• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • stallet90
    stallet90 skrev 2025-02-15 14:46:07 följande:

Det bästa vore om mp åker hur. Då skulle jag nästan vara positiv till socialdemokratskt styre. MP är tuvan som lasset Sverige riskerar att fällas av

mp är helt enkelt satan själv
  • klyban
    stallet90 skrev 2025-02-15 14:46:37 följande:
    mp är helt enkelt satan själv

Ditt tyckande ger vi inget för, saklighet är en annan femma.
    Men sakligheten saknas uppenbarligen, så antar det är bara ett tyckande och bara krasst inser det är helt säkert agendan som är orsaken.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • stallet90
    klyban skrev 2025-02-15 15:24:27 följande:

Ditt tyckande ger vi inget för, saklighet är en annan femma.
    Men sakligheten saknas uppenbarligen, så antar det är bara ett tyckande och bara krasst inser det är helt säkert agendan som är orsaken.

Det finns många skäl att ogilla mp: påskyndande av nedstängning av kärmkraft, aktivistisk inställning till invandring, bortbyggnad av parkeringsplatser i centrum, aktivistisk inställning i könsfrågor osv. 

På detta har de också överdrivet stort inflytande på svensk politik. Tom Reinfeldts regering hade de  inflytande över. Det var bättre på den tiden Göran Persson höll dem kort. Fattar egentligen inte hur mp kan vara mer respekterade än V, som jag föredrar alla dagar i veckan. 

Ska sägas att även fast jag har en hätsk ton, har jag inget emot folk som röstar på mp, de är ofta ok människor. De vill att vi tar tag i klimatpolitiken på riktigt. Jag tror dock de har en för idealistisk och önskedrömmaktig bild av verkligheten. För att kunna föra en effektiv miljöpolitik tror jag att vi måste ha någorlunda stabilitet i samhället, något jag tycker mp alltid undergräver.
  • klyban
    stallet90 skrev 2025-02-15 16:00:34 följande:
    Det finns många skäl att ogilla mp: påskyndande av nedstängning av kärmkraft, aktivistisk inställning till invandring, bortbyggnad av parkeringsplatser i centrum, aktivistisk inställning i könsfrågor osv. 

På detta har de också överdrivet stort inflytande på svensk politik. Tom Reinfeldts regering hade de  inflytande över. Det var bättre på den tiden Göran Persson höll dem kort. Fattar egentligen inte hur mp kan vara mer respekterade än V, som jag föredrar alla dagar i veckan. 

Ska sägas att även fast jag har en hätsk ton, har jag inget emot folk som röstar på mp, de är ofta ok människor. De vill att vi tar tag i klimatpolitiken på riktigt. Jag tror dock de har en för idealistisk och önskedrömmaktig bild av verkligheten. För att kunna föra en effektiv miljöpolitik tror jag att vi måste ha någorlunda stabilitet i samhället, något jag tycker mp alltid undergräver.

MP hade den önskan, dock inget som de gjort som ändrat något i varför man inte renoverade vissa reaktorer.
    Det var pga stora förluster och sjukligt billig el och ett affärsbeslut.

Och vara för miljö och klimat är inget fel i sig eller alls, och det är inte där MP har problem.
    Utan deras problem har varit en konstig syn på andra saker, som faktiskt de övergett en del nu.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill
    KillBill skrev 2025-02-16 11:16:08 följande:

Sveriges statsminister är en av orsakerna till att Sverige blivit mer korrupt de senaste åren. Först rekryterade Ulf Kristersson kompisen  Anna Kinberg Batra sedan kompisen Henrik Landerholm och nu rekryterar han kompisen Irene Svenonius..

www.gp.se/politik/regeringen-gav-svenonius-jobb-som-inte-fanns.e3d5abce-eddb-464b-bfc4-14dee36b53e3

Läs!

www.sydostran.se/2025-02-14/det-moderata-fiffelsverige/

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Råger)

Undrar vilka poster VPK får ? 

Vad kan Nooshi Dadgostar vara lämplig för ? Utrikesminister ?

Hirvonen blir garanterat Justitieminister, hon har ju en halv jur.kand.

• KillBill
    Anonym (Råger) skrev 2025-02-19 13:52:11 följande:

Undrar vilka poster VPK får ? 

Vad kan Nooshi Dadgostar vara lämplig för ? Utrikesminister ?

Hirvonen blir garanterat Justitieminister, hon har ju en halv jur.kand.

Du verkar hopplöst dåligt påläst. Har fastnat i det förgångna?  Det är  35 år sedan ett parti med namnet VPK satt i riksdagen.

På den tiden (1990) hade Sverigedemokraterna tydliga kopplingar till nazism och fascism. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban
    KillBill skrev 2025-02-16 12:08:35 följande:
    Läs!

www.sydostran.se/2025-02-14/det-moderata-fiffelsverige/

Faktiskt lärt mig detta på ett lite annorlunda sätt, och vart moralen vandrar i Sverige.
    Och detta i spelet Counterstrike och hur jag sett svenska fuskare har ökat rejält, de är fortfarande få i jämförelse med andra länder.
    Men en klar ökning helt klart.
    Och här är ryssar sämst i klassen helt klart, och där förekommer även en extrem korruption.

Kanske en rätt annorlunda sak och se detta på, men något jag sett ske under åren och sakta men säkert.
    (Och att fuska är det mest patetiska någon kan göra.)

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026