• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Anonym (XXX)
    AndreaBD skrev 2024-05-13 09:12:01 följande:
    UN har just också börjat rätta sina siffror - de har just HALVERAT siffrorna för kvinnor och barn.

www.ochaopt.org/content/hostilities-gaza-strip-and-israel-reported-impact-day-215

Visserligen hävdar man fortfarade att sammanlagda antalet skulle vara 34.000, det här är de man har identifierat. Men litar du på Hamas om de bara påstår att det ändå är dubbelt så många, även om de inte vet vilka? 
    Är det inte tillräckligt många döda kvinnor och barn som det är, menar du? "Några tusen döda spädbarn hit eller dit, vad spelar det för roll?" Du är värre än Herodes...
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-13 08:59:56 följande:
    Löjligt. De blev ju attackerade regelbundet EFTER att de hade gett Gaza till palestinierna och tvingat  alla judar därifrån. I 18 år har de blivit beskjutna flera gånger varje år. 

Oftast har de inte ens skjutit tillbaka. 
    Israel gav inte Gaza till palestinier. Gaza har alltid varit palestiniernas område. Eller menar du att palestinier ska vara tacksama för att Israel byggt en mur kring hela Gaza och att Gazaborna inte får röra sig fritt? Israel tog över nästan alla palestinska områden och dödat palestinier i decennier men palestinier får inte göra något motstånd och när de gör det så är de antisemiter och terrorister? Vad heter då det som Israel gjort i över 70 år inklusive markstöld, fördrivningar, massmord, utomrättsliga fängslande av barn och systematiskt förtryck av palestinier? Är inte det som är terrorism? 
  • KillBill
    Gelas1 skrev 2024-05-12 19:22:07 följande:
    Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

Att koppla en utebliven röst på Israel i Eurovision till antisemitism är lika logiskt som att påstå att alla som inte röstade på Ukrainas  i Eurovision stöttar Vladimir Putin..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • AndreaBD
    Fjäril kär skrev 2024-05-12 21:28:44 följande:
    Jag ändrar inte åsikt eller inställning. Det finns aldrig en ursäkt till att att döda människor . I krig är alla förlorare. Ingen förtjänar att dödas . 
    Nja... tänk om de allierade hade tänkt så under andra världskriget, så hade man inte fått bort Nazisterna i Tyskland. Jag har en vännina som alltid var 100 % för fred, men när Ryssland attackerade Ukraina, då sa hon också: Fredstanken håller inte, när man har en sån här situation - ett angreppskrig!. 

Och även Hamas är ju en motståndare som man inte kan prata med. Det finns inga kompromisser där. De vill bara utrota varenda jude. Och precis som nazisterna i Tyskland kan de tänka sig kompromissa ett tag, några få år. Under tiden förbereder de sig för att verkligen utrota judarna. Det finns inga kompromisser där. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-13 09:12:01 följande:
    UN har just också börjat rätta sina siffror - de har just HALVERAT siffrorna för kvinnor och barn.

www.ochaopt.org/content/hostilities-gaza-strip-and-israel-reported-impact-day-215

Visserligen hävdar man fortfarade att sammanlagda antalet skulle vara 34.000, det här är de man har identifierat. Men litar du på Hamas om de bara påstår att det ändå är dubbelt så många, även om de inte vet vilka? 
    Du ljuger och sprider sionistisk propaganda. Antalet döda palestinier är mycket högre än 34 000 palestinier eftersom oerhört många ligger kvar under sönderbombade byggnader och är inte identifierade. Varför försöker du desinformera? Jag menar vad är syftet? Är det att få oss att tro att det är inte så många som dödas i Gaza? Ok....säg att det är hälften av det som redovisas...är inte 7 000 dödade palestinska barn extremt mycket och borde inte det räcka nu? Vad hade du tänkt om det handlade om judiska barn istället? 
  • TvillingmammaVästgöte
    AndreaBD skrev 2024-05-13 09:36:54 följande:
    Nja... tänk om de allierade hade tänkt så under andra världskriget, så hade man inte fått bort Nazisterna i Tyskland. Jag har en vännina som alltid var 100 % för fred, men när Ryssland attackerade Ukraina, då sa hon också: Fredstanken håller inte, när man har en sån här situation - ett angreppskrig!. 

Och även Hamas är ju en motståndare som man inte kan prata med. Det finns inga kompromisser där. De vill bara utrota varenda jude. Och precis som nazisterna i Tyskland kan de tänka sig kompromissa ett tag, några få år. Under tiden förbereder de sig för att verkligen utrota judarna. Det finns inga kompromisser där. 

Precis då hade Hitler tagit över hela världen tillsammans med det fascistiska Italien och Japan. 

Ingen tänkte på oskyldiga barn när de allierade bombade Dresden.

Inte alla tyskar som dödades var Nazister.

Tyvär är det så att krig dör människor.
    Ansvaret ligger helt hos Hamas som attackerade Israel på ett extremt grovt  sätt , dödade barn och gamla och våldtog unga kvinnor.

• Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-13 09:36:54 följande:

Fast det är lite tvärtom. Israel försvara sig inte utan är parten som attackerat redan från första början. Det är viktigt att definiera vem som attackerade vem. Palestinier levde i sina områden i tusentalsår men sedan började judarna att vandra in. Sionisterna skapade en plan att bilda ett judisk land i Palestina där judarna utgjorde knappt 10% av den totala befolkningen. Sionisterna insåg att det skulle vara svårt ett skapa ett judiskt land så länger judarna var minoritet. Det var då de judiska terroristerna (Haganah, Irgun, Lehi) började attackera palestinier och fördriva dem från deras hem. Det var så konflikten började och det har aldrig slutat eftersom Israel har aldrig slutat med att stjäla palestiniernas områden. Israel har tagit över nästan allt! De sista palestinska områdena OCKUPERAS av Israel. De fanatiska bosättarna attackerar palestinier dagligen, fördriver de från deras hem och in flyttar religiösa extremister bosättare. Dessa bosättningar är ILLEGALA enligt alla lagar. Förstår du nu vem är det som attackerade och vem som har rätt att försvara sig? 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Bill) skrev 2024-05-12 20:29:04 följande:

Att skriva något under pseudonym på sociala medier är väl samma sak som att vara tyst? Det kräver ju inget mod alls?

Ja, vi är tysta för vi är rädda idag vi svenskar. Man vågar inte längre göra sin röst hörd. Det är farligt idag på grund av det våldskapital som finns i samhället idag i vissa grupper. 
  • Anonym (Fader)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-05-13 09:54:53 följande:

Precis då hade Hitler tagit över hela världen tillsammans med det fascistiska Italien och Japan. 

Ingen tänkte på oskyldiga barn när de allierade bombade Dresden.

Inte alla tyskar som dödades var Nazister.

Tyvär är det så att krig dör människor.
    Ansvaret ligger helt hos Hamas som attackerade Israel på ett extremt grovt  sätt , dödade barn och gamla och våldtog unga kvinnor.

Menar du att det var rätt att oskyldiga barn i Tyskland dödades? Alla barn är väl oskyldiga eller hur tänker ni israelvänner?

Just därför har man skapat internationella lagar efter andra världskriget så att oskyldiga civila inte dödas. Israel respekterar inte dessa lagar. Just därför är Israel anklagat idag för folkmord. 
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!