• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (Lycklig)
    Anonym (Hm) skrev 2024-07-31 15:11:03 följande:

Shit ! Missade visst alla moralpikar undanbedes i din trådstart. Har emellertid undvikit moralisera på ett sätt som du nog reser ragg emot. Mitt budskap till dig och eventuella gelikar är syssla med alla sidoaktiviteter du vill - så länge ärlighet och öppenhet mot befintlig partner finns med. Annars förs hen systematiskt och diaboliskt över tid bakom ljuset. Det är min tillförsel i tråden. Igen. Så länge din kvinna/man äger en medvetenhet om din valda livsstil och du själv fixar sova med gott samvete på kudden om natten är allt okej? Noterar antalet nattsuddare som uppehåller sig i otrohetstrådar är oproportionerligt högt till antalet. Vad beror DET på? Ett gott samvete borgar i regel för god sömn. 

Du höjer alltså din insats med psykologiska skamgrepp, sysslar med chansartade gissningar. Tänk om du gissar fel. Människors lycka är verkligen en definitionsfråga. Ekvationen i harmoni och lycka hänger ihop med massor av parametrar varav vår sexualitet bara är en av dem. Nog så viktig! Om du mår bra av dina gissningslekar, varsågod keep on.

Oj!
    Fet stil, understruken text och avancerade ord. "psykologiska skamgrepp"?
    Din tillförsel till tråden är noll. Vi är alla vuxna i denna tråd. Respektera våra åsikter.
    Intresset för sex är olika för olika personer. En del tycker frimärken och fågelskådning är betydligt viktigare i ett förhållande. Jag respekterar detta till fullo.
    Nåväl jag släpper din bitterhet och du får kriga vidare.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-31 17:25:57 följande:
    Oj!
    Fet stil, understruken text och avancerade ord. "psykologiska skamgrepp"?
    Din tillförsel till tråden är noll. Vi är alla vuxna i denna tråd. Respektera våra åsikter.
    Intresset för sex är olika för olika personer. En del tycker frimärken och fågelskådning är betydligt viktigare i ett förhållande. Jag respekterar detta till fullo.
    Nåväl jag släpper din bitterhet och du får kriga vidare.
    oj, oj, oj total misunderstanding. Psykologiska skamgrepp drar jag till med när du påstår det ena efter det andra om min person som är osant. Utan grund. Jag är exempelvis mycket intresserad av sex och samlevnad. Vi delar bara inte samma plattform värderingsmässigt i vår syn på trohet/otrohet. Frimärkssamlingen ägnade jag mig år som förpubertalt barn Thihi. Därefter blåste helt nya vindar :) Äkta fågelskådare imponerar iofs på mig, killarna heta, men inget jag satsat på. Som pensionär? 

Min tillförsel i mina poster betyder mer än noll om du kikar på antalen tummen upp 👍 Jämför gärna återkopplingar på ditt. Nope jag kör inte heller med stöd nick eller annat skumrask.

Inte heller är jag en bitterfitta! 😋 Tvärtom är jag livsbejakande och nyfiken i en rad olika frågor. Vad får du alltifrån? Är du en bitter kille? Ligga runt dealen frustrerande mentalt?  Projicerar du något?
  • Anonym (Lycklig)
    Anonym (Hm) skrev 2024-07-31 18:48:30 följande:
    oj, oj, oj total misunderstanding. Psykologiska skamgrepp drar jag till med när du påstår det ena efter det andra om min person som är osant. Utan grund. Jag är exempelvis mycket intresserad av sex och samlevnad. Vi delar bara inte samma plattform värderingsmässigt i vår syn på trohet/otrohet. Frimärkssamlingen ägnade jag mig år som förpubertalt barn Thihi. Därefter blåste helt nya vindar :) Äkta fågelskådare imponerar iofs på mig, killarna heta, men inget jag satsat på. Som pensionär? 

Min tillförsel i mina poster betyder mer än noll om du kikar på antalen tummen upp 👍 Jämför gärna återkopplingar på ditt. Nope jag kör inte heller med stöd nick eller annat skumrask.

Inte heller är jag en bitterfitta! 😋 Tvärtom är jag livsbejakande och nyfiken i en rad olika frågor. Vad får du alltifrån? Är du en bitter kille? Ligga runt dealen frustrerande mentalt?  Projicerar du något?
    Herregud......kan inte du bara inte släppa taget?
    Har du inget att göra i livet?  Du känns som en kvinna som alltid vill ha det sista ordet. Vad är du att döma vilken plattform värderingsmässigt vi befinner oss som skriver i vårt tycke positiva inlägg i denna tråd.
    Är det inte ngt fel när man i vuxen ålder sitter och räknar "likes" i denna tråd?
    Då är man verkligen på en förpubertal nivå.
  • Anonym (Bestämmanderätt)
    Anonym (Hm) skrev 2024-07-31 16:52:27 följande:

Bestämmanderätt. 

Det är din mening två i din programförklaring jag opponerar mot. Dvs om partnern ointresserad av en icke monogam relation öppnar du upp för otrohet. 

Jo, det kallas och är slit-och-släng eller ett användande av mänskliga själar och deras lekamen i dolda otrohetsaffärer. Du ägnar dig därtill åt holding av din kvinna/man som eventuellt längtar ut till singel- eller friheten från ditt smusslande. Många bedragna känner nämligen in något är helskotta fel.

