• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (fi) skrev 2024-05-13 11:29:56 följande:
    Ja, röstresultatet var en effekt av en "påverkansoperation" från det svenska folket. Helt riktigt. Från hela Europas folk, faktiskt. om vi ska vara noga.

Efter att den öppna antisemitismen återigen, av röststarka grupper, manifesteras på gator och torg i Sverige och Europa så har alla vi övriga, den tysta majoriteten, nu sagt vad vi tycker om den saken genom att rösta på Israel i schlagerfinalen.

Ett enkelt och tryggt sätt att säga ifrån mot de krafter som skanderar om Israels utrotande och ursäktar Hamas folkmordsdrömmar om ett juden-rein "Palestina".

Det kostade 3:60 kronor att i dessa tider visa anständighet och sympati med det judiska folket.

.
    Av tre miljoner unika telefonnummer från Sverige som röstade, röstade två miljoner på Israel.

DET är en signal från det svenska folket till antisemiterna.

"Ni har inget stöd!"

Ja, det är en signal till antisemiterna.
    Jag har aldrig tidigare röstat i Eurovision, i år röstade jag 6 gånger.
    Jag tyckte mycket om låten och hyste stor beundran för den unga sångerskan som orkade trots burop och utstuderad mobbning från medtävlande. 

Men det som gjorde att jag mot min vana röstade, det var för att skicka en signal till den växande gruppen antisemiter . Ni har inte mitt stöd. Jag tar avstånd från antisemitism. 

• Anonym (Fader)
    Anonym (U) skrev 2024-05-13 11:48:49 följande:
    Och fortfarande är det Hamas fel. Inget ändrar ändrar det, så sluta nu att spela ner detta faktum med fullständigt irrelevanta jämförelser.
    Det är ett väldigt korkat sätt att resonera eftersom du varken svarar på minna frågor eller förklarar ditt resonemang. Det är exakt så Israel försöker hjärntvätta folk. Israel vill att vi blundar för folkmord och skyller allt på Hamas trots att det sunda förnuftet säger att det är Israel som mördar oskyldiga barn. 

Israel och Hamas är terrorister. Oskyldiga barn får betala priset för att extremister stödjer de ena eller de andra.
  • AndreaBD
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-13 07:25:18 följande:
    Du menar att Hamas till största del består av kvinnor och barn??
    Att de vill stoppa Hamas är en sak men det gör man inte genom att beskjuta sjukhus och ha ihjäl nyfödda barn och deras mödrar.
    Alla vet, och har vetat i många år, att Hamas håller hus just i såna ställen, sjukhus, skolor, ambulanser. De utnyttjar västvärldens mänskliga rättigheter och krigslagar till MAX. De tar mänskliga sköldar. De skjuter folk som följer Israels uppmaningar att bege sig i säkerhet. Vet DU hur många som har dödats av Hamas, inte av Israel?

Och vi har också hört flera vittnesmål, palestinier som har uttalat sig franför TV-kameror eller i telefon och sagt att de VILL dö, att de inte tänker flytta på sig. Och barnen? Jo, de ska också dö. Det säger de alltså om sina egna barn.
  • Anonym (Fader)

Är Amnesty antisemiter? Är UN antisemiter? Är Röda Korset? Är Rädda Barnen antisemiter? Är läkare utan gränser antisemiter? Självklart inte. Alla som försöker berätta sanningen om de hemska krigsbrott som Israel begår anklagas av judiska extremister och sionister för att vara antisemiter. Det är en slug och avskyvärd propaganda som försöker  begränsa vår yttrandefrihet och kväva kritik mot Israel.

• Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-13 12:07:45 följande:
    Alla vet, och har vetat i många år, att Hamas håller hus just i såna ställen, sjukhus, skolor, ambulanser. De utnyttjar västvärldens mänskliga rättigheter och krigslagar till MAX. De tar mänskliga sköldar. De skjuter folk som följer Israels uppmaningar att bege sig i säkerhet. Vet DU hur många som har dödats av Hamas, inte av Israel?

Och vi har också hört flera vittnesmål, palestinier som har uttalat sig franför TV-kameror eller i telefon och sagt att de VILL dö, att de inte tänker flytta på sig. Och barnen? Jo, de ska också dö. Det säger de alltså om sina egna barn.
    Alla vet att Israel urskillningslöst dödar oskyldiga civila, födriver palestinier från deras hem och stjäl deras land.

Att skylla det på Hamas är samma som när Hamas skyller sina terrorattacker på Israel. Absolut ingen skillnad alls. Båda hänsynslöst mördar oskyldiga civila. Rasister och extremister på båda sidor applåderar. Vi med sunt förnuft äcklas av det.
  • Anonym (Trött på krig)
    Gelas1 skrev 2024-05-12 19:22:07 följande:
    Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

Jag tycker inte att Israel skulle ha fått ställa upp i eurovision. Så nej, jag röstade inte på dem. 

