• Anonym (Har undrat det länge nu)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
    Om någon vill, förklara det för mig.

• Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?
  • Anonym (z)
    Tow2Mater skrev 2020-12-30 21:04:42 följande:

Tvärtom, det ger makten tillbaka dit där den hör hemma. Att staternas invånare ska få bestämma sina egna lagar är helt rätt.

EU kanske borde införa en tvingande abortlag för Sverige och resten av europa?

Du vet att usa är ett land va till skillnad från Sverige och resten av Europa?
  • Anonym (z)

Tvärtom, det ger makten tillbaka dit där den hör hemma. Att staternas invånare ska få bestämma sina egna lagar är helt rätt.

• Tow2Mater
    Anonym (z) skrev 2020-12-30 21:58:19 följande:
    Jämförelsen funkar ändå, för att ni ska förstå resonemanget om hur man vill ha inflytande över lagarna där man bor.
  • LillaTjockaBertil

Jag kan förstå resonemanget med delstaternas självbestämmande men jag tänker samtidigt att staten måste få lov att ingripa när delstater stiftar lagar som äventyrar människors hälsa och liv vilket det faktiskt handlar om här.

Jag skulle absolut kunna tänka mig en övergripande lag gällande aborträtten i EU så länge lagen utformas med hjälp av experter på området. Det skulle troligtvis inte påverka vår nuvarande abortlagstiftning men det finns säkert andra EU-länder som hade fått anpassa sig i så fall.
  • Anonym (Värdelöst argument)

Vilket omoget resonemang. Jag är för hjärtkirurgi också men vill ogärna mötas av bilder på uppbtutna bröstkorgar när jag går på stan. Det tydligen sjukt svårt för er fanatiker att applicera era resonemang på något annat område... Finns många som äter kött som verkligen inte vill se bilder på djur som plågas och slaktas tex. Det finns ju ingen som har abort som fritidsintresse, det är ett nödvändigt ont och en sista utväg - inte något man vill sätta upp bilder på väggarna med, även om man är för.

• Maya84
    Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-27 14:36:01 följande:

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.

Så, hur skulle det se ut om du fick välja?

Hur skulle en kriminalisering av Abort fungera?

Vad ska "straffet" vara?

Vem ska straffas? Kvinnan eller den som utför aborten, eller båda?

Om man gör abort i ett land det är lagligt, är det ett brott?

I ett fall där kvinnan blivit våldtagen och traumatiserad, ska hon nekas abort?

Om ett par skyddar sig mot oönskad graviditet, men skyddet gjorde inte sitt jobb, och kvinnan blev gravid, ska hon då straffas om hon gör abort?

Hur många kvinnor får allvarliga invärtes skador eller dör pga aborter som utförs utanför en klinik, i de länder det är olagligt?

• Anonym
    Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-27 14:36:01 följande:

Du har fel.
    En "ofödd människa", alltså ett foster, som aborteras har mindre värde än en levande ko.

Sen undrar jag om du vill se bilder på t ex utdragna tänder eller utopererade blindtarmar. Om nej, varför inte?
    Eller är du emot tandläkare som bedömer att en tand behöver dras ut och kirurger som opererar bort inflammerade blindtarmar?

Tycker du att tandvärken ska övertrumfa utdragningen och att patienten hellre dör med sprucken blindtarm efter en långsam och plågsam process?
  • Anonym (Hyckleri)

Hel del kvinnor kan klaga på att det skulle vara orättvist att inga biologiska män skulle gå igenom en graviditet  som en kvinna eller att männen inte skulle få ha en åsikt om deras kroppar. 
    För andra saker så tycker kvinnor det är okej att ha en åsikt om mäns kroppar samt om männen skulle vara dom som blev gravida biologiskt då skulle männen ha den sexuella makten. Man kan inte bara dra ifrån något utan måste tänka även på nackdelarna som blir resultatet av det. 
  • KillBill
    Anonym (hh) skrev 2022-04-27 19:01:59 följande:
    Ge dig! hur många trådar ska du posta exakt samma meddelande! förstår du inte att det är den här typen av  korspostande som gör att du ryker från plattformen?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • EnAnonumius
    Anonym (z) skrev 2020-12-30 21:58:19 följande:
    USA är en Union, består av 50 delstater.
    EU är också en union, som består av 27 delstater.

Så det är faktiskt fullt rimligt att jämföra EU med USA.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?