-
-
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
-
VAd du gör hemma är din sak, är du på besök hos svärmor och hon inte gillar att du sitter i trosor och linne vid matbordet, ja då klär du på dig eller skiter i att åka dit, svårare än så är det ju faktiskt inte.Anonym (...........) skrev 2011-09-18 09:41:33 följande:Brist på uppfostran? Idag har jag ett par byxor på mig men det är för det är kallt.. Annars sitter alltid jag och min man i t-shirt och trosor/kalsonger, vid matbordet..
-
Jag håller med dig. Många svärdöttrar verkar onekligen ha svårt att förstå att deras sambo/män har en mamma.Virriga Vera skrev 2011-09-19 06:49:07 följande:Du har säkert rätt och minst lika många svärmorsproblem hade kunnat undvikas om svärdöttrarna inte hade varit så obstinata och letat fel hos sin svärmor, om de hade förstått att deras svärmor är MAMMA till deras älskade pojkvän.
Jag har en son och jag hoppas innerligt att jag inte uppfattas som en jobbig svärmor av hans underbara flickvän, men oavsett hur gammal han är så är han min son och han kommer alltid att förbli min son. Nu är det väl snarare så att det är han som har haft svårt med att klippa navelsträngen, men han har tack och lov blivit mer självständig nu.
Hoppas inte min son väljer en av dessa utan att han är vettigare än så. -
Nej, men när man har försökt och försökt och det inte går. Vad gör man då?ramsylina skrev 2011-09-18 21:50:43 följande:vad många bittra svärdöttrar det var i en tråd som skulle vara för svärmödrarna...
"min svärmor hatar mig för att jag är snygg. Och bäst. Och vet bäst. Alltid. "
Tänk att det finns så många elaka svärmödrar och så många perfekta svärdöttrar....
Och nej, jag är inte särskilt förtjust i min svärmor, men jag har förstånd att se att det sällan är en persons fel när två individer inte kommer överens... -
OBSOBS!!!!
VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
........var trådstarten.......
-
Min svärmor stör sig på följande..
Att jag lagar bättre kolpudding än hon (då hennes son inte gillar den hon gör men ÄLSKAR den jag gör)
Att jag " tog" hennes son ifrån henne.
Att resten av släktingarna gillar mig men att hon har stört sig på mig i 10 år
Att jag blev gravid INNAN hennes dotter..
Att jag under de senaste åren gått ner över 45 kg & att hennes dotter bara går upp i vikt.
Att hennes dotter inte stog i centrum när vår dotter föddes (naturligtvis mitt fel det oxå)
Att jag säger ifrån när jag tycker något är fel.
Att jag inte bryr mig över hennes åsikter om våra beslut (som hon för vana alltid lägger sig i, eller utrycker att det är dumt) om vi inte frågar henne innan vad hon tycker
Att hennes son försvarar mig..
Att hon & jag inte har samma åsikter om hunduppfostran (har haft hund i över 23 år) & nej, hon har aldrig haft hund.
Att vi köper ny bil utan att "fråga" henne vad hon tycker..(Men hon tror som allt annat att "dåliga beslut enligt henne, är MINA beslut, inte att hennes son har varit med & bestämt..
Att när jag säger att vi måste åka hem när vi varit där på besök, så BLIR det så, även om hon frågat om vi inte ska ha kaffe 500 ggr (hon tycker vä'l det är oförskämt eller nåt)
-
Jag menade tvärtom att många problem mellan svärmor och svärdotter skulle försvinna om svärmor accepterat att sonen är vuxen och valt sin egen kvinna. Och att hur de gör eller inte gör i sitt gemensamma hem inte angår utomstående.Virriga Vera skrev 2011-09-19 06:49:07 följande:Du har säkert rätt och minst lika många svärmorsproblem hade kunnat undvikas om svärdöttrarna inte hade varit så obstinata och letat fel hos sin svärmor, om de hade förstått att deras svärmor är MAMMA till deras älskade pojkvän.
Jag har en son och jag hoppas innerligt att jag inte uppfattas som en jobbig svärmor av hans underbara flickvän, men oavsett hur gammal han är så är han min son och han kommer alltid att förbli min son. Nu är det väl snarare så att det är han som har haft svårt med att klippa navelsträngen, men han har tack och lov blivit mer självständig nu. -
När min son hade en flickvän så störde jag mig på svartsjuka. Som jag tror är den vanliga orsaken till "bråk". Jag hoppas att den han väljer att flytta ihop med inte kommer att ha dessa "sjuka" beteenden.
En sak som jag har verkligen har fått min son att förstå är (med tanken på skilsmässofrekvensen i det här landet är det inte omöjligt) att om han någon gång skiljer sig och har barn och träffar en ny. Att barnen kommer först och främst. Att det inte ska komma in en ny donna och hon ska bestämma när barnen ska vara där och inte. Barnen är pri 1. Detta har jag tjatat in sedan tonåren och jag tror inte att han kommer att träffa en sådan svartsjuk sak. -
Verkligen!! Väldigt bra inlägg! =) Har precis samma problem med min svärmor!Anonym (usch!) skrev 2011-09-18 21:23:29 följande:Familj ska man behandla som familj. Jag tycker att det är helt okej att sitta och äta frukost i trosor och linne hos svärmodern ifall man känner för det. Hålla på o känna sig som en främling, nej! Känna sig som hemma, ja!
Och man städar som man vill att ens hem ska se ut, inte som någon annan vill att det ska se ut.
Det är såna här trådar som stör mig enormt då jag själv har ett problem med min svärmor. Eller rättare sagt hon har ett problem med mig, vilket jag inte vet vad det är? Hon har helt enkelt svårt att ta in mig i familjen, och det stör mig så enormt! Vi hälsar inte på ofta, och jag har alltid haft respekt för föräldrar vare sig det är vänners eller pojkvänners. Jag antar att jag inte faller henne i "smaken" och ibland kan jag känna att hon tycker att jag inte är tillräckligt bra för hennes son då han är hennes söta, snygga, charmiga lilla puttenuttson som hela släkten älskar(som hon gör klart för mig varje gång jag är där).
Jag tycker att svärmödrar ska vara glada för att dom ens har en svärdotter, att deras son är lycklig(vilket jag antar att han är)!
Och en till sak: Det är inte bara svärdottern som ska göra sig omtyckt, utan även HANS familj! Idioti, stroppar och egosim känner jag bara över den här tråden.
Jag hade gärna velat vara "vän" med min svärmor, men jag blir så trött och ledsen av det här att jag snart spyr! Tänk er för svärmödrar! -
Ja, varför är alla svärdöttrar här. Starta en egen tråd.Anonym (=O)) skrev 2011-09-19 08:40:12 följande:OBSOBS!!!!
VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
........var trådstarten.......
-
Fast jag kan nog tycka att värre än brist på uppfostran, som man som barn faktiskt inte rår för, är värre med oförstånd och respektlöshet hos en äldre individ - som om inte annat borde av ren levnadserfarenhet veta bättre, än att sitta och pika, pusta, sucka, himla med ögonen, eller vad de nu månde vara, över ett faktum som en individ från första början inte rår för. För det beteendet har inte med uppfostran att göra, det har med att göra hur man betraktar andra människor. Knappast särskilt trevlig attityd av vare sig befinna sig eller vara tvungen att umgås med. Kan jag tycka då som beteendevetare.Anonym (=O)) skrev 2011-09-18 09:40:19 följande:Jag och övriga familjen (förutom sonoen då
) tycker inte att det är särkilt trevligt
att äta frukost med någon som är halvnaken.
Tycker det är brist på uppfostran