• Bunny s

BIM maj 2024

Snorkfrökenhär skrev 2024-05-20 00:55:42 följande:

Nu är jag inne på ÄL+7 och har under helgen märkt av en massa rinniga flytningar och lite värk kring livmodern, som att det sliter och drar. Säkert bara pms som jag märker av för att jag går och väntar och hoppas att mensen inte tänker dyka upp om några dagar 😆 

Hur går det för er andra? 

Åh så spännande! 
    Jag har alltid känt molande värk innan bim när jag varit gravid. 
    Nu även förra cykeln, men inte var jag gravid för det 🙈 (tror ju att äl uteblev och därav molvärken). 

Håller tummarna för dig att det är en graviditet! När brukar du börja testa?
  • Bunny s
    LillaSam skrev 2024-05-19 19:37:43 följande:
    Tycker absolut att det ser ut som att ÄL var den 16e! vilka ÄL tester använder du? Tycker tex att rfsu är svåra att vi helt positiva medan tex Easy at home lättare ger utslag. Easy at home kan man dessutom få hjälp att tyda i premom appen!
    Vad jobbigt! 
    Mitt tips är att de dagar du tror äl kan ske, testa åtminstone 2 ggr. Jag testar vid 13-14 och sen igen vid 19-21. 
    En del har bara stigning några timmar har jag läst. 
    Har tempen höjts så tror jag ickså att du haft äl. Märkte du något fertilt sekret? 
  • Bunny s
    Whatev skrev 2024-05-17 10:15:16 följande:
    Spännande! Hoppas du kan hålla dig coolare än mig haha. Jag psykar mig själv så jag sover ytligt och vaknar supertidigt för jag vet att jag ska tempa snart, suck 😂 

Jo jag har haft rikligt med sekret i typ 12 dagar, det är fortfarande lite stretchigt även idag!
    Haha åh vad jobbigt! 
    Har bara hunnit tempa 2 dagar i rad. Var en stor ökning i temp idag. Tyvärr pga att jag inte sovit sammanhängande utan vaknade till en gång före i gryningen 🙈 får se hur det går 😅 Men är bara på dag 7 i cykeln med beräknad äl dag 16-19 så att det blev så nu gör inte så mycket. 
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-17 16:28:32 följande:

Kunde inte hålla mig, tog ett rfsu testa tidigt mitt i dagen, alltså inte morgonurin. Tycker mig se världens svagaste linje. Ser ni nått?  //

Jag anar också ett svagt streck. SPÄNNANDE!
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-18 11:33:20 följande:

Tog ett digitalt test imorse som sa inte gravid så då förutsätter jag att det stämmer och hoppas mensen kommer! All mensvärk har dock upphört så det är lite konstigt. 

Ett lika känsligt test som gårdagens? Ge inte upp än. Så länge du är innan bim med känsliga test så är det inte säkert att du får positivt. Håller tummarna 
  • Bunny s
    Anonym (Leros) skrev 2024-05-18 06:58:12 följande:

Åhh, ja det är spännande hur dagar/veckor/månader kan swisha förbi annars. Men nu, nu känns dagarna sååå långa.

Jag ska ta ett tidigt graviditetstest imorgon, då är det första dagen det eventuellt ska vara möjligt att se. Men SÅKLART vaknade jag 06 idag en lördag SUPERPIGG och nu känns morgondagen så många timmar bort, haha! 

Jag skulle också önska en sladdis i framtiden! Hur gamla är dina barn?

Mina syskon är 9 och 13 år äldre, så jag är en sladdis vilket jag alltid älskat!  

Vad roligt att du har en sån positiv erfarenhet av att vara en sladdis 😍 för man har ju en hel del funderingar kring vårt val. Hur ska den känna det och hur mycket ska det påverka de större barnen. Men hoppas och tror att allt blir bra 💜
    Mina barn är nyss fyllda 9 och snart 11 år. 
    Blir ju lite liknande som för dig, om vi lyckades inom en inte allt för lång framtid 😊😊
    Usch vad jobbigt att vakna sådär tidigt. Som du säger, en evigheet bort 🤣🤣
    Har du tagit ett testa tidigt nu? Lycka till!
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-17 10:05:16 följande:
    Jag har bara läst att den är svår att avläsa och inte så känslig som man hoppats på men vad vet jag! Du får gärna återkoppla 😊👍🏻
    Okej, intressant! Jag ska återkoppla sen
  • Bunny s
    19977 skrev 2024-05-20 10:16:17 följande:
    Men vad smart!!!! Måste ta ett ägglossningstest när jag kommer hem från jobbet sedan! Så konstigt verkligen. Jag kanske har en extra livmoder som jag inte känner till, som ska ägglossa nu 😂
    Haha ja men, eller hur? 🤣 
    Bara för säkerhetsskäl. 
    Håller tummarna för att det INTE är äl dock 😉😉
  • Bunny s
    19977 skrev 2024-05-20 10:16:17 följande:
    Men vad smart!!!! Måste ta ett ägglossningstest när jag kommer hem från jobbet sedan! Så konstigt verkligen. Jag kanske har en extra livmoder som jag inte känner till, som ska ägglossa nu 😂
    *för säkerhetsskull , skulle det stå
  • Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-20 13:21:10 följande:
    Brukar oftast inte testa före BIM men de gånger jag gjort det har jag testat ÄL+9 eller 10 som tidigast. Får väl se om jag håller mig undan att smygtesta eller om jag är för otålig och nyfiken, haha. De gånger jag varit gravid har jag inte testat förrän BIM passerat med flera dagar, fattar inte hur jag kunde vara så chill?! 😂
    Wow, imponerande 😅😍 
    Blir spännande och se om du är lika cool den här gången 😉😉
Svar på tråden BIM maj 2024