• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Anonym (Fader)
    Anonym (U) skrev 2024-05-13 14:39:58 följande:
    Ingen ska demoniseras. 

Ja, visst är det så, men israeliska politiker och tjänstemän demoniserar palestinier och hetsar till folkmord. Nyckelbevis som ICJ citerade angående potentiellt folkmord av Israel mot palestinier i Gaza är bla åtskilliga uttalanden från högt uppsatta israeliska tjänstemän och militär personal som utgör offentlig och direkt uppvigling till folkmord, som Israel har misslyckats med att utreda och straffa. ICJ citerade över 500 sådana demoniserande uttalanden som dokumenterats av projektet Law for Palestine.

• Anonym (U)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 14:48:02 följande:

Ja, visst är det så, men israeliska politiker och tjänstemän demoniserar palestinier och hetsar till folkmord. Nyckelbevis som ICJ citerade angående potentiellt folkmord av Israel mot palestinier i Gaza är bla åtskilliga uttalanden från högt uppsatta israeliska tjänstemän och militär personal som utgör offentlig och direkt uppvigling till folkmord, som Israel har misslyckats med att utreda och straffa. ICJ citerade över 500 sådana demoniserande uttalanden som dokumenterats av projektet Law for Palestine.

Vilket inte är en ursäkt för att göra likadant.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (U) skrev 2024-05-13 14:49:31 följande:
    Vilket inte är en ursäkt för att göra likadant.
    Det var precis min poäng. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 14:56:46 följande:
    Det var precis min poäng. 
    Lev då som du lär.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 14:34:59 följande:
    Då borde det väl gälla samma sak för muslimer, eller? Resonerar du på samma sätt när det gäller palestinier eller demoniserar du de på samma sätt som alla sionister och rasister gör? Ja har läst oerhört många gånger sionistisk/rasistisk propaganda om hur palestinier är galna islamister och hur de vill att deras barn ska dö (typ det är inte synd om deras barn när de dödas), att alla hatar judar osv...hemska rasistiska åsikter som delas av nästan alla israelvänner och deras högerextremistiska vänner.  

Jag har läst en del av dina kommentarer och tror mig veta hur du tänker.
    Märkligt att du vet hur jag tänker?
    Frågan är hur du tänker, angående judar? 
    Muslimer är ingen homogen grupp, precis som inte judar är det.  
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 09:23:37 följande:
    Israel gav inte Gaza till palestinier. Gaza har alltid varit palestiniernas område. Eller menar du att palestinier ska vara tacksama för att Israel byggt en mur kring hela Gaza och att Gazaborna inte får röra sig fritt? Israel tog över nästan alla palestinska områden och dödat palestinier i decennier men palestinier får inte göra något motstånd och när de gör det så är de antisemiter och terrorister? Vad heter då det som Israel gjort i över 70 år inklusive markstöld, fördrivningar, massmord, utomrättsliga fängslande av barn och systematiskt förtryck av palestinier? Är inte det som är terrorism? 
    Det spelar egentligen ingen roll vems det var. Flera judiska släkter har bott där i evigheter också, och då menar jag några hundra år. Men det spelar ingen roll. Poängen är dels att Israel INTE har varit där för att de skulle göra anspråk på landet, utan redan då, för att de blev attackerade därifrån. De ockuperade det bara ett tag för att de blev attackerade därifrån. 

Sedan tänkte, man okej, om vi går med på det och ger palestinierna det de vill ha - ett helt palestinskt Gaza - utan en enda jude - så kommer vi att få fred. Åtminstone när det gäller Gaza. 

Där det är gräns, kan man också bygga en mur! Det är väl ganska självklart att man bevakar sin gräns. Framför allt om grannen är så pass aggressiv. 
  • KillBill
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-13 14:35:01 följande:

Det intressanta är att i princip alla länder i Västeuropa gav folkets 12:or till Israel. 

Ja det det pågick en påverkansoperation där man uppmaninade  folk att rösta 40 gånger på Israel vilket var möjligt om man röstade 20 gånger på telefon och 20 gånger via appen. Folk med fler telefoner lämnade ännu fler röster på Israel. 

Det land som fick flest röster av folket i Europa var emellertid Kroatien. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-13 14:35:01 följande:

Det intressanta är att i princip alla länder i Västeuropa gav folkets 12:or till Israel. 

Ja det det pågick en påverkansoperation där man uppmaninade  folk att rösta 40 gånger på Israel vilket var möjligt om man röstade 20 gånger på telefon och 20 gånger via appen. Folk med fler telefoner lämnade ännu fler röster på Israel. 

Det land som fick flest röster av folket i Europa var emellertid Kroatien. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Trutt)

Eurovision är över. Sluta tjafsa.

• Anonym (Anonym)
    AndreaBD skrev 2024-05-13 15:09:40 följande:
    Det spelar egentligen ingen roll vems det var. Flera judiska släkter har bott där i evigheter också, och då menar jag några hundra år. Men det spelar ingen roll. Poängen är dels att Israel INTE har varit där för att de skulle göra anspråk på landet, utan redan då, för att de blev attackerade därifrån. De ockuperade det bara ett tag för att de blev attackerade därifrån. 

Sedan tänkte, man okej, om vi går med på det och ger palestinierna det de vill ha - ett helt palestinskt Gaza - utan en enda jude - så kommer vi att få fred. Åtminstone när det gäller Gaza. 

Där det är gräns, kan man också bygga en mur! Det är väl ganska självklart att man bevakar sin gräns. Framför allt om grannen är så pass aggressiv. 
    Ja, man får inte glömma att Hamas vill att Israel utraderas från kartan. 

Att säga till Israel att de inte får försvara sig. Det är i sig ett antisemitiskt uttalande, eftersom det skulle innebära att Israel och alla judar som lever där utplånas.

Hamas, Hizbollah och Iran. De har alla samma mål, och hade inte Israel ett så starkt försvar och skydd från USA, då skulle det inte finnas ett Israel längre. Och inga judar i mellanöstern. 
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!