• Bunny s

BIM maj 2024

Någon mer som knaprar något mer än folsyra? 

Vågar knappt nämna allt jag knaprar men om vi lyfter det viktigaste: 

Munkpeppar och inositol.  Första gången för mig nu i den här cykeln. Spännande! 

Någon med erfarenhet? 

"Inositol kan stimulera ägglossningen

Kosttillskott med inositol som aktiv ingrediens har i flera kliniska studier visat sig kunna stimulera ägglossningen och bidra till en mer regelbunden menstruation på ett effektivt sätt hos kvinnor med PCOS." 

"Munkpeppar kan användas för PMS och PCOS. Munkpeppar kan användas för att normalisera en menscykel, d.v.s. om den är för kort eller lång. Bland annat nämns att munkpeppar kan bidra till en högre nivå av t.ex. LH (som är det hormon ägglossningstest testar för). " 

Skadar inte att prova tänker jag 😀
  • Bunny s
    Anonym (Anonymous) skrev 2024-05-21 09:58:47 följande:

Det finns en BIM Juni också 😊

Jag tycker det blir bättre att hoppa över till gruppen "vi som planerar att få barn 2025" eller liknande, som en i gruppen skapade. 
    Blir så rörigt om man ska byta grupp för varje misslyckad månad 😁
  • Bunny s
    LillaSam skrev 2024-05-23 10:37:50 följande:

Tråkigt Snorkfrökenhär!  // Hjärta

ÄL+10 här också. Skulle inte testa denna cykeln utan vänta på mensen tänkte jag, men så letade jag efter en sak i badrumsskåpet och hittade ett gravtest som bara skrek mitt namn haha? Så testade (inte på morgonurin) och vrider och vänder på det så kanske man kan se universums svagaste streck. Ska iväg på möhippa denna helgen så tänkte egentligen stoppa huvudet i sanden och köra på som att jag inte var gravid om mensen skulle vara sen. Men nu vet jag inte 🙈

Men så spännande! Testa imorgon med morgonurin? 😍😍
  • Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-23 08:28:23 följande:

ÄL+10 här, testade imorse (kunde inte låta bli) men helt blank sticka 😆 Så jag ställer in mig på mens om några dagar. Mest troligt nya tag juni månad. 

19977 Trist att det blev så, nya tag! Kämpa på 😅 

Vad synd! Men är det ett testa tidigttest då? 
  • Bunny s
    19977 skrev 2024-05-23 05:23:12 följande:
    Mensen kom? 😭 Hade mycket märklig cykel den här månaden med fertilt sekret i lutealfasen och det kom pyttelite brunt blod dagen innan mensen startade, så jag hade förhoppningar på nidblödning in i det sista trots massa negativa tester haha?. Mensen kom verkligen på sista möjliga dag, på ÄL+16 😂 bara för att jävlas och dra ut på tiden extra mycket typ haha. blev så less när mensen kom så har inte orkat logga in på familjeliv.
    Vad tråkigt! 😔
    Så deppigt när kroppen påvisar annorlunda symtom och hoppet bara stiger och stiger. Precis så var det för mig förra cykeln och jag var säker på att jag var gravid 🙄🙄🙄🙄 så surt! 
    Min kropp var ändå lite snäll och gav mig mena en dag före beräknat så jag förstår att du blev sne när du även fick vänta 2 dagar 😧

Man får fösöka ladda om bara . Tacksamt nu när solen är här och sommaren på G. Lättare att tänka på annat och sysselsätta sig mer tycker jag. 

När brukar du ha äl? 
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-22 06:46:59 följande:
    Jag har fått mens! Hade inte så stora förhoppningar eftersom vi ibte fick till det mer än 4-5 dagar innan ÄL pga bortrest sambo, det visade sig nu att det måste ha varit 6 dagar innan ÄL eftersom mensen var 2 dagar sen. Hade en del mellanblödningar men tror min cykel är lite rubbad efter p-piller stopp. Första cykeln var 38 dagar och denna var 30. Jag brukar ha 25-27 dagars cykel. I denna cykel ska vi försöka på riktigt och jag är taggad! 🤩👏

Jag hejar på er andra så länge! 
    Heja heja! Som du säger så kan det krångla lite efter p-pillerstopp. 
    Hoppas du får ordning på allt. Kanske testa med äl-test och tempa så du får mer koll? 
    Jag gör både och. Första gången med tempning den här månaden dock. 
  • Bunny s
    nathaliej97 skrev 2024-05-24 13:50:17 följande:

ÄL+8 idag och testade nu. Tänkte att jag var korkad som slösade ett utav två test jag har hemma mitt på dagen, men visst är det ett streck? 😳😭

Men så roligt!! GRATTIS!!!!! 🥰🥰🥰
  • Bunny s
    nathaliej97 skrev 2024-05-24 18:07:26 följande:
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-24 14:26:47 följande:
    Jag ser! Redan så tydligt på ÄL+8, det bara måste ju vara bra 😄

positivt på digitalt också, åh är i chock 😭🥺 dels att det blir positivt på äl+8 mitt på dagen när jag inte hållt mig mer än en timme men sen också att det tog sig denna månaden! vet inte om ni minns det men mina ägglossningstester blev aldrig positiva och helt plötsligt såg jag på tempen att ägglossning hade varit så blev så besviken att vi bara fick till det en gång där men sååå glad att det räckte ❤️

Tydligare än så blir det inte! Såå kul att ni lyckades och att få ha så höga halter så du ser redan nu är ju dröm 😍
  • Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-24 17:55:41 följande:
    Ser ett väääldigt svagt streck, håller tummarna att det ökar på i styrka 😄🙏🏻 Onekligen lovande.

Jag med är på ÄL+11 men jag har inte testat nåt idag? tror jag väntar och se vad som händer imorgon 😅
    Spännande för dig! 
    När ska du testa tro? 😁
  • Bunny s
    LillaSam skrev 2024-05-24 16:15:50 följande:

hann testa imorse, och det är ett streck idag med, även om det fortfarande är väldigt svagt. Får testa igen om några dagar så får vi se. ÄL+11 idag. 

Spännande, spännande 😁
Svar på tråden BIM maj 2024