• Bunny s

BIM maj 2024

Snorkfrökenhär skrev 2024-05-20 13:21:10 följande:
    Brukar oftast inte testa före BIM men de gånger jag gjort det har jag testat ÄL+9 eller 10 som tidigast. Får väl se om jag håller mig undan att smygtesta eller om jag är för otålig och nyfiken, haha. De gånger jag varit gravid har jag inte testat förrän BIM passerat med flera dagar, fattar inte hur jag kunde vara så chill?! 😂
    Wow, imponerande 😅😍 
    Blir spännande och se om du är lika cool den här gången 😉😉
  • Bunny s

En fråga, 
    Hur gör vi efter maj då? 
    Ska någon av oss skapa en ny tråd som kanske kan heta "Vi som försöker bli gravida under 2025"? 
    Och så ses vi där? Är ju tråkigt om den här ska dö ut efter maj 😅
    Såg nämligen en tjej här som lämna tråden efter att mensen kom. Jag är kvar men nästa bim blir i juni 🤭

• Bunny s

Jag är så lost.. tänker så mycket på att jag hoppas att jag får barn under 2025 så plötsligt är det 2025 i mitt huvud 🤣🤣

• Bunny s
    Pez skrev 2024-05-20 13:18:27 följande:

Är på BIM+1 idag. Hade massa mensvärk igår men ingen mens, idag också mensvärk. Satte i tampong och endast lite rosa på den. Vad sker? 🤷 Kan jag inte bara få en ordentlig mens, herregud man blir ju helt slut 😭

Jag kände samma i den cykeln som nyss var. 
    Mensvärk 2 dagar innan beräknad mens och så en liten brun flytning. Nästa morgon kom tyvärr mensen. 
    Men du kan ju också vara gravid. Så jobbigt när ovanliga beteende dyker upp från kroppen och så undrar man ihjäl sig. Sånt ger ju oftast hopp, för att det är avvikande ????
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-14 14:51:10 följande:
    Precis efter att jag skrivit detta så fick jag som mensvärk och en väldigt ljusröd flytning. Hade nog missat det om jag inte haft trosskydd idag för syntes inget när jag torkade mig. Rätt likt dagarna innan pluss förra gången. Haha nej man blir fasen knäpp på det här 🤷
    Fast mycket spännande och märkligt att det här började redan för 6 dagar sen 😍
  • Bunny s
    19977 skrev 2024-05-20 16:58:11 följande:
    Jag har skapat en tråd som heter typ ?Vi som planerar barn 2025? så vi kan ju hänga där också! 😍
    Superbra! Ska vi låta maj ta slut först? Så det inte blir rörigt och vi skriver i 2 grupper samtidigt 🤣
  • Bunny s
    Lujia skrev 2024-05-21 09:41:04 följande:

Hej! Detta är mitt första inlägg på FL.
    Jag och min partner är 30 och vill nu ha en liten.
    Till saken hör att jag kring 21 års ålder blev enormt underviktig och har sedan ledat under hälsosamt BMI fram till för ett år sedan. April 2023 slutade jag med p-piller. Gick ett år med oskyddat samlag som inte resulterade i någon (som väntat, jag hade ingen ÄL eller blödning). Sökte gyn som såg äggstockar med bild av PCOS men att det kunde bero på hypotalamisk amenorré (HA). Fick råd att äta på mig lite extra även om nu vikten var normal. Frossade mer eller mindre (3000kcal/dag) och 2 veckor senare fick jag min första ägglossning (13/5).
    Nu till det kluriga. Jag har ju inte haft mens på cirka 10 år och har ingen aning om när jag borde få den (räknar ändå med ÄL+14) eller om/hur mina PMS-symtom ser ut.
    Idag, ÄL+8 har jag testat neg- med ett "testa tidigt". Har vridit och vänt på testet 7011 gånger men ser inte en tillstymmelse till pos. 
    Jag har diffust illamående/aptitlöshet, sömnstörningar (vaknar kring kl 3-4, händer inte i vanligt fall), ryggvärk, knävärk (ont överallt!), diffus huvudvärk, varm, feberkänsla. Hade mycket ömma bröstvårtor kring ÄL men nu precis som vanligt. Ingen molvärk i magen, ej kissnödigare än vanligt, otroligt torr där nere, lite klåda. ingen nidblödning. ingen "hugg" i tjejmagen. 
    Rent mentalt så känner jag mig gravid ena stunden och andra stunden inte alls! 
    Jag vill ju så gärna även om jag vet att oddsen är låga. Till saken (bortsett från min historik) är att min partner har låg libido och lågt testo - vilket gör att liggen inte blir särskilt många och utlösning uteblir ofta.. ingen aning om hur et eventuellt kan påverka spermakvaliteten men jag har liksom utgått från att vi "kommer få det svårt" och därav hade det varit så otroligt befriande om det faktiskt funkade. 
    Håll tummarna, jag uppdaterar om nåt förändras och lycka till ni andra! 