Jag har lämnat min relation så jag är inte otrogen. Jag kan ändå förstå varför en del är otrogna i vissa lägen, att man kan älska någon men ändå vara missnöjd med vissa delar, som det sexuella samlivet. 

Mitt ex ansåg att han "fick" för lite sex, att jag aldrig tog initiativ. Jag påpekade gång på gång att för att jag ska ta initiativ behöver jag närhet, att få vara nära i soffan och sängen utan att det per automatik leder till sex. Nu var det inte just det sexuella som gjorde att jag valde att lämna men ändock. 

Nu har jag en vän som jag träffar så ofta jag kan och det klaffar mellan att han är barnfri och jag är barnfri. Jag tar mer initiativ med honom just för att närheten inte är lika med sex, därav blir det intressantare att ha det. Att få sova nära, att få ligga med huvudet i hans knä etc. 

Mitt behov av att vara nära hade i sig gjort otrohet komplicerat just för att jag inte vill att en träff ska ha sexkrav. Det betyder inte att jag inte kan förstå en del ändå varför de är otrogna. Däremot blev jag otaliga gånger anklagad för att ha varit otrogen, eller söka mig till andra än mitt ex trots att jag aldrig gjorde något sådant. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-31 19:02:00 följande:
    Herregud......kan inte du bara inte släppa taget?
    Har du inget att göra i livet?  Du känns som en kvinna som alltid vill ha det sista ordet. Vad är du att döma vilken plattform värderingsmässigt vi befinner oss som skriver i vårt tycke positiva inlägg i denna tråd.
    Är det inte ngt fel när man i vuxen ålder sitter och räknar "likes" i denna tråd?
    Då är man verkligen på en förpubertal nivå.
    HerreJesus, Gissar var och en behöver arbeta koncentrerat med sina egna eventuella issues. Du lyfte bitterhet. Jag lyfte sexuellt driftstyrt beteende det vill säga mot äktenskapet gränslöst agerande (otrohet). 

Personligen hamnade jag här av en slump. Min nyfikenhet kittlade mig! En kontroversiell och intressant tråd. Det behöver erkännas! Tack för inblicken i din livsstil och dina värderingar. Rätt snabbt gick du dock till attack med ditt hopkok av fördomar. När min trohetspolicy passade illa in i din cementerade bild av folk med rättspatos. Frimärkssamlande och fågelskådning, ja du, där gjorde du verkligen min dag! Jag fick mig ett gott skratt. 😊 Verkligheten ser lite annorlunda ut.

Min input kommer helt pro bono och utifrån 
    ett nyfiket perspektiv! 
  • Anonym (Hm)

Lycklig. Kom på nåt! 

1) Du vet väl om om att det är klart mer tidskrävande att öppna och administrera en tråd (du är TS) än att som jag göra enstaka inlägg?

2) Har du inget annat att fylla dagarna än med trådstarter?

3) Eller uppvigla FL användare till så kallad lycklig otrohet. Handen på hjärtat, existerar ens den lyckade otrohetsaffären?  De brukar med tiden bli rätt så solkiga, ta av värdefullt familjeengagemang mm och föra med sig både ångest och smärta. 

4) I din argumentation är fantasin rik, du drar dig inte inför kränkande försök till maktutövning genom hitte-på, vill till varje pris vill ha sista ordet. Om så falska påståenden om dina opponenter tas till. Tror vi båda är rätt så medvetna om vad den strategin kallas!  

• Anonym (Längtande)

Kan numera säga att jag inte behöver vara otrogen mer. Gjorde slag i saken i somras och skilde mig från min man. Men aldrig att han kommer få veta om mina små snedsteg. 

Nu är processen igång med husförsäljning och leta nytt boende. Ser fram emot att vara singel för första gången på 24 år. 

Lycka till med era framtida hemliga möten. ❤️

• Anonym (Kåt fru)
    Mia04 skrev 2024-07-31 16:48:30 följande:
    Äckel
    Jo, det där var ju konstruktivt. Anmäld.
  • Anonym (Kåt fru)
    Anonym (Hm) skrev 2024-07-31 16:43:15 följande:

Kåt fru.

Se bjälken i ditt eget öga fru Kåt. Upprepar inte du själv och ämnets upphovsmakare exakt samma repetitiva mantra så säg? Exakt! 

Bäste Anonym!

Positiva exempel på otrohet. Det är trådens ämne. Så jag kan upprepa detta i all oändlighet om jag vill här.
    Är du inte intresserad av detta ämne är det väl enkelt för dig att starta vilken tråd du vill Drömmer

Önskar dig en underbar dag!
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-09-03 15:08:42 följande:
    Bäste Anonym!

Positiva exempel på otrohet. Det är trådens ämne. Så jag kan upprepa detta i all oändlighet om jag vill här.
    Är du inte intresserad av detta ämne är det väl enkelt för dig att starta vilken tråd du vill Drömmer

Önskar dig en underbar dag!

Jo men visst är jag intresserad av ämnet. Det är väl närmast en självklarhet, i annat fall besvärar man sig inte med att posta inlägg. Du får/ska självfallet upprepa dig hur mycket du vill och behöver varstans. Omvänt får du pga åsikts- och yttrandefriheten som råder räkna med meningsmotståndare som tar bladet från munnen ibland. Våra skilda erfarenheter och därmed synvinklar berikar eventuellt oss båda? I två riktningar. Nej, jag har inga planer på att skapa en ny otrohetstråd, det dräller därtill av dem. 

Önskar dig Kåt Fru omvänt en underbar kväll! Kyss

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden