• Anonym (Har undrat det länge nu)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
    Om någon vill, förklara det för mig.

• Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?
  • Iarwain

Jag är för amputation av vävnadsdöd materia, men jag vill inte se ruttet kött på plakat heller.

Jag är för aktiv dödshjälp, men jag vill inte se döda vuxna på plakat heller.

Jag är för blindtarmsoperationer, men jag vill inte se inälvor på plakat heller.

Det finns vissa tecken på att din problembild saknar insikt.

Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-27 14:36:01 följande:

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

Tror nog att du vet svaret på det själv så väldigt märkligt att du ens ställer frågan. Du skriver bara detta för att provocera - vilket är exakt samma anledning till att motståndare visar upp foton på aborterade foster. 

Jag tror inte att någon tycker det är kul att se bilder på detta, lika lite som man tycker om att se bilder på döda djur, slaktavfall, operationsbilder osv. Du kan väl knappast innerst inte tro att bara för att man tycker abort är en rättighet för kvinnan så betyder det att man tycker om att se på sådana bilder? Om man tyckte om att se på sådana bilder så vore man ju extremt störd och konstig. 

Så - du fattar detta men du var ändå tvungen att starta en tråd och låtsas som att du inte fattar. 
  • Catnap

Jag är för att vuxna människor har sex med varandra (där alla samtycker osv), men skulle inte vilja se bilder på när de har det när jag är ute på stan t ex. Är inte heller emot att folk kissar och bajsar, men vill ändå inte utsätta mig själv för bilder på det. Tycker inte det är särskilt omtänksamt att utsätta sina medmänniskor för sånt motor deras vilja, men jag förstår att man gör så när man saknar övertygande argument.

• LadyJane

Men vilka foliehattar abortmotståndarna är.

De som driver saken mycket hårt är framförallt barnlösa som ser det som ett fiffigt sätt att lösa sin egen barnlöshet. Det handlar således om extremt cyniska ochmänniskor stadd i moraliskt och etiskt förfall.

• Anonym (biolog)

Jag har sett hur många foster i burkar som helst.
    Jag har läst embryologi.
    Jag har dissekerat diverse djur och i några fall deras ofödda ungar i mammans mage.

Jag är fortfarande helt och oavkortat för abort.

Frågor på det?

• annakarlsson
    Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-27 14:36:01 följande:

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills jag nionde månaden även om barnet är helt friskt

Vem pratar om abort i 9:e månaden? Har aldrig hört talas om det.
  • Paganini
    Iarwain skrev 2020-12-27 15:23:47 följande:

Jag är för amputation av vävnadsdöd materia, men jag vill inte se ruttet kött på plakat heller.

Jag är för blindtarmsoperationer, men jag vill inte se inälvor på plakat heller.

Kunde inte sagt det bättre.
  • Plopps80
    Iarwain skrev 2020-12-27 15:23:47 följande:

Word!!!
  • Anonym (Maja)

Är det många som är för fri abort tills vecka 40?Personligen tänker jag att ju tidigare abort desto bättre(innan v 12).Men allra bästa skulle vara att abortsiffran skulle vara 0.

• Kråksången

Har inga problem med det så länge som jag och andra har rätt att stå och visa bilder på Isis fångar som blir uppeldade, halshuggna, eller homosexuella takflygningar från hög byggnad. Dessutom vill jag gärna visa bilder på våldet som kvinnor både i relationer blir utsatta för och de som blir våldtagna en del även brutalt mördade.

Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?