Hej och välkommen! 
    Jag har pco:s och fick hjälp med provera för agg framkalla blödning och sen pergotime med första barnet och vid andra så används letrozol istället. Samma sak. Tabletter för att framkalla ägglossning. 
    Hur som, fick två barn med den hjälpen från min fertilitetsklinik.  
    Nu är det 9 år sen senaste barnet kom och jag är äldre (snart 37) och sen jag blev 30 ca, så har mens och ägglossning kommit igång, vilket jag kan läsa att det ofta gör när man närmar sig 40 iaf. 
    Så jag ska prova själv den här gången så länge cykeln verkar normal 😊

Vill tipsa dig om att du kan beställa hem ett set som kollar mannens spermier. Kan leta upp en länk till dig om du är intresserad? Minns art det kosta 500 kr ca. 

Menar du att du haft en mens nyligen och ägglossning? Förstod inte riktigt 😊
  • Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-21 09:37:53 följande:
    ÄL+5 är ju tidigt ändå så helt rimligt att inte känna nåt. Jag har nog aldrig känt nåt före BIM när jag varit gravid, men det var så himla många år sedan också så jag kommer väl inte ihåg. Jag hade också tänkt vänta till ÄL+10 innan jag testar, är på ÄL+8 idag... evigheter bort 😅
    Jag är tacksam över att jag skrev en graviddagbok. Så kul att kunna läsa tillbaka nu och påminnas om vad jag kände innan Bim och under alla veckor som gravid. 
    Nu är det dock lite sent för mig att tipsa dig om det här.. 🤣

Men kan säga att alla 3 graviditeter (ena ma) så kände jag molande värk ca äl+7. Dvs bim-7. 
  • Bunny s
    nathaliej97 skrev 2024-05-21 08:28:31 följande:

Jag är på ÄL+5 (bim-8) idag men känner ingenting än, vilket kanske är logiskt. Magkänslan säger dock att det inte tog sig denna gång, men försöker hålla hoppet uppe och kommer nog testa i helgen tror jag. Försöker hålla mig till söndag, ÄL+10. 

Mina 3 graviditeter (varav ena blev ett ma) så kände jag molvärk till och från, från ca 7 dagar efter äl, vilket är bim-7. 
    Annars inga andra symtom. Men sånt där är ju extremt olika för alla 😊
  • Bunny s
    Sanso skrev 2024-05-21 07:04:08 följande:

Äsch då, vaknade av flera dagar för tidig mens. Ingen nidblödning då med andra ord. Jaja, hoppas på juni istället då! Lycka till ni andra 😃

Vad synd! 
    Det enda positiva är ju faktiskt att du "vann" några dagar nu med tidigare mens. Så vände jag det hela och tänkte när min mens kom 1 dag tidigare den här cykeln. 
    Man får föröska hitta positiva saker 😅
Svar på tråden BIM maj 2024