Generellt är jag trött på krig överlag. Ena sidan dödar någon då ska den andra hämnas och döda några fler och då ger den första sidan igen igen....  Från första början är dödandet fel!

Och att det judiska folket ska vara ett fredligt folk... Religion är inte fredligt. Krig har startats i religionens namn på tok för ofta. Dessutom lever judarna enligt det gamla testamentet där det står "öga för öga tand för tand". Med andra ord- inte så fredligt. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 11:58:03 följande:
    Det är ett väldigt korkat sätt att resonera eftersom du varken svarar på minna frågor eller förklarar ditt resonemang. Det är exakt så Israel försöker hjärntvätta folk. Israel vill att vi blundar för folkmord och skyller allt på Hamas trots att det sunda förnuftet säger att det är Israel som mördar oskyldiga barn. 

Israel och Hamas är terrorister. Oskyldiga barn får betala priset för att extremister stödjer de ena eller de andra.
    Det är väldigt korkat att spela ner Hamas roll.
  • Anonym (fi)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-13 11:46:06 följande:
    Fast nu känns det att man bara behöver beskriva verkligheten precis som den ser ut, om man vill svärta ner Israel. Sorry. Det där landet gräver sin egen grav just nu. Till och med USA börjar tröttna, trots att så många vid makten där har judisk bakgrund.
    Nu ska du få höra:

Så, det finns alltså i USA "många vid makten" som har "judisk bakgrund" säger du och "trots" detta så börjar USA att "tröttna" på Israel, skriver du.

Definitionen av antisemitism, som Sverige har godkänt den:

"Accusing Jewish citizens of being more loyal to Israel, or to the alleged priorities of Jews worldwide, than to the interests of their own nations."

holocaustremembrance.com/resources/working-definition-antisemitism
    -

.

Så, förklara för oss alla hur dessa judar "vid makten" i USA, hur deras religion har någon som helst bäring på USA:s åsikter om Israel.

Du fattar att du snubblar omkring vid gamla antisemitiska myter om "judemaffian som jobbar för Israels bästa", nu va?!

Eller så fattar du det inte och då kan du ta till dig detta.

.
    Nä, ingen kallas antisemit för att han/hon kritiserar Israel men skriver man inlägg med antisemitism så blir de bortplockade och man blir avstängd. OCH man kan komma att kallas antisemit. Särskilt om man gör om det gång på gång.
  • Anonym (Fader)

Det är bara att läsa kommenterarna som försvarar Israel för att förstå att förmodligen alla har någon koppling till sionism eller högerextremism.

Sionistisk propaganda har konsekvent syftat till att skapa stöd bland västerländsk publik, särskilt politiker och mainstream media, genom att använda ett dussin breda teman.

Dessa inkluderar:

Att avlegitimera palestinier som ett fiktivt folk som aldrig bildat en distinkt nationell grupp eller haft en egen stat i historien.

Att misskreditera palestinier som våldsamma terrorister och antisemitiska hatförare för att framställa Israel som en fredsälskande nation som skyddar judar från diskriminering och folkmord.

Avleda från att diskutera lagligheten eller moralen i sionistisk/israelisk politik och handlingar, och förhindra offentlig analys av sionism/Israel genom att flytta diskussionen till Israels positiva handlingar.

Att blanda ihop sionism och judendom för att likställa kritik av sionismen eller Israels politik gentemot palestinier som en attack mot judar, samtidigt som man framställer etableringen av Israel som byggandet av en "demokrati" för att fördriva den palestinska urbefolkningen.

Återinföra rädsla för att bli anklagad för antisemitism för att säkerställa folkets fortsatta stöd för aggressiv, expansionistisk, hegemonisk och folkmordspolitik.

Systematiskt sträva efter att ge världen en falsk uppfattning om palestinierna och framställa dem som omänskliga barbarer ovärdiga något land.

Sionistisk propaganda har varit effektiv för att skapa sympati för det sionistiska programmet och skydda Israels våldsamt förtryckande status quo och expansionistiska politik från offentlig granskning. Men, vi ser att hela världen börjar förstå vad det är som händer. Studenter, stora internationella humanitära organisationer, journalister, läkare och vanligt folk med sunt förnuft börjar höja sina röster för fred och mot folkmord.

SÅ, SIONISTERNA HÄR VILL HELST ATT NI SKA KÄNNA ER DÅLIGA OM NI UTTALAR ÄR KRITISK MOT DET SOM ISRAEL GÖR. LÅT DE INTE LYCKAS MED DET. ALLA BARN FÖRTJÄNAR ATT LEVA OCH DET SOM HÄNDER I GAZA JUST NU ÄR FOLKMORD.
  • Anonym (Fader)

Jag rekommenderar alla att läsa om vad AIPAC gör. Då kommer ni att förstå allting mycket bättre. 

Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!