jag. 😅 Svårt att veta ibland om man ska bli hoppfull eller nedstämd av vissa symptom! Och att progesteronet kan ge alla symptom som en tidig graviditet är verkligen tortyr! 

Jag mår ganska bra idag. Har haft lite molvärk som kommit lite då och då ända sedan dag 7 (dag 11 idag). Var helt säker igår på att mensen skulle komma som ett brev på posten idag men den lyser fortfarande med sin frånvaro. Så hoppet finns kvar än så länge men om Lutinuset kan skjuta på mensen i flera dagar så kan väl allt fortfarande hända.. Jag har inte tänkt att tjuvtesta denna gången. Hur tänker du? 

Äsch jag tycker gott man kan få vara hur hoppfull som helst. Det värsta som kan hända är att du varit glad och det behöver man i denna tuffa tid. De andra omgångarna har jag varit nedstämd redan ett par dagar in i ruvarperioden så denna gången har jag verkligen ansträngt mig för att försöka vara positiv (men oj vad det är svårt!)

Jag kommer nog testa på torsdag, jobbar hemifrån då så kan smälta ett ev negativt resultat i lugn och ro 😬 

Stort lycka till ♥️

• Olivia91

Jag fick en liten mörk blödning igår någon brun droppe i trosan, vet dock inte om de är rester sen insättningen då jag blödde en del , är ju bara 3 dagar sen så kanske kommer som en eftersläntrare, men man undrar ju om de kan va en nidi annars, åh är så svårt man försöker va positiv men de är svårt! Spännande ni som ska testa nu på fredag ❤️ De är ju snart 

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?