• Anonym (=O))

VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?

• Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
  • mopsmatten

har inga problem med mina svärdöttrar..man får ge och ta...skulle nån av dom vilja äta frukost i linne och trosor så ok....jösses finns ju värre problem på jorden att fundera över än det...Flört tycker det är småaktigt att störa sig på sånt...

• FasterK
    ramsylina skrev 2011-09-18 21:50:43 följande:
    vad många bittra svärdöttrar det var i en tråd som skulle vara för svärmödrarna...

"min svärmor hatar mig för att jag är snygg. Och bäst. Och vet bäst. Alltid. "
    Tänk att det finns så många elaka svärmödrar och så många perfekta svärdöttrar....

Och nej, jag är inte särskilt förtjust i min svärmor, men jag har förstånd att se att det sällan är en persons fel när två individer inte kommer överens...
    Tänkte detsamma... Lite som styvfamiljstrådarna där bonusmammor omöjligen kan göra något rätt.

Nu har jag inga barn, så någon svärdotter får jag inte. Det ts nämner om att komma halvnaken till matbordet, tycker jag hon har helt rätt i att störa sig på. Respektlöst att fortsätta med det när hon blivit ombedd att klä på sig. Även det faktum att hon inte lyfter ett finger för att hjälpa till, när hon tillbringar en hel helg hos sin killes föräldrar.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • Skaylar

Jag älskar verkligen min svärmor och jag tror att hon gillar mig lika mycket :) det enda jag inte tycker om är att hon inte kan stå upp för sig själv och att hon inte har nå skinn på näsan och det är sorgligt för hon är annars den mest underbara :)

• Anonym (=O))
    ramsylina skrev 2011-09-18 21:50:43 följande:
    vad många bittra svärdöttrar det var i en tråd som skulle vara för svärmödrarna...

"min svärmor hatar mig för att jag är snygg. Och bäst. Och vet bäst. Alltid. "
    Tänk att det finns så många elaka svärmödrar och så många perfekta svärdöttrar....

Och nej, jag är inte särskilt förtjust i min svärmor, men jag har förstånd att se att det sällan är en persons fel när två individer inte kommer överens...
  • mopsmatten
    FOA skrev 2011-09-18 20:31:04 följande:
    Ha ha, "hemma hos andra" försvan på något mystiskt sätt från meningen!
    fast  "hemma hos andra"  är man väl inte hos sina svärföräldrar lr...Flört tycker ni så så förstår jag att det blir problem
  • Anonym
    Anonym (Wtf?) skrev 2011-09-18 20:46:42 följande:
    Öh wtf!?
    Be snorungen att respektera er å klä på sig och om hon nu fattar så jävla trögt så får hon helt enkelt inte sova över.
    Ditt hem DINA REGLER, punkt slut!  
    Eh ja! Min bror hade en flickvän som han var tillsammans med rätt länge. De sov tillfälligt i ett genomgångsrum och hon sov alltid i bara trosor, det kunde häönda att täcket åkte av och då låg hon där och flängde ut sig i sömnen vilket inte alls var bekvämt för min stackars far som inte ville se! Han sa till henne tillslut och efter det hade hon pyjamas på sig!

Föräldrarnas hus, föräldrarnas regler, annars kunde de sova någonannanstans!
  • Sarilariz

Ännu en svärdotter här :)

Har dessvärre inte alltid kommit överens med min svärmor, hon är en väldigt speciell och bestämd kvinna. Jag och sambon skaffade barn unga och det gillade hon inte. Men nu när hon lärt känna sina fina barnbarn går det bättre och jag tycker om henne på många områden med.

Vad gäller TS, jag förstår mkt väl att du inte upskattar att svärdottern sitter halvnaken vid frukostbordet. Jag och sambon gör det här hemma, borta hos någon annan skulle vi inte drömma om det. Jag går upp och äter frukost i min heltäckande sidenpyjamas :). 

• Brooke

Du kanske skulle prata med din son om vissa saker, dels att hon SKA klä sig när hon äter frukost i alla fall i en morgonrock så svårt är det faktiskt inte. Kanske hjälpa till att plocka av bordet efter frukost/middag och dylikt(och plocka fram) 
    Men jag tror som sagt du måste prata med din son om detta eller att hela familjen pratar med honom om det här och försöker få honom att inse att ni tycker detta är ett problem.
    Det är inte så fräsch att sitta med en person som sitter endast i trosor och linne. Att hon inte respekterar din önskan tycker jag bara är dåligt och respektlöst av henne.

Hur gammal är denna tjej?  

• Anonym (MinsstoraSvärmor)

Ja har ingen svärdotter men när vi sov hos min sambos mamma var det hon som trampa runt i string och linne på morgonen. Och ja tyckte hon kunde klätt på sig hon hade ju mig och sin son där. Min sambo skämdes och ja tyckte mer wow min svärmor är sjukligt fet väger minst 145-50kg ja tycker inte det var speciellt trevligt. Ja kan gå så hemma men är jag borta klär jag på mig av ren hyfs och även när jag har gäster. Dom vill vell inte se mig i string/trosor kan ja aldrig tro.

• Anonym (svärdottern)

Min svärmor vet jag inte men min svärfar stör sig uppenbarligen på att jag inte är tillräckligt sträng mot mina barn, ty detta har han högt och tydligt berättat för mig och min make när har var på pickalurven..

Jag tycker personligen att han inte själv har lyckats särskillt bra med sin egen barnuppfostran, för då hade han lärt sin son att delta mer aktivt i sina barns liv och även i hemmet.

Själv stör jag mig på
    * att dom tjatat om barnbarn men nu när dom kommit är det bara dotterns barn som räknas. (eftersom vi bara fick flickor)
    *att dom dricker allt för mycket i vanliga sammanhang. Det räcker med en vanlig födelsedag för att 4 vuxna ska dricka en bag inbox och lite till. (svärmor, svärfar, svägerska ovch hennes man) och vara galet högljudda.
    *att när vår 2:a var beräknad julafton och jag hade värkar redan på morgonen, var de ändå tvugna att dricka sprit så dom inte kunde komma och hämta storasyster som dom lovat.
    *att svärfar håller tal om vilka perfekta svärsöner han har. Jag har aldrig blivit omnämnd i något tal.
    *att svärfar fortsätter tjata om att vi ska skaffa en lillebror.
    *att vi inte ens blir tillfrågade om vi vill följa med på semester för att fira födelsedagar, bägge döttrarna och deras familjer åker med.
    *att dom aldrig har tid att passa våra barn ( inte för att vi behöver det utan för barnens skull) men passar dotterns barn flera ggr/månad.
    *att dom träffar våra barn 1gång var annan vecka, men träffar dotterns barn flera gånger i veckan. ( vi bor 15min bort med bil, inte i en annan stad)

Mina svärföräldrar är snälla och rara och rent generellt tycker jag väldigt mycket om dom, speciellt svärmor. Men framförallt å mina barns vägnar tycker jag att det känns tråkigt att dom så tydligt favoriserar dotterns familj.

Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?