• Anonym (Har undrat det länge nu)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
    Om någon vill, förklara det för mig.

• Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?
  • Anonym (mobe)
    Anonym (G) skrev 2020-12-27 16:05:10 följande:
    Svarslös blev du också!
    Tar dina tårar aldrig slut =P Va bra. Gråt lite mer för min underhållning skull
  • Anonym (Anonym)

Många av dessa bilder som abortmotståndare visar är falska. 

• Paganini
    Anonym (mobe) skrev 2020-12-27 16:10:43 följande:
    Tar dina tårar aldrig slut =P Va bra. Gråt lite mer för min underhållning skull
    Du är ju bara patetisk och bortgjord.
  • Anonym (M)
    Anonym (Maja) skrev 2020-12-27 16:07:13 följande:

Är det många som är för fri abort tills vecka 40?Personligen tänker jag att ju tidigare abort desto bättre(innan v 12).Men allra bästa skulle vara att abortsiffran skulle vara 0.

Varför skulle det vara det allra bästa?
  • Glinda från Oz

För att det är känsligt och ingen ska få det upptryckt i ansiktet!

• Anonym (Maja)
    Anonym (M) skrev 2020-12-27 16:43:27 följande:

Varför skulle det vara det allra bästa?

Varför inte?Alla bästa var om alla graviditeter skulle vara önskade ,men det är inte så,enligt min åsikt.
  • Anonym (T)

Jag har inga problem med de bilderna. Inte född = inget liv, enligt mig. Sedan skiter jag i vad andra tycker. Det föds ändå 100 miljoner nya människor varje år.

• Anonym (Visa vad ni vill.)

Ni får visa hur mycket bilder ni vill. Det har ingen som helst påverkan på mig i alla fall. 

Men jag undrar hur många abortmotståndare som skulle vilja se bilder på misshandlade och misskötta barn som är oönskade av sina föräldrar.....

Själv tycker jag att det är så mycket värre