• Anonym (Har undrat det länge nu)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
    Om någon vill, förklara det för mig.

• Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?
  • Anonym (K)
    Anonym (Usch) skrev 2020-12-27 23:18:31 följande:

Det är såna personer som du som jag önskar skulle få bära alla missbildade/kromosomavvikande barn!

Har själv gjort en sen abort pga missbildning som var oerhört traumatiskt för mig. Barnet skulle inte leva utanför magen och därför valde vi att avsluta det i Rätt tid! Och så tror ni att man tycker det är kul?! Sjuk i huvudet är vad ni är och borde få bära alla sjuka barn så ni får känna hur det känns!!!

Beklagar verkligen vad ni behövt gå igenom. Försök att inte ödsla den minsta energin på dessa människor, för som du skriver så är dom sjuka i huvudet.
  • Anonym (K)
    NosensPappa skrev 2020-12-27 19:30:01 följande:

Mmm....mysigt.

Tror du att en abort går till som på bilden? Så dumt. Varför ens lägga ut bilder som är falska? Och som någon annan skrev ovanför.. bilderna på plakaten är också oftast falska. Har man som jag sett hundratals aborterade foster så vet man det. Däremot förstår ju inte andra människor det.

Abortmotståndare är lögnare. Ska ni propagera för något lägg i alla fall fram sann fakta. Ni är så okunniga att det mest blir pinsamt.
  • Anonym (K)
    NosensPappa skrev 2020-12-27 19:30:01 följande:

Mmm....mysigt.

Tror du att en abort går till som på bilden? Så dumt. Varför ens lägga ut bilder som är falska? Och som någon annan skrev ovanför.. bilderna på plakaten är också oftast falska. Har man som jag sett hundratals aborterade foster så vet man det. Däremot förstår ju inte andra människor det.

Abortmotståndare är lögnare. Ska ni propagera för något lägg i alla fall fram sann fakta. Ni är så okunniga att det mest blir pinsamt.
  • LillaTjockaBertil

Jag såg precis en dokumentär om aborträtten i USA och där framgår det tydligt hur vidriga abortmotståndarnas metoder är. Det handlar om allt från att sätta press på politiker för att få igenom lagändringar till att fabricera fakta som helt saknar vetenskapligt stöd.

• Anonym
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-27 19:50:15 följande:
    Varför vill du inte ha ett utvecklingsstört barn? 
    Behöver du ens fråga det???
    Anonym (Maja) skrev 2020-12-27 20:55:35 följande:
    Så du skulle lämna bort ditt barn om den blev utvecklingsstörd efter födsel?
    Vi diskuterar abort i den här tråden så din fråga är ot.
  • Anonym (Jjk)

Men snälla nån, så urbota dumt.

För att bilderna är obehagliga att se på, vad trodde du?

Jag är helt för blindtarmsoperationer också men vill inte se sådana bilder på stora reklamskyltar överallt heller. Tycker det är fantastiskt med organdonationer men har inte idolbilder på pågående operationer på alla väggar hemma. Och så vidare.

Jag vill inte se på blod och slafs men är ändå för varje kvinnas rätt att själv välja huruvida hon vill genomgå en graviditet. DUMT!!

• Anonym (Soë)
    Anonym (mobe) skrev 2020-12-27 18:44:49 följande:

Varför skulle jag inte våga? Vad spelar det för roll? Va skulle du göra om du visste mitt riktiga nick som är lika anonymt som detta. skulle du skrika och grina lite mer som en unge då eller? Fan va  kränkt du är. såna som dig är skit roliga =P Gråt mer  

Sådan tönt du är.

Misshandlar det svenska språket gör du också..
  • Anonym (z)

Trollar du bara ts? Vad är annars anledningen till att starta en sån här tråd och inte delta i den?

• jeanette02

Blir som en tidigare skribent mest upprörd just för andras skull, som genomgått abort pga skäl man inte kunnat påverka, missfall och dylikt. Fruktansvärd människomisshandel som en del galna fundamentalister håller på med.

Sedan att många foton också är manipulerade av tidiga foster gör ju saken än värre. O ja, jag vet att man kan se en hel del saker tydligt ganska tidigt. Men det är inga färdiga dockor i v. 7 tex. Som bilder ibland ska få en att tro.

Jag mår ej dåligt även fast jag fick göra abort i v. 10 pga egen sjukdom. Men man kan känna med andra. Empati kallas det. Förståelse.

• jeanette02

Sedan vadå, ett ofött barn har större värde än en kossa? Nä, det behöver det absolut inte ha. En ko kan man äta och leva av. En graviditet som tex gör kvinnan sjuk/skadad för livet eller förvärrar sjukdom, eller kvinnan blir allvarligt sjuk under tidig graviditet har inget större värde ärligt talat. Om man ska hårdra det lite. Särskilt om det redan finns barn i familjen att ta ansvar för.

Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?