• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-12 23:21:57 följande:
    Ähhh... hur vet du det?  Vem säger detta? Hamas! 

Hur vet du att det är "vanliga människor"? Hamas brukar inte ha uniformer. Alltså kan det vara Hamas. 

Varför skulle Israel döda vanligt folk? De vill inte ha Gaza. De vill bara slippa bli beskjutna stup i kvarten. Och därför vill de förstås döda Hamas. Och hitta sina gisslan. 
    Om israeler vill slippa att bli atackerade då borde de kanske låta bli att stjäla andras hem och mark, sluta med att fördriva palestinier, mörda och förtrycka och ockupera deras områden.  Det är enkelt. 

Men nej, sionistiska extremister vill att Israel ska ha straffrihet när man begår värsta krigsförbrytelser och slaktar oskyldiga barn. Ja dessa barn är oskyldiga enligt alla stora internationella humanitära organisationer och UN.
  • Anonym (,  .)
    Gelas1 skrev 2024-05-12 20:52:34 följande:
    håller med, jag förstår även det.., Men rädsla får. Vad? Hatiska aggressiva antisemiter som gapar utanför arenan??? Det är sorgligt.
    Finns rätt många hatiska judar också. Två fel kan aldrig bli ett rätt. Folkmördare och de som stöttar dem är skitfolk oavsett vilket dna eller religion de har!

Tycker du att det är värre att vara antisemit än att vara en simpel rasist?
  • Anonym (,  .)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-12 23:36:03 följande:
    Du sprider sionistisk propaganda. Judarna var endast 10% av den totala befolkningen några år innan Israel skulle skapas. Resten av befolkningen var palestinier. Sedan började massinvandring av judar som flydde från bla Europa och nazister. De judiska terroristerna började atackera och fördriva palestinier. Det var så konflikten började. 

Judarna hävdar att de har rätt till området eftersom de hade ett land där för två tusen år sedan. Fattar fu vad korkat det är att tänka på det sättet. Tänk om alla i hela världen började kräva det som var deras för två tusen år sedan. 
    Eller hur! Finns en saga om fornnordiska människor som lever i Atlantis. Vore samma sak som att vi skandinaver skulle kräva att resten av världen ska fixa ett nytt Atlantis till oss bara för att det står så i en bok att jämföra med Bibeln, Koranen, Torahn och andra sagor.

Ts, var på jorden tycker du att rohingyer ska få sitt land tilldelat? Jehovas vittnen? Foliehattar? Mormoner? Hutier? Zoroastriker?
    Skulle du bli glad om FN packar in alla rohingyer i norra Israel med Haifa som huvudstad? Eller är det att det inte finns någon gammal bok som placerade rohingyer i området som är felet? Det är ju bara att skriva en. Tror inte att de boende i Haifa och norra Israel skulle bli glada över att bli fördrivna från sitt hem, eller vad tror du? 
  • Anonym (XXX)

"Judarna är ett fredligt folk"? Tomte Har du läst nyheterna på sistone?

Ja, jag har förstått att många - både jurys och vanligt folk - röstar av politiska skäl, snarare än att välja den bästa låten eller artisten. Det gör att jag faktiskt tycker, att vi lika gärna kan lägga ner den här tävlingen. Det är ju helt meningslöst för den som vinner också, om han/hon (eller var det kanske ett "hen" denna gång? Tomte) bara vunnit av något politiskt skäl, och inte för att någon tycker att den (Skrattande) är bra.

• Anonym (Lo)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-13 06:53:35 följande:

"Judarna är ett fredligt folk"? Tomte Har du läst nyheterna på sistone?

Ja, jag har förstått att många - både jurys och vanligt folk - röstar av politiska skäl, snarare än att välja den bästa låten eller artisten. Det gör att jag faktiskt tycker, att vi lika gärna kan lägga ner den här tävlingen. Det är ju helt meningslöst för den som vinner också, om han/hon (eller var det kanske ett "hen" denna gång? Tomte) bara vunnit av något politiskt skäl, och inte för att någon tycker att den (Skrattande) är bra.

Viktigt att särskilja folket judarna mot det staten Israel håller på med nu.
  • Anonym (Lo)

Hur vet du att det är "vanliga människor"? Hamas brukar inte ha uniformer. Alltså kan det vara Hamas. 

Varför skulle Israel döda vanligt folk? De vill inte ha Gaza. De vill bara slippa bli beskjutna stup i kvarten. Och därför vill de förstås döda Hamas. Och hitta sina gisslan. 
    Du menar att Hamas till största del består av kvinnor och barn??
    Att de vill stoppa Hamas är en sak men det gör man inte genom att beskjuta sjukhus och ha ihjäl nyfödda barn och deras mödrar.
  • Anonym (Trutt)
    Auditanne skrev 2024-05-12 22:54:58 följande:
    Du har inte missat mycket.
    Nej, och med allt tjafs runt Eurovision nu så konstaterar jag att det var bättre förr. Då var det roligt och handlade om musik.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Lo) skrev 2024-05-13 07:20:36 följande:
    Viktigt att särskilja folket judarna mot det staten Israel håller på med nu.
    Ja, fast i min erfarenhet brukar judarna över hela världen vara väldigt lojala med staten Israel, vad den än gör. Israel är deras moderland, oavsett var de bor i världen just nu (d.v.s. i deras föreställningsvärld). Och nu talar jag alltså om judar i betydelsen "personer som identifierar sig som judar" (och vanligen är troende), inte någon "ras". 

Har du hört något fördömande av Isreals agerande ifrån exempelvis en svensk judisk religiös organisation? Det har inte jag. De borde för sin egen skull också gå ut med något sådant, för gör de inte det så växer antisemitismen. 
  • Anonym (XXX)

Nyfiken fråga: är du själv judinna? Jag misstänker det eftersom du försvarar Israel så okritiskt och enögt. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-13 07:33:35 följande:
    Ja, fast i min erfarenhet brukar judarna över hela världen vara väldigt lojala med staten Israel, vad den än gör. Israel är deras moderland, oavsett var de bor i världen just nu (d.v.s. i deras föreställningsvärld). Och nu talar jag alltså om judar i betydelsen "personer som identifierar sig som judar" (och vanligen är troende), inte någon "ras". 

Har du hört något fördömande av Isreals agerande ifrån exempelvis en svensk judisk religiös organisation? Det har inte jag. De borde för sin egen skull också gå ut med något sådant, för gör de inte det så växer antisemitismen. 
    Nej, jag har enbart sett privatpersoner som gått ihop i ett upprop och skrivit insändare och dyl om att alla judar(dvs de själva och bekanta som inte vill figurera med namn) inte håller med och står bakom Israels regering.
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!