BIM maj 2024
Har varit osäker på när BIM är eftersom jag inte haft koll på hur lång cykel jag har, men gissade på 19/5- 25/5.
Idag började jag i alla fall blöda och är så klart väldigt besviken. Vanligtvis när jag får mens brukar jag få en förvarning (småblöder först) men den här gången var det mer, direkt, så lite avvikande. Har tagit rosenrot och det kanske är det som gör mensen "tydligare" på det här sättet. Mest av allt hoppas jag på att det var en nid-blödning, men det vore väl för to good too be true. Har inte blött något mer sedan lunch idag, och hoppas att det inte kommer något mer :p
Du har inte funderat på att antingen kolla av "miljön" där nere noggrant varje dag för att få koll på när äl är? Jag gissar och tror att de flesta märker det på så sätt.
Alla får det inte så tydligt som på pappret på toan, men vågar man pilla lite sååå...? 😅
Eller testa med äl-test eller tempa?
Då får du ju bättre koll på när beräknad mens är så att du slipper fundera på om mensen är på G eller om det är en nidblödning?
Jag gör alla ovanstående förutom tempa.
Har dock beställt en termometer nu av rätt sort, och ska göra det också för jag tycker det känns bra att kolla av så ägget faktiskt också släppt efter ett positivt äl-test.
Lite tips bara 😊
Håller tummarna för dig.