Snorkfrökenhär skrev 2024-05-13 14:07:24 följande:
För mig blev det bara jobbigt att försöka och försöka och att det aldrig blev nåt mer än ett supertidigt missfall. Månaderna går och går...ville inte hamna i värsta deppen som jag kände att jag var påväg in i så då valde jag att fokusera på annat positivt i livet och nöja mig med dom två barn vi har 🥰 Och livet med större barn är ju mycket friare och enklare så vi upptäckte att det var rätt så härligt det också att liksom lämna småbarnstiden bakom oss verkligen. Vi kände oss nöjda helt enkelt 😊
Sen att suget kom tillbaka igen är bara roligt, jag är väldigt mycket mer chill den här gången, ser det bara som en bonus om vi lyckas, livet är toppen nu också, verkligen!
Vi har en privat klinik på samma ort vi bor på, så det är enkelt, men jag tänker nog som du att dom stänger över sommarn så jag kanske kontaktar dom efter sommarn om jag fortfarande är väldigt sugen på en bebis 😍 Så ger jag mig själv några sista chanser nu. Ägglossning på gång nu snart hoppas jag, typ 2 veckor sedan mensen startade så nu börjar vi mysa runt extra mycket 😉
Vad trist om det bara var kroppen som lurades med din molvärk, lät ju så lovande! Men bara kämpa vidare!
Det låter jätteklokt hur du resonerade och att du faktiskt kunde inse allra själv och stänga igen bebisverkstan. Är ju väldigt väldigt lätt att man blir deppig när det inte går som man tänkt men att man blir fruktansvärt "manisk" i det hela istället, eller vad man ska kalla det. Besatt är nog ett bättre ord.
Härligt att du längtar och vill och är Pepp nu
Och att du också mår bättre 🥰
Imorse var jag på Bim-1 och tog ett sista, känsligt test. Ert sånt clearblue digitalt som räknar ner. Kollade av det medan jag stod i duschen, jaha okej. Negativt.
Precis efter märker jag att jag fått mens 🤣🤣 som på beställning! Så då blev jag glad istället. Slippa grubbla mer på om ägget inte släppte, det då skulle innebära med mensen. Skulle jag få vänta på den nu osv?
Så jäkla skönt. Tänker att jag "vann" en dag nu när den kom en dag före 😅😍
Vad bra att du har en klinik på samma ort. Har du kikat på deras priser?
Jag har nämligen också en i närheten, men varje försök kommer kosta minst 3000 medan den jag har på min tidigare ort, kostar ca 500 i månaden.
Sjukt stor skillnad.
Har sån bra erfarenhet av den i gamla hemstaden, så det blir den om jag ska ta hjälp.
Jag har bestämt mig som så, att den här cykeln blir det att tempa (aldrig provat den metoden förr), och då får jag se om ägglossning sker eller ej. Skulle jag inte få någon temphöjning så blir det faktiskt att ringa kliniken redan den här cykeln. Då har jag liksom 2 tecken på utebliven ägglossning i rad, pga ägg som inte släpper.
Då pallar jah inte hålla på om jag ändå misstänker att jag har 0% chans 😅
Vad roligt för er att ni är i äl-tider 😍🥰😍🥰 spännande!
Tempar du något? Stickor?
Eller märker du väl när äl är?
Jag har bara haft 3 cykler nu efter flera år med ppiller.
Äl verkar ha varit dag 16,16 och nu senast dag 19.
Fått bevisat alla 3 cykler att jag märker på sekretet.
Så det är bra!
Såg att du fråga om att du misstänker sämre äl-sekret?
Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig, så länge länge hittar rätt sekret om du "gräver" 😅
Jag har löst att kvinnor över 30 ofta har kortare tid med äl-sekret än när de var yngre dock
Jag har haft 2-3 dagar med äl-sekret nu som äldre. Som yngel hade jag fler dagar.
Jag har också funderingar kring mitt äl-sekret. Förut var det sådär som äggvita.
Numera är det tunt men mjökigt. Blir rikligt dock, så pass att jag känner av att oj, nu kom det igång.
Men tunt och mölkigt.. ??
Blir lite nojig över hur fertilt det egentligen är?