• Anonym (=O))

VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?

• Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
  • Anonym (...........)
    Anonym skrev 2011-09-18 22:22:36 följande:
    Eh ja! Min bror hade en flickvän som han var tillsammans med rätt länge. De sov tillfälligt i ett genomgångsrum och hon sov alltid i bara trosor, det kunde häönda att täcket åkte av och då låg hon där och flängde ut sig i sömnen vilket inte alls var bekvämt för min stackars far som inte ville se! Han sa till henne tillslut och efter det hade hon pyjamas på sig!

Föräldrarnas hus, föräldrarnas regler, annars kunde de sova någonannanstans!
    PYjamas? Hade det inte räckt med en tröja över? Hade jag blivit tvingad att ha pyjamas hade jag inte sovit en blund på natten av värmeslag!
  • Anonym (...........)
    Krollspell skrev 2011-09-19 08:24:58 följande:
    VAd du gör hemma är din sak, är du på besök hos svärmor och hon inte gillar att du sitter i trosor och linne vid matbordet, ja då klär du på dig eller skiter i att åka dit, svårare än så är det ju faktiskt inte.
    Om du hade fortsatt läsa vad jag skrivit i tråden så har jag också skrivit att hos svärföräldrarna hade jag säkert klätt på mig, men är mina föräldrar på besök är det inte säkert jag gör det.. 

Men ts, skrev inte från början att det var hemma hos dem hon störde sig på det.. 
  • Anonym (...........)
    mylife skrev 2011-09-19 08:48:11 följande:
    När min son hade en flickvän så störde jag mig på svartsjuka. Som jag tror är den vanliga orsaken till "bråk". Jag hoppas att den han väljer att flytta ihop med inte kommer att ha dessa "sjuka" beteenden.

En sak som jag har verkligen har fått min son att förstå är (med tanken på skilsmässofrekvensen i det här landet är det inte omöjligt) att om han någon gång skiljer sig och har barn och träffar en ny. Att barnen kommer först och främst. Att det inte ska komma in en ny donna och hon ska bestämma när barnen ska vara där och inte. Barnen är pri 1. Detta har jag tjatat in sedan tonåren och jag tror inte att han kommer att träffa en sådan svartsjuk sak.Skrattande  
    Men herre gud, man behöver väl inte prata skilsmässa innan det hänt? Snacka om att måla fan på väggen! 

Både mina föräldrar och mina svärföräldrar har varit gifta närmre 40 år.. I vår släkt har vi endast haft två skilsmässor på nästan 100 år..
  • Försök inte
    Anonym (...........) skrev 2011-09-19 09:24:50 följande:
    Men herre gud, man behöver väl inte prata skilsmässa innan det hänt? Snacka om att måla fan på väggen! 

Både mina föräldrar och mina svärföräldrar har varit gifta närmre 40 år.. I vår släkt har vi endast haft två skilsmässor på nästan 100 år..

Ja, du det gäller att uppfostra sina söner rätt då man vet att skilsmässostatistiken är 50% och så även i vår släkt. Då gäller det att barnen inte får lida mer än nödvändigt och att det finns en närvarande pappa på halvtid som tar sitt ansvar.

Bara här på FL kan man läsa en hel del bonusmammors önskan om att deras bonusbarn helst inte skall finnas i hemmet. För nu skall det startas en ny familj. Skitsnack. Här ska inte den befintliga lilla familjen förstöras av en svartsjuk bonusmamma. Då är det bättre att uppfostra sönerna till att välja rätt dam från början så de befintliga barnen får en trygg barndom med förhoppningsvis en bonusmamma med empati.  
  • Anonym (...........)
    mylife skrev 2011-09-19 09:30:17 följande:
    Ja, du det gäller att uppfostra sina söner rätt då man vet att skilsmässostatistiken är 50% och så även i vår släkt. Då gäller det att barnen inte får lida mer än nödvändigt och att det finns en närvarande pappa på halvtid som tar sitt ansvar.

Bara här på FL kan man läsa en hel del bonusmammors önskan om att deras bonusbarn helst inte skall finnas i hemmet. För nu skall det startas en ny familj. Skitsnack. Här ska inte den befintliga lilla familjen förstöras av en svartsjuk bonusmamma. Då är det bättre att uppfostra sönerna till att välja rätt dam från början så de befintliga barnen får en trygg barndom med förhoppningsvis en bonusmamma med empati.  
    Fast det handlar väl inte om att männen inte låter barnen gå först? Det är väl inget man måste uppfostra de till?

Jag har själv varit bonusmamma till en underbar liten kille.. Tyvärr var hans pappa hemsk.. Han förbjöd mig att följa med och göra saker med sonen, så jag passade bara de veckor sonen inte var där, i övrigt behandlades jag som luft och jag skulle vara en hushållerska.. 
  • Anonym (...........)
    mylife skrev 2011-09-19 09:30:17 följande:

Kan tillägga att hade min svärmor hållit på så med min son, att påtala att det är vanligt med skilsmässa etc så hade jag blivit fly förbannad! Då hade det känts som hon inte ville/trodde att det skulle hålla..
  • Försök inte
    Anonym (...........) skrev 2011-09-19 09:32:21 följande:
    Fast det handlar väl inte om att männen inte låter barnen gå först? Det är väl inget man måste uppfostra de till?

Jag har själv varit bonusmamma till en underbar liten kille.. Tyvärr var hans pappa hemsk.. Han förbjöd mig att följa med och göra saker med sonen, så jag passade bara de veckor sonen inte var där, i övrigt behandlades jag som luft och jag skulle vara en hushållerska.. 

Tyvärr tror jag den bistra verkligheten är så. Jo, jag tror att man måste uppfostra till det då inte alltid familjens egna värderingar följer med till nästa boende pga att det finns en till person i det hushållet som har andra värderingar. Därför tror jag att uppfostran även på det här planet är viktigt.
  • Anonym (...........)
    mylife skrev 2011-09-19 09:36:06 följande:
    Tyvärr tror jag den bistra verkligheten är så. Jo, jag tror att man måste uppfostra till det då inte alltid familjens egna värderingar följer med till nästa boende pga att det finns en till person i det hushållet som har andra värderingar. Därför tror jag att uppfostran även på det här planet är viktigt.
    Jag vet att min man skulle låta barnet gå först, så det är ren bull shit att alla män är så faktiskt..

Men som sagt, hade min svärmor yttrat något om skilsmässa hade jag gått i taket.. 
  • gwendelyn
    mylife skrev 2011-09-19 09:10:39 följande:
    Ja, varför är alla svärdöttrar här. Starta en egen tråd.

Finns redan Flört
  • Försök inte
    Anonym (...........) skrev 2011-09-19 09:37:37 följande:
    Jag vet att min man skulle låta barnet gå först, så det är ren bull shit att alla män är så faktiskt..

Men som sagt, hade min svärmor yttrat något om skilsmässa hade jag gått i taket.. 

Har jag sagt att alla män är sådana?
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?