-
-
-
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
-
Anonym (...........) skrev 2011-09-19 09:37:37 följande:Jag vet att min man skulle låta barnet gå först, så det är ren bull shit att alla män är så faktiskt..
Men som sagt, hade min svärmor yttrat något om skilsmässa hade jag gått i taket..
Varför skulle din svärmor yttra någon om skilsmässa till dig? Det är väl något hon säger privat till sin son i sådana fall. Du förstår väl att en mamma pratar med sin son om saker som svärdöttrar inte känner till. Sen om han vill berätta något om det är väl upp till honom.
Mamma och söner har väl egna relationer precis som en man och kvinna har.
Tror du att mamma son relationen upphör bara för att han träffar en flickvän som han senare kanske flyttar ihop med eller gifter sig med? -
-
Jag är en svärdotter och tycker som du!Anonym (=O)) skrev 2011-09-18 09:32:33 följande:Jag börjar väl då:
Att hon är totalt respektlös och sitter vid frukostbordet i bara trosor och linne -
Fast, du tar väl inte upp skilsmässa när han har en flickvän, sambo eller fru?mylife skrev 2011-09-19 09:45:34 följande:Varför skulle din svärmor yttra någon om skilsmässa till dig? Det är väl något hon säger privat till sin son i sådana fall. Du förstår väl att en mamma pratar med sin son om saker som svärdöttrar inte känner till. Sen om han vill berätta något om det är väl upp till honom.
Mamma och söner har väl egna relationer precis som en man och kvinna har.
Tror du att mamma son relationen upphör bara för att han träffar en flickvän som han senare kanske flyttar ihop med eller gifter sig med? -
Bragwendelyn skrev 2011-09-19 09:40:14 följande:
Finns redan -
-
Min svärmor sitter i trosor och kort nattlinne vid frukosten... så här är det tvärtom!Anonym (=O)) skrev 2011-09-18 09:40:19 följande:Jag och övriga familjen (förutom sonoen då
) tycker inte att det är särkilt trevligt
att äta frukost med någon som är halvnaken.
Tycker det är brist på uppfostran -
Kattdamen skrev 2011-09-19 09:47:04 följande:Fast, du tar väl inte upp skilsmässa när han har en flickvän, sambo eller fru?
Klart jag inte gör. Det jag har beskrivit ovan om att barnen är pri 1 om förhållande skulle spricka.
Skulle han någon gång i framtiden få barn och skilja sig och det sen kommer in en nippertippa till bonusmamma som inte vill ha barnen där och visar svartsjuka tendenser så skulle jag ta ett allvarligt samtal med min son.
Vilket jag tror de flesta svärmödrar gör med sina söner om de märker att barnen far illa pga förhållandet som sonen har med en ny kvinna. -
Det var inte riktigt så jag menade.mylife skrev 2011-09-19 09:52:25 följande:Klart jag inte gör. Det jag har beskrivit ovan om att barnen är pri 1 om förhållande skulle spricka.
Skulle han någon gång i framtiden få barn och skilja sig och det sen kommer in en nippertippa till bonusmamma som inte vill ha barnen där och visar svartsjuka tendenser så skulle jag ta ett allvarligt samtal med min son.
Vilket jag tror de flesta svärmödrar gör med sina söner om de märker att barnen far illa pga förhållandet som sonen har med en ny kvinna.
Om han träffar en tjej nu, gifter sig och skaffar barn med henne. Kommer du diskutera skilsmässa medan han lever lyckligt i en så kallad kärnfamilj? -
-
Kattdamen skrev 2011-09-19 09:56:20 följande:Det var inte riktigt så jag menade.
Om han träffar en tjej nu, gifter sig och skaffar barn med henne. Kommer du diskutera skilsmässa medan han lever lyckligt i en så kallad kärnfamilj?
Ehhh...av vilken anledning skulle jag diskutera skilsmässa om han är lycklig. -
Det undrade jag också. Fick intrycket att det var vad andra trodde du menade.mylife skrev 2011-09-19 09:58:01 följande:Ehhh...av vilken anledning skulle jag diskutera skilsmässa om han är lycklig.
Då hade du varit en satkärring om du hade gjort det:P -
Jag har ännu inte någon svärdotter men om jag hade en så skulle jag inte tillåta att hon satt i mitt kök och åt min mat i trosor och linne. Nä, hon skulle snällt få gå och klä på sig.
Jag hoppas få en lika bra relation med mina svärdöttrar som jag själv haft med min svärmor.
Och jag visade alltid respekt i hennes hem.