• Anonym (Har undrat det länge nu)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
    Om någon vill, förklara det för mig.

• Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?
  • Anonym (Elia)

Varför tycker ni som är emot aborter att barn ska vara ett straff?

• Anonym (A)
    Anonym (Vafan) skrev 2022-05-10 06:44:25 följande:
    Nu är tråden gammal och egentligen ingen diskussion jag vill ge mig in i men det är väl för fan ingen som är för abort fram till 9e månaden, det är nog det dummaste jag läst på hela familjeliv och det säger en hel del.... 
    Håller med
  • Anonym (Hyckleri)

Sex handlar om minst två personer som har det och vid befrukning har sperman kommit ifrån mannen och ägget från kvinnan. 
    Att det bara skulle handla om vad kvinnan skulle göra med sin kropp är inte rimligt därför. 

• Anonym (Hyckleri)
    Anonym (Hyckleri) skrev 2022-05-22 15:37:25 följande:

Sex handlar om minst två personer som har det och vid befrukning har sperman kommit ifrån mannen och ägget från kvinnan. 
    Att det bara skulle handla om vad kvinnan skulle göra med sin kropp är inte rimligt därför. 

När det handlar om sex brukar många kvinnor snacka om ömsesidigt men det är okej som kvinna att få barn med en man utan att bryr sig om hans åsikter. 
  • Anonym

Jag har länge propagerat för juridisk abort, tycker faktiskt att det är helt givet att mannen ska ha samma talan som kvinnan.

Mvh/kvinna som aldrig gjort abort

• Anonym (Jag)
    Anonym skrev 2022-05-22 16:06:16 följande:

Jag har länge propagerat för juridisk abort, tycker faktiskt att det är helt givet att mannen ska ha samma talan som kvinnan.

Mvh/kvinna som aldrig gjort abort

Männen borde vara tuffa och sätta ner foten. Alla män vägrar att ha sex med kvinnor tills ditt förslag går igenom. 
  • Anonym
    Anonym (Jag) skrev 2022-05-22 16:13:11 följande:
    Männen borde vara tuffa och sätta ner foten. Alla män vägrar att ha sex med kvinnor tills ditt förslag går igenom. 
    Haha, det lär ju knappast ske.

Och det är inte mitt förslag.
  • Faile
    Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-27 14:36:01 följande:
    Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
    Om någon vill, förklara det för mig.

Jag tänker att om abort förbjuds så skall kvinnan redan vid första ultraljudet kunna namnge mannen som gjort henne gravid.
    Därefter blir mannen ålagd att betala minst hälften av hennes inkomster som går förlorade pga graviditet ( ev sjukskrivning etc, ledigt pga sjukbesök ).

När barnet är fött görs ett faderskapstest och visar det sig att han faktiskt är pappan skall han betala en del av hennes pension som går förlorad pga föräldraledighet, vara ålagd att ta halva föräldraledigheten samt betala underhåll till barnet från födseln.
    Skulle det visa sig vid födseln att den angivna fadern inte är biologisk pappa till barnet får modern betala tillbaka eventuella evgifter. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (Prochoice)

Jag har personligen inga problem att titta på anti-choice propaganda. Jag har däremot svårt för den typ av propaganda som har som syfte att känslomässigt vilseleda folk med bilder och skrönor.

• Anonym (För att frågan är komplex)

Jag är obekväm med den typen av bilder för att abortfrågan är komplex. Ja man dödar en bebis, men samtidigt är det kvinnans kropp bebisen växer i och det är hennes kropp, då måste det vara hennes val om hon vill att ett liv skall växa i den.

Hade jag haft ett liv som växer i min kropp, tex. en binnekermask eller annan form av tarmparasit, så hade jag velat ha bort den asap. Döda den, ta bort den. Hade jag genom något slags medicinskt under haft en bebis som växte i mig, i pungen eller vart den nu skulle växa, hade jag definitivt velat ha bort den.

Det måste vara kvinnan bebisen växer i som skall bestämma det. För det är hennes kropp.

Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?