• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Anonym (isa)
    Anonym (skärpning) skrev 2015-10-26 10:18:56 följande:

Till att börja med, så tycker jag man låter fakta tala framför verklighetsfrånvänt önsketänkande.

Dom som kommer hit nu vill inte jobba.

ekstrabladet.dk/nationen/integrationschef-flygtninge-ser-arbejde-som-en-straf/5766077

Sen har man inhemska siffror av större grupper som "flyr"nu som somalier där sysslolöshet ligger på hisnande 70-80 % efter år i landet.

Hur tycker du att man ska bekosta lyxmigranter utan att höja skatter och spara in på välfärd? Trolla?

Eller omvandla Sverige till Grekland ekonomiskt?

Du svarade inte på frågan. Det tolkar jag som att du inte har någon verklig kunskap om hur flyktingar är utan bara suger i dig propaganda med rasistiska glasögon.

Således går det inte att diskutera med dig alls då du inte varken kan eller vill ta in något annat än det som bekräftar dina unkna åsikter.

För övrigt har du fel, man kan inte skriva "Dom som kommer hit nu vill inte jobba" för det är helt enkelt inte en generell sanning.
  • Anonym (trött på okunskap)

Ni som tycker vi ska skicka hem dom vad ska vi göra med alla etniska svenskar som lever på bidrag och inte vill jobba. Men det är väl inte  samma sak ??
    Fick höra av en som har 93% bostadsbidrag att de får så mycket i bidrag som hon inte får de får 24 kr om dagen =744kr i månaden.Okunskap är farligt

• Anonym (skärpning)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 10:29:40 följande:
    Du svarade inte på frågan. Det tolkar jag som att du inte har någon verklig kunskap om hur flyktingar är utan bara suger i dig propaganda med rasistiska glasögon.

Således går det inte att diskutera med dig alls då du inte varken kan eller vill ta in något annat än det som bekräftar dina unkna åsikter.

För övrigt har du fel, man kan inte skriva "Dom som kommer hit nu vill inte jobba" för det är helt enkelt inte en generell sanning.

Du klickade inte på länken så man kan anta att du vill hålla dig till floskler utan att röra verklighet.

Såna som dig är det knappast lönt att "diskuttera" med när fakta undviks konsekvent däremot får man inte låta såna som dig stå oemotsagda, tider med floskler är över när Sverige avskaffar mänskliga rättigheter för svenskar i Sverige och saboterar hela systemet.

• Anonym (Humpe)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 10:17:31 följande:
    Fast man får ju inte UT i Sverige om man inte har asylskäl enligt regelverket. Att leva i lyx finns inte med där vad jag vet.
    Men innan man vet om de har asylskäl blir man försörjd. Med den strida ström som kommit nu kommer varje fall att något år eller fler.
  • Anonym (skärpning)
    Anonym (trött på okunskap) skrev 2015-10-26 10:31:54 följande:

Ni som tycker vi ska skicka hem dom vad ska vi göra med alla etniska svenskar som lever på bidrag och inte vill jobba. Men det är väl inte  samma sak ??
    Fick höra av en som har 93% bostadsbidrag att de får så mycket i bidrag som hon inte får de får 24 kr om dagen =744kr i månaden.Okunskap är farligt

Dom ska väl dirigeras till arbetsförmedlingen om dom inte har en hållbar anledning som läkarintyg att dom inte kan jobba.

Eller du tycker kanske att svenskar ska inte leva på bidrag, även cancersjuka ska jobba tills dom dör vilket har redan inträffat, bidrag bara till lyxmigranter från tredje världen?

• Anonym (Humpe)

Vad ska man göra med de svårt sjuka som behöver personliga assistenter? En del av dem har jobbat och betalat in skatt innan de råkade ut för det som gör att de behöver hjälp. Finansministern vill spara in där för att få pengar till Migrationsverket.
  • Anonym (isa)
    Anonym (skärpning) skrev 2015-10-26 10:33:11 följande:

Du klickade inte på länken så man kan anta att du vill hålla dig till floskler utan att röra verklighet.

Såna som dig är det knappast lönt att "diskuttera" med när fakta undviks konsekvent däremot får man inte låta såna som dig stå oemotsagda, tider med floskler är över när Sverige avskaffar mänskliga rättigheter för svenskar i Sverige och saboterar hela systemet.

Snälla, prata inte om verklighet för du har inte en aning....
  • Anonym (tröttnat)

Perspnligen tycker jag vi överlag är för mjäkiga med bidrag även till svenskar som får soc, många här på FL erkänner ju att de går på bidrag för att de inte vill jobba.
    Men sedan är de trotts allt så att de redan bor här som etniska svenskar så det går itne bara att kasta ut dem. Men bara för att man har ett problem så betyder väl inte det att man medvetet skall skaffa sig flera

Bara för att mitt barn beter sig dumt kommer jag inte kasta ut det ur mitt hus, men kommer grannungen och börjar ställa till skit i mitt hem så kan du ge dig fan på att det åker ut med huvudet före
  • Daniel12
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 10:14:12 följande:
    "Så du menar...." Nej, jag menar det jag skriver och inte det du tillskriver mig.rbet

Till att börja med ska man kanske tänka på att det inte bara är svenskar som betalar skatt i det här landet och att dessa flyktingar inte kommer att kosta hela sitt liv. De allra flesta människor vill arbeta, det är ingen egenskap som är vikt för oss så väldigt duktiga svenskar. 

Nej, jag tycke inte att skatterna ska höjas, jag är inte socialdemokrat.

Förresten, har du träffat och pratat med några av de här hemska flyktingarna? Du verkar ju ha din åsikt klar om hur de är menar jag?
    Många invandrare har arbete. Men alltför många har inte det, och alltför många vill inte arbeta. Det är dessa som blir den stora kostnaden och som gör det nödvändigt att höja skatterna mer och mer. Inte bara inkomstskatten utan även skatt på allt annat, moms o.dyl.

Vi har ett av världens högsta skattetryck. Men hur mycket vi än betalar räcker inte pengarna till och vi tvingas låna stora summor årligen, vilket ökar statsskulden.

Och hur tillförlitliga är egentligen prognoserna eller politikernas förutsägelser att jobb kommer att skapas som ger arbete åt alla som kommer hit som faktiskt vill arbeta och sköta sig?

Tänk också på att industrin automatiseras och kostnadseffektiviseras alltmer, dvs robotar och maskiner gör jobben som skulle kunna gett en massa människor arbeten. Hur ska man lyckas trolla fram en massa arbeten ur ett sådant utgångsläge? Situationen på arbetsmarknaden i Sverige är sådan att fler och fler kommer hamna i utanförskap och arbetslöshet. Och det kommer inte direkt minska kostnaderna för staten.

Men konsekvenstänk har ju aldrig iofs varit er rödgrönblåas starka sida
  • Anonym (Humpe)

Många invandrare som har arbete skickar hellre hem pengar till sina släktingar än konsumerar varor och tjänster i Sverige. De genererar inte lika mycket tillväxt alltså.

Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar