• Anonym (Har undrat det länge nu)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
    Om någon vill, förklara det för mig.

• Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?
  • EnAnonumius
    Anonym (hh) skrev 2022-04-27 19:01:59 följande:
    Även om vi har något som heter "Åsikts- och Yttrandefrihet" i Sverige så är det varken en ursäkt eller förklaring till att strunta i ämnet i en tråd för den sakens skull.

Du är bara totalt jäkla respektlös mot TS.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-28 17:21:06 följande:
    Ok! tack! nej jag är kvinna.
    Bilden finns då det vad jag vet bara är han och de som känner han som står där med såna plakat, i alla fall i Stockholm.
    Det står i bibeln att det är fel att mörda, läst tio budorden? 
    Men självfallet finns det undantag, som med din väninna. Men om man bara aborterade dessa barn med defekter som med 100% säkerhet orsakade lidande för mor och barn, skulle aborterna minska med över 90%. Det är förresten inte det enda vi gör, vi pratar mer än gärna med andra människor på kärleksfullt sätt.
    Finns det undantag?! Så, vilka får man mörda då?
  • Anonym (Sioså)

Helt klart bättre att ?oansvariga? gör flera aborter i v18 än sätter barn till världen som sedan får lida av att känna sig bortvalda alt vanvårdade av sin egen mor. Känner flera som blivit tagna från sin mor på BB och de har många själsliga problem. Hellre en abort för mycket än en för lite. 

• Anonym (Sioså)

Vilka får man mörda då? man får inte mörda någon. Men ett däggdjur läs foster, som inte själv kan andas/  överleva utanför livmodern räknas inte som ett eget fristående liv utan är en del av den kropp som den vistas i. Och den levande personen får bestämma vad som sker med samtliga delar av dennes kropp

• Glinda från Oz
    EnAnonumius skrev 2022-04-27 21:41:37 följande:
    USA är en Union, består av 50 delstater.
    EU är också en union, som består av 27 delstater.

Så det är faktiskt fullt rimligt att jämföra EU med USA.
    Det finns inga delstater i EU, det är egna länder.
  • Anonym (yuck)

Jag menar personligen blir jag arg över att se folk stå och demonstrera för att ta bort mina rättigheter. Så jag skulle bli upprörd över det på det sättet men bilderna stör inte mig då jag arbetar på sjukhus och är vad vid att se medicinska ingrepp. Däremot har jag full förståelse för att gemene man inte är van vid sådant och inte vill behöva utsättas för massa bilder på medicinska ingrepp på väg till jobbet.

• EnAnonumius
    Glinda från Oz skrev 2022-05-10 00:14:05 följande:
    Det finns inga delstater i EU, det är egna länder.
    Jasså? Har du källa på detta?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • AnnaZL

Jag är för hjärnkirurgi också men vill inte tvingas se bilder av det heller ute på stan.

• Anonym (Vafan)

Nu är tråden gammal och egentligen ingen diskussion jag vill ge mig in i men det är väl för fan ingen som är för abort fram till 9e månaden, det är nog det dummaste jag läst på hela familjeliv och det säger en hel del.... 

• Anonym (yuck)
    Anonym (Vafan) skrev 2022-05-10 06:44:25 följande:

Nu är tråden gammal och egentligen ingen diskussion jag vill ge mig in i men det är väl för fan ingen som är för abort fram till 9e månaden, det är nog det dummaste jag läst på hela familjeliv och det säger en hel del.... 

Well jag är för ?abort? fram tills 9e månaden. Abort i den meningen att man alltid bör få avlägsna något/någon som parasiterar inuti ens kropp. 
Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?