• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Anonym (Riggad omröstning)

Röstresultatet var en effekt av en påverkansaktion från Svenska pro-israeler som uppmanade folk att rösta maximalt i telefonen och i appar för att på så sätt kunna lägga 40 röster på Israel. Folk med fler telefoner kunde komma upp i ännu högre antal röster..

• Anonym (XXX)
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-13 08:10:39 följande:
    Nej, jag har enbart sett privatpersoner som gått ihop i ett upprop och skrivit insändare och dyl om att alla judar(dvs de själva och bekanta som inte vill figurera med namn) inte håller med och står bakom Israels regering.
    Exakt. Det räcker inte. Man får intrycket att den judiska communityn stöder folkmordet. Judarna håller ihop, och det finns historiska orsaker till att de tycker att de behöver göra det. Men just nu förstör de för sig själva...
  • Anonym (C)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-13 07:33:35 följande:
    Ja, fast i min erfarenhet brukar judarna över hela världen vara väldigt lojala med staten Israel, vad den än gör. Israel är deras moderland, oavsett var de bor i världen just nu (d.v.s. i deras föreställningsvärld). Och nu talar jag alltså om judar i betydelsen "personer som identifierar sig som judar" (och vanligen är troende), inte någon "ras". 

Har du hört något fördömande av Isreals agerande ifrån exempelvis en svensk judisk religiös organisation? Det har inte jag. De borde för sin egen skull också gå ut med något sådant, för gör de inte det så växer antisemitismen. 
    På så sätt liknar de SD-väljare. Hur mkt skit som än kommer fram så tar väljarna aldrig avstånd eller kritiserar. Livsfarligt med den sortens lojalitet. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (C) skrev 2024-05-13 08:45:23 följande:
    På så sätt liknar de SD-väljare. Hur mkt skit som än kommer fram så tar väljarna aldrig avstånd eller kritiserar. Livsfarligt med den sortens lojalitet. 
    Jaha, men nu har inte Sd begått folkmord i alla fall...
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-12 23:41:02 följande:
    Om israeler vill slippa att bli atackerade då borde de kanske låta bli att stjäla andras hem och mark, sluta med att fördriva palestinier, mörda och förtrycka och ockupera deras områden.  Det är enkelt. 

Men nej, sionistiska extremister vill att Israel ska ha straffrihet när man begår värsta krigsförbrytelser och slaktar oskyldiga barn. Ja dessa barn är oskyldiga enligt alla stora internationella humanitära organisationer och UN.
    Löjligt. De blev ju attackerade regelbundet EFTER att de hade gett Gaza till palestinierna och tvingat  alla judar därifrån. I 18 år har de blivit beskjutna flera gånger varje år. 

Oftast har de inte ens skjutit tillbaka. 
  • Anonym (Fader)

Jag råder er att tänka på hur ni uttrycker er eftersom israelvänner här anmäler precis all kritik som antisemitism och FL tar bort inläggen av rädslan för att stämplas som antisemiter. Det är välkänt att vår yttrandefrihet är begränsat när det gäller att tex kritisera Israel och att sionisterna anklagar allt och alla för antisemitism.

Det råder en stor rädsla tex hos artister och kända personer att kritisera Israel eftersom de riskerar då att få sin kariär totalt förstörd. 

Jag tycker att det är hemskt att sionisterna på det sättet missbrukar antisemitism och urvattnar egentligen det riktiga hatet som finns mot judar. Att kritisera Israel för de hemska krigsbrott och brott mot mänskliga rättigheter är inte antisemitism och det är tråkigt att israelvänner försöker tvinga folk till tystnad. I Sverige har vi yttrandefrihet och får kritisera alla länder och ifrågasätta makten och Israel är inget undantag.

• AndreaBD
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-13 07:25:18 följande:
    Du menar att Hamas till största del består av kvinnor och barn??
    Att de vill stoppa Hamas är en sak men det gör man inte genom att beskjuta sjukhus och ha ihjäl nyfödda barn och deras mödrar.
    UN har just också börjat rätta sina siffror - de har just HALVERAT siffrorna för kvinnor och barn.

www.ochaopt.org/content/hostilities-gaza-strip-and-israel-reported-impact-day-215

Visserligen hävdar man fortfarade att sammanlagda antalet skulle vara 34.000, det här är de man har identifierat. Men litar du på Hamas om de bara påstår att det ändå är dubbelt så många, även om de inte vet vilka? 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 09:10:56 följande:

Jag råder er att tänka på hur ni uttrycker er eftersom israelvänner här anmäler precis all kritik som antisemitism och FL tar bort inläggen av rädslan för att stämplas som antisemiter. Det är välkänt att vår yttrandefrihet är begränsat när det gäller att tex kritisera Israel och att sionisterna anklagar allt och alla för antisemitism.

Stämmer inte, det är bara du som får inläggen borttagna för personangrepp. Antisemitism begriper sig inte moderatorerna på, dessa inlägg tar de inte alltid bort. 
  • AndreaBD
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-13 07:20:36 följande:
    Viktigt att särskilja folket judarna mot det staten Israel håller på med nu.
    Absolut. Majoriteten av israeler står inte bakom Netanyahu. De kan vara lojala och hålla ihop någorlunda när de ändå är i krig.

Bara ett exempel - israeliska regeringens förra talman Eylon Levy - som var väldigt bra som talman och populär - stängdes av efter att regeringen fick reda på att han hade varit med och demonstrerat mot Netanyahu. Obestämd
  • KillBill
    AndreaBD skrev 2024-05-13 09:12:01 följande:
    UN har just också börjat rätta sina siffror - de har just HALVERAT siffrorna för kvinnor och barn.

www.ochaopt.org/content/hostilities-gaza-strip-and-israel-reported-impact-day-215

Visserligen hävdar man fortfarade att sammanlagda antalet skulle vara 34.000, det här är de man har identifierat. Men litar du på Hamas om de bara påstår att det ändå är dubbelt så många, även om de inte vet vilka? 
    Sluta upp med att sprida desinformation! UN har inte halverat några dödstal. 

Uppgiften om antalet dödade har inte förändrats och uppgår fortfarande till nästan 35 000. Det som har skett är att statistiken har delats upp i antal identifierade dödsoffer och människor som saknats så länge att de bedöms vara dödade. Det ligger tusentals döda människor under rasmassor från byggnader som Israel har bombats och dessa människor har självklart inte kunnat identifieras ännu.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!