• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Anonym (tröttnat)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 09:57:59 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att alla som bor i det här landet har samma värde och rättigheter oavsett ursprung. För mig finns det inte invånare som har mer eller mindre rättigheter.

Vem som betalar avgör inte någons människovärde
    men de bor inte i det här landet, de har flytt hit de har inte ens uppehållstillstånd ännu. Och självklart skall de som bidrar till samhället därigenom ha mer rättigheter, varför skall man gå och jobba och slita om de som inte gör det ändå skall få samma saker gratis utan att arbeta
  • Anonym (isa)
    Anonym (skärpning) skrev 2015-10-26 10:13:00 följande:

Ingen mening att svara i sådana trådar om man bara har floskler att komma med.

Fakta är att i princip ingen av dom som kommer nu flyr från bomber och krig, dom flyr till livsmedelsförsörjning och lyx.

Håller med ts, för det första borde man ha satt stopp för detta för länge länge sen nu i och med landet står inför systemkolaps, nu är det som det är dock så i alla fall vid primadonna fasoner som detta borde man köra dom till närmsta gräns.

Fast man får ju inte UT i Sverige om man inte har asylskäl enligt regelverket. Att leva i lyx finns inte med där vad jag vet.
  • Anonym (Såhär är det.)
    Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att alla som bor i det här landet har samma värde och rättigheter oavsett ursprung. För mig finns det inte invånare som har mer eller mindre rättigheter.

Värde och rättigheter? Människor har rättigheter att inte få sina tillgångar stulna i form av högre skatter och ingenting tillbaka.

Det är en grundläggande rättighet.

Nu har människorna som betalt skatt i landet rättigheter, som de inte får. Men det tycker du är okej. Det förstår jag. Hoppas det drabbar dig också. Man kan alltid hoppas. Inte för att jag tror du är nettogivare till budgeten i alla fall.
  • Anonym (skärpning)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 10:14:12 följande:
    "Så du menar...." Nej, jag menar det jag skriver och inte det du tillskriver mig.

Till att börja med ska man kanske tänka på att det inte bara är svenskar som betalar skatt i det här landet och att dessa flyktingar inte kommer att kosta hela sitt liv. De allra flesta människor vill arbeta, det är ingen egenskap som är vikt för oss så väldigt duktiga svenskar. 

Nej, jag tycke inte att skatterna ska höjas, jag är inte socialdemokrat.

Förresten, har du träffat och pratat med några av de här hemska flyktingarna? Du verkar ju ha din åsikt klar om hur de är menar jag?

Till att börja med, så tycker jag man låter fakta tala framför verklighetsfrånvänt önsketänkande.

Dom som kommer hit nu vill inte jobba.

ekstrabladet.dk/nationen/integrationschef-flygtninge-ser-arbejde-som-en-straf/5766077

Sen har man inhemska siffror av större grupper som "flyr"nu som somalier där sysslolöshet ligger på hisnande 70-80 % efter år i landet.

Hur tycker du att man ska bekosta lyxmigranter utan att höja skatter och spara in på välfärd? Trolla?

Eller omvandla Sverige till Grekland ekonomiskt?

• Anonym (isa)
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-26 10:15:09 följande:
    men de bor inte i det här landet, de har flytt hit de har inte ens uppehållstillstånd ännu. Och självklart skall de som bidrar till samhället därigenom ha mer rättigheter, varför skall man gå och jobba och slita om de som inte gör det ändå skall få samma saker gratis utan att arbeta
    Man får inte samma saker gratis som en som arbetar. Man får däremot så att man uppnår en skälig levnadsnivå, vilket är en helt annan sak.
  • Anonym (tröttnat)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 10:19:48 följande:
    Man får inte samma saker gratis som en som arbetar. Man får däremot så att man uppnår en skälig levnadsnivå, vilket är en helt annan sak.
    var i en skälig levandsnivå ingår det att bo centralt i en större ort?
  • Anonym (isa)
    Anonym (Såhär är det.) skrev 2015-10-26 10:18:05 följande:
    Värde och rättigheter? Människor har rättigheter att inte få sina tillgångar stulna i form av högre skatter och ingenting tillbaka.

Det är en grundläggande rättighet.

Nu har människorna som betalt skatt i landet rättigheter, som de inte får. Men det tycker du är okej. Det förstår jag. Hoppas det drabbar dig också. Man kan alltid hoppas. Inte för att jag tror du är nettogivare till budgeten i alla fall.
    Du får tro precis vad du vill

Det är inte flyktingarna som stjäler dina pengar, de är människor precis som du och jag. Det är de styrande som du ska klaga på och tycka illa om, inte människorna som kommer hit. 

Slutklämmen var fin förresten, personangrepp är alltid trevligt  
  • Anonym (lian)

I detta avlånga land finns många som bor i småorter. Kanske inte passar alla men jag har svårt förstå att man inte kan acceptera detta boende under en kortare period. Det kommer 10 tusentals och det finns inte boende centralt för alla. Undra om de fått förklarat för sig att detta inte är för evigt? Just nu är ju en turbulent tid och jag tror migrationsverket gör sitt bästa så folk ska ha tak över huvudet. Har fakriskt svårt förstå denna inställningen dessa personer har som vägrar kliva av bussen. När det sedan ordnat upp sig och många av dom får uppehållstillstånd kan de flytta dit de vill, om det finns bostäder vill säga.

• Nenne666
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 09:45:35 följande:

Nej, det tycker jag inte. Att man flytt från ett land i krig betyder inte att man är boskap som bara måste finna sig i allt och inte tillåtas ha egna önskemål.

Om man flyr borde man rimligtvis vara oerhört tacksam över att man kom undan med livet i behåll. Vill man sedan leva under bättre förutsättningar än som erbjuds är det bara att börja bygga upp sitt liv till så man vill ha det. Som alla andra får göra.
  • Anonym (lisa)

Så gränsen går vid de som "bor" i sverige? Räknas de som invånare Sverige då?

De som bor i länder där de har det sämre ställt har inte "rätt" till rent vatten tex. Skillnaden är att våra asylsökande har tillräckligt m pengar för att kunna genomföra resan över medelhavet och heela europa till Sverige.

Man kan väl inte räkna en människas värde i vilka ekonomiska tillgångar hen får ta del utav. I så fall har de inget värde förrän de kommer hit.

Global kommunism är enda lösningen!
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar