Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-28 17:21:06 följande:
Ok! tack! nej jag är kvinna.
Bilden finns då det vad jag vet bara är han och de som känner han som står där med såna plakat, i alla fall i Stockholm.
Det står i bibeln att det är fel att mörda, läst tio budorden?
Men självfallet finns det undantag, som med din väninna. Men om man bara aborterade dessa barn med defekter som med 100% säkerhet orsakade lidande för mor och barn, skulle aborterna minska med över 90%. Det är förresten inte det enda vi gör, vi pratar mer än gärna med andra människor på kärleksfullt sätt.
Vad ligger kärleken till människor som blivit gruppvåldtagna och till de människor som råkat ut för missfall, eller små barn, när ni står med era plakat med aborterade foster.
Ja det är fel att mörda det tycker vi många som tycker det är just därför det är straff för mord.
Men du säger också i dina inlägg att "vi är olika individer", ändå anser ni kristna att ni skall få lov att bestämma över en kvinnas kropp genom att ni kommer med era klyschor om att "det bär ett liv i magen", och man måste "värna om det ofödda livet". Det tycker jag är i allra högsta grad är kärlekslöst att försöka bestämma över individer som ni abortmotståndare vill göra.
Har du läst historia? När Sverige var baserat helt på kristendomen (vi pratar om 100 år och bakåt, så försökte kvinnor göra sig av med oönskade foster. Man gjorde som så att man antingen satte ut födda barn i skogen och lät vargen ta spädbarnen. Andra kvinnor gick till vissa gummor och åt diverse örtblandningar som skulle stöta ut fostret som kunde resultera i att kvinnan dog i försöken att bli av med ett oönskat barn. Vi hade även s.k änglamakerskor. Kvinnor som vanvårdade oönskade barn till döds.
I dag i de länder där abort är förbjudet så dör många kvinnor som försöker ta abort då de inte kan få det på klinisk rent sätt. Eller försöker med örtblandningar, diverse föremål i slidan för att få bort oönskade foster. Resultatet av det hela kan bli att kvinnan dör.
Abortmotståndare har lika stor rätt till sin yttrandefrihet som alla andra. Även ni kristna abortmotståndare.
Fast använda plakat med aborterade foster, tycker jag är kärlekslöst och ett hån mot de kvinnor som blivit utsatt för, missfall, gruppvåldtäkt, och även mot små barn som kan bli skrämda av den typer av bilder som ni abortmotståndare använder er av.
Du som kristen säger att man skall få lov att ha dessa bilder, samtidigt så predikar du för att ha kärlek och respekt till andra. Men var är din/er kärlek och respekt till våldtäktsoffer, kvinnor som fått missfall och till små barn, när ni står där med era plakat över aborterade foster?