• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Anonym (Fader)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-05-13 09:56:12 följande:

Ansvaret ligger hos Hamas. De attackerade civila på ettfruktansvärt sätt och tog gisslan som ännu till del är kvar hos Hamas.

Det är Israel som urskillningslöst bombar och dödar oskyldiga barn. Hur kan det vara Hamas fel? 

Oskyldiga palestinier, särskild barnen, har ingenting med Hamas att göra. 

Det är ett folkmord.
  • Anonym (U)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 10:06:06 följande:
    Det är Israel som urskillningslöst bombar och dödar oskyldiga barn. Hur kan det vara Hamas fel? 

Oskyldiga palestinier, särskild barnen, har ingenting med Hamas att göra. 

Det är ett folkmord.
    Israel svar är extremt,  visst, men helt klart är det Hamas fel. Sluta spela ner det.
  • AndreaBD
    Anonym (, .) skrev 2024-05-13 00:20:30 följande:
    Finns rätt många hatiska judar också. Två fel kan aldrig bli ett rätt. Folkmördare och de som stöttar dem är skitfolk oavsett vilket dna eller religion de har!

Tycker du att det är värre att vara antisemit än att vara en simpel rasist?
    Vi har inte sett demonstrationer av såna i alla fall. Och säg inte att de inte skulle ha anledning, det skulle inte hålla.
  • Anonym (Trutt)
    Gelas1 skrev 2024-05-12 19:22:07 följande:
    Jag röstade på Israel!!!

Det gjorde inte jag. Jag har aldrig röstat i Eurovision.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (U) skrev 2024-05-13 10:16:05 följande:
    Israel svar är extremt,  visst, men helt klart är det Hamas fel. Sluta spela ner det.
    En kriminell person bryter sig in i ditt hus och tar dina barn som gisslan. Polisen ankommer och helt urskillningslöst börjar skjuta och tar ingen hänsyn till dina barn. Dina barn mördas alltså av polisen. Vem fel är det? Borde polisen ha tagit hänsyn till dina barn?  Borde inte polisen istället använda sig av speciella styrkor för att endast slå ut den kriminella personen? 

Israel använder "dumma bomber" som inte har någon exakt navigering och bombar urskillningslöst skolor och sjukhus. Israelska prickskyttar skjuter på civila som viftar med vit flagga och även journalister som har tydliga "press" västar på sig. 14 000 dödade oskyldiga barn.
  • Anonym (fi)
    Anonym (Riggad omröstning) skrev 2024-05-13 08:31:08 följande:

Röstresultatet var en effekt av en påverkansaktion  

Ja, röstresultatet var en effekt av en "påverkansoperation" från det svenska folket. Helt riktigt. Från hela Europas folk, faktiskt. om vi ska vara noga.

Efter att den öppna antisemitismen återigen, av röststarka grupper, manifesteras på gator och torg i Sverige och Europa så har alla vi övriga, den tysta majoriteten, nu sagt vad vi tycker om den saken genom att rösta på Israel i schlagerfinalen.

Ett enkelt och tryggt sätt att säga ifrån mot de krafter som skanderar om Israels utrotande och ursäktar Hamas folkmordsdrömmar om ett juden-rein "Palestina".

Det kostade 3:60 kronor att i dessa tider visa anständighet och sympati med det judiska folket.

.
    Av tre miljoner unika telefonnummer från Sverige som röstade, röstade två miljoner på Israel.

DET är en signal från det svenska folket till antisemiterna.

"Ni har inget stöd!"
  • Anonym (fi)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 09:10:56 följande:

Jag råder er att tänka på hur ni uttrycker er eftersom israelvänner här anmäler precis all kritik som antisemitism och FL tar bort inläggen av rädslan för att stämplas som antisemiter. 

Ja, du blir avstängd när du skriver antisemitiska inlägg, ja.

Det är exempelvis antisemitiskt att: 

- Anspela på att Israel är nazister
    - Skriva om "den judiska maffian som styr världen"
    - Påstå att Israel är en rasistisk stat som ägnar sig åt etnisk rensning
    - Ställa krav på Israel som du inte skulle ställa på någon annan stat.

osv

Men allt det här har du ju lärt dig här den hårda vägen, så att säga.

Och nä, det blir inte bättre av att länka nynazistiska hemsidor heller.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (fi) skrev 2024-05-13 11:42:00 följande:
    Ja, du blir avstängd när du skriver antisemitiska inlägg, ja.

Det är exempelvis antisemitiskt att: 

- Anspela på att Israel är nazister
    - Skriva om "den judiska maffian som styr världen"
    - Påstå att Israel är en rasistisk stat som ägnar sig åt etnisk rensning
    - Ställa krav på Israel som du inte skulle ställa på någon annan stat.

osv

Men allt det här har du ju lärt dig här den hårda vägen, så att säga.

Och nä, det blir inte bättre av att länka nynazistiska hemsidor heller.
    Fast nu känns det att man bara behöver beskriva verkligheten precis som den ser ut, om man vill svärta ner Israel. Sorry. Det där landet gräver sin egen grav just nu. Till och med USA börjar tröttna, trots att så många vid makten där har judisk bakgrund. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 11:28:41 följande:
    En kriminell person bryter sig in i ditt hus och tar dina barn som gisslan. Polisen ankommer och helt urskillningslöst börjar skjuta och tar ingen hänsyn till dina barn. Dina barn mördas alltså av polisen. Vem fel är det? Borde polisen ha tagit hänsyn till dina barn?  Borde inte polisen istället använda sig av speciella styrkor för att endast slå ut den kriminella personen? 

Israel använder "dumma bomber" som inte har någon exakt navigering och bombar urskillningslöst skolor och sjukhus. Israelska prickskyttar skjuter på civila som viftar med vit flagga och även journalister som har tydliga "press" västar på sig. 14 000 dödade oskyldiga barn.
    Och fortfarande är det Hamas fel. Inget ändrar ändrar det, så sluta nu att spela ner detta faktum med fullständigt irrelevanta jämförelser.
  • Anonym (Linn)

Jag tycker inte att något land som bedriver krig ska få tävla i Eurovision - en tävling införd för att ena Europa och främja fred och förståelse mellan nationerna - överhuvudtaget. Spelar ingen roll om det är Ryssland, Israel eller vilket som helst.

Men har man väl tagit beslutet att landet trots allt får vara med, har man som tittare givetvis samma rätt att rösta på det som vilket annat som helst i tävlingen om man tycker att låten är bra.

Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!