• Anonym (Har undrat det länge nu)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
    Om någon vill, förklara det för mig.

• Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?
  • Anonym (l)

Din tråd Ts, har övertygat mig om att inte vara kristen. För att det är såhär ni verkligen är när det kommer till kritan (usch). 

Ja jag utgår från att denna tråd är på riktigt.

Du borde flytta till USA, där kan du finna dina likar!

• Anonym (Anna)
    LillaTjockaBertil skrev 2020-12-27 23:58:12 följande:

Jag såg precis en dokumentär om aborträtten i USA och där framgår det tydligt hur vidriga abortmotståndarnas metoder är. Det handlar om allt från att sätta press på politiker för att få igenom lagändringar till att fabricera fakta som helt saknar vetenskapligt stöd.

Ja, extrema abortmotståndare hör hemma på samma ställe som extrema vaccinmotståndare. De använder känslor som argument, inte fakta eller vetenskap.
  • Anonym (Sara)

Vet inte riktigt om jag förstår frågeställningen här. Men menar du alltså att om man är för en abortlagstiftning motsvarande den vi har i Sverige så borde man vilja se bilder på aborterade foster ute på gatorna?

Varför skulle man vilja det?

• Anonym (Anna)
    Anonym (Sara) skrev 2020-12-28 12:00:59 följande:

Vet inte riktigt om jag förstår frågeställningen här. Men menar du alltså att om man är för en abortlagstiftning motsvarande den vi har i Sverige så borde man vilja se bilder på aborterade foster ute på gatorna?

Varför skulle man vilja det?

Håller med.

TS vill bara provocera. Jag har aldrig sett en abortmotståndare ha ett sakligt argument.
  • jeanette02
    Anonym (l) skrev 2020-12-28 11:45:05 följande:

Din tråd Ts, har övertygat mig om att inte vara kristen. För att det är såhär ni verkligen är när det kommer till kritan (usch). 

Ja jag utgår från att denna tråd är på riktigt.

Du borde flytta till USA, där kan du finna dina likar!

Det är väl inte bara vissa kristna som håller på med detta? Utan alla möjliga extremister, fundamentalister och olika religiösa samfund finns dessa. Vad säger Islam, Judendomen, IS tex? Gillar de abort och kvinnors rättigheter?
  • Anonym (I)

Jag är för fri abort så som det är reglerat idag, men vill inte så foton på stan. Jag är också för att människor får ha vilken typ av sex de vill, men vill inte se foton på stan för det. Jag är för religionsfrihet, men vill inte se propaganda på stan.

Blanda inte äpplen och päron. Det är ytterst privata angelägenheter vi pratar om här.

• Överste Senap

Ts försvann med SVANSEN mellan benen. För att ts har svans är uppenbart då ts inte deltagit alls.

• Anonym (l)
    jeanette02 skrev 2020-12-28 12:09:24 följande:
    Det är väl inte bara vissa kristna som håller på med detta? Utan alla möjliga extremister, fundamentalister och olika religiösa samfund finns dessa. Vad säger Islam, Judendomen, IS tex? Gillar de abort och kvinnors rättigheter?
    Säkert inte, men det är abortmotståndarna i USA som åtm jag hör mest talas om. De hörs o syns mest.  Sen f ö, så försökte väl svenska SD inskränka på våra aborträttigheter för ett tag sen!  Kanske lite ot men iaf.
  • jeanette02
    Anonym (l) skrev 2020-12-28 12:24:16 följande:

Säkert inte, men det är abortmotståndarna i USA som åtm jag hör mest talas om. De hörs o syns mest.  Sen f ö, så försökte väl svenska SD inskränka på våra aborträttigheter för ett tag sen!  Kanske lite ot men iaf.

Ja, det är sant. Det är för att vi får så otroligt dålig nyhetsrapportering i Sverige om omvärlden. Sorry Ot. Sant är det likväl.

Jag tror SD ville sänka abortgränsen lite från 18 veckors. Till 14 som många EU Länder har vid vanlig abort.

Vilket jag som fött 3 barn kan tycka är rätt bra. Abort framåt v. 18-20 det är fruktansvärt. Även om det kan bli så tyvärr vid sjukdom o dylikt. Det kan ingen rå för. Men vissa är faktiskt oansvariga och gör aborter på löpande band. Det är inte ok.
  • Drottningen1970

Tja, jag vill inte ens se mina egna tår. Vilket inte är samma sak som att jag är emot tår. Mina eller andras...

Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?