• Bunny s

BIM maj 2024

Snorkfrökenhär skrev 2024-05-23 10:46:05 följande:
    Nä det är det ju inte, ett som mäter från 25, det är ett vanligt visst? Vet att det är tidigt så kan ju bli nåt ändå men försöker vara lite realist så jag inte blir så besviken 🙈 
    Ja, precis. Ett vanligt. 
    De ridiga mäter vid 10. Sen finns det ett som mäter så låga nivåer som 5. Har köpt hem de allra känsligaste den här gången. 

Håller tummarna för dig!
  • Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-26 09:37:46 följande:

Slänger in bilden på testet, var så goda att analysera 😆

//

Oj! Spännande det här. 
    Jag tänker också att det möjligen kan vara ett spöksträck? 
    Har du fler test så att du kan ta ett imorgon igen, om nu inte mensen hunnit komma? 
    Intressant att du äe en dag över också. 
    Jag tänker också att bim+1 borde ett positivt test vara starkare, men iofs tänker jag på mina 3 graviditeter. Och då har testen varit starkare. 
    Hur har det sett ut vid bim tidigare gånger du varit gravid? 

Man kan.m ju utsöndra olika mycket hormon men framförallt så kan ju en ev befruktning fastnat i det senare spannet, i livmodern, och därav lägre hcg? 

Tyvärr kanske det också kan vara så att ägget släppte 2 dygn efter positivt äl-test just den här gången och mens imorgon? Även om det inte brukar vara så för dig 🤔🤔

Håller tummarna!! 
  • Bunny s
    mammaatillen skrev 2024-05-26 10:25:19 följande:
    Ja men samma här verkligen, denna månad har det varit så sjukt mycket jobb för min del så har knappt haft tid att tänka på det här vilket är skönt! Men så fort man kommer på att man faktiskt kan testa nu och det blir negativt så blir man ju lite besviken, sen har jag slutat ha några höga förväntningar som jag hade förut, men lite fundersam blir man väl också om något är fel. Vi kommer gå in i 7e försöket nu blir det om mensen dyker upp 😩
    Vad jobbigt för er 😔

Förstår hur du tänker för jag vet att jag kommer tänka samma om det dröjer. Dock så vet jag ju att iom att jag är äldre nu så kan det ta tid. 
    Hur gammal är du? Är det första barnet? 

Med mitt första så tog det 4 förösk så blev jag gravid men fick ma I vecka 9. 
    Sen tog deg 8 långa månader tills jag blev gravid och fick då behålla. Men de 8 månaderna var fruktansvärt jobbiga. Mådde väldigt dåligt. Oroade mig mycket för jag hade fått veta att jag hade en hormonrubbning också så ovissheten hur det skulle gå gjorde allt tyngre. 

Men det gick bra. Blev två barn 💕

Hoppas du får ditt efterlängtade plus den här månaden! 
  • Bunny s
    LillaSam skrev 2024-05-25 11:20:55 följande:

Vill ge lite hopp till alla som känner att de behöver (och kanske också till mig själv) men att verkligen alla graviditeter ser annorlunda ut. Jag har varit gravid nu tre gånger.

1a gången plussade jag solklart på ÄL+12, fick t.o.m. digitalt 2-3 veckor direkt. Blödde ingenting men fick MA i vecka 10. Hade sex en gång 5 dagar innan ÄL.

2a gången visade negativ ÄL+12 och sedan blödde jag i tre dagar. trodde därför att jag fått mens, men visade sig att det var en ny graviditet. blödde rejält igen i vecka 10. resulterade i en son som är ca 1,5 år nu. Hade sex typ 4-5 dagar innan och på ÄL dagen.

3e gången är nu. Plussade sagt på ÄL+10 och har en lååångsam stegring, men vet ju inte ännu hur denna graviditet kommer att sluta. Hade sex 5 dagar innan och 1 dag innan ÄL.

Så vill bara ge hopp om att man inte alltid plussar tydligt direkt och har en självklar graviditet utan blödningar ❤️

Tack för att du delar med dig 😍🥰
  • Bunny s
    LillaSam skrev 2024-05-26 17:02:38 följande:

Jag är lika förvirrad fortfarande. Testade mitt på dagen igår med digitalt test och fick då inte gravid, trots svagt positivt på morgonen. Så tänkte att det inte blev något och var ok med det. Fick en liten brun blödning på kvällen sedan. Testade igen nu på morgonen och då har testet ökat i styrka med är ändå rätt svagt. Borde vara på ÄL+12/13. Så är väl bara tiden som får utvisa nu hur det blir, men känns inte så hoppfullt. 

Fan varför kan jag inte vara få tydliga graviditeter som alla andra 😂

Åh vad jobbigt! Att pendla mellan att tro och hoppas och sen tveka. Så kände jag i förra cykeln, men dock inte pga svagt positiva tester. Och det är ganska jobbigt för psyket tyckte jag 🙈

Har du ett foto på testet som du vill visa? 
  • Bunny s
    LillaSam skrev 2024-05-26 18:25:15 följande:
    Ja så konstigt för alla testa tidigt test är positiva, och skulle fått mens i fredags men den har inte kommit ännu. Så borde ju varit gravid, även om jag gärna hade velat ha starkare test? 

Ja det är jobbigt för psyket, men försöker inte övertänka för det är ändå första försöket och så tidigt fortfarande så skulle det hända något nu så hoppas jag att jag inte blir allt för besviken. Skickar bild på testet från imorse. Som
    vanligt syns det sämre på bild än i verkligheten
    Jag ser ju absolut ett sträck där! 😍 så jag förstår att hoppet är där. Man vill ju bara se så att det ökar också. 
    Håller verkligen tummarna! 
  • Bunny s
    Anonym (S95) skrev 2024-05-26 19:52:09 följande:

Hoppar in här jag med. Rätt ny här, inte skrivit något innan men läst desto mer. Vi försöker väl inte riktigt helhjärtat än men jag hoppas innerligt. Har alltid kört avbrutet innan och dessutom har vi båda jättesvårt att komma, men kör nu med "blir det så blir det" för att slippa så mycket press och kunna vänja oss vid tanken lite, mest han som tycker att det är lite läskigt. Flört På grund av sjukdom har det bara blivit ett litet tillfälle denna månaden men enligt kalendern precis på ÄL (15e). Dock har jag varit lite oregelbunden och vissa månader haft kortare cykel, så vi får se. Kände ändå att jag ville vara med, för det finns ju en chans, och jag hoppas verkligen. Så jag hakar på så kanske jag kan få dela denna olidliga väntan fram till BIM, och eventuell besvikelse/glädje efteråt. 

Hej! Vad roligt att du skriver 😀 självklart ska du vara med! 
    Förstår hur du tänker där om han har svårt att komma. Är det svårt, eller själva lusten, så brukar det inte bli lättare om man pratar om ägglossning och görabarnsex. Inte assexigt direkt 🙈

Vad spännande att ni kanske lyckades pricka in ägglossningen 😍

Vi har bara haft ett halvhjärtat försök. Ni ska vi pricka in äl den här månaden så får vi se. 
  • Bunny s

Är det någon här som delar min känsla av att vara nervös över att bli gravid också? 
    Jag har mycket nojor den här gången. 
    Både över att våra barn är så stora och att det här då ska bli en sladdis nästan 10 år senare men också över att vara äldre och bärs ett barn, föda och hur ska kroppen repa sig den här gången? 

Ibland, nu sen hi faktiskt gått från planering till att börja köra, så får jag nästan så pass kalla fötter att jag vill skita i det. 
    Men det ska vi inte.. Men är det någon som länder något liknande eller känner ni bara ren glädje och förväntan? 

Jag kände 100 % glädje och förväntan med barn 1 och 2 när de skulle skapas. Men jag var ung då 😅 
    Kanske borde vara tvärtom, äldre och 3an, lugnare och coolare? Så är det inte för mig. 

• Bunny s
    Idaho1989 skrev 2024-05-27 17:23:19 följande:

Mensen kom i morse, ytterst ovälkommen. Känns rätt hopplöst emellanåt men tar och hoppar över till Junitråden.

Vad tråkigt! Hoppas du snart är på banan igen. Det fina vädret gör ju att dagarna fylls på ett annat sätt än om man Hållt på under hösten. Hade gått ännu mer långsamt och lite mer depp tror jag.
  • Bunny s
    Ellinor11111 skrev 2024-05-27 21:50:58 följande:

men tack har nästan samma!! jag har tagit jääättemånga clearblue digital ultratidig som alla visar ?gravid?, hade bim för två dagar sen och tog idag både en vanlig sticka och clear blues vanliga test och dom visade negativt? Tog då ett till ultratidigt som visar positivt igen, så jag fattar INGENTING nu😂 känner precis som du, varför kan det inte bara va tydligt?.

Usch vad jobbigt! Det blir ju en sån ovisshet över det hela. Men med så många tidiga test som visar positivt så måste du ju ändå vara det men att nivåerna inte stigit över upp till 25, som de vanliga testen mäter. 
    Får jag våga mig på ett grattis eller ska vi avvakta? 😊
Svar på tråden BIM maj 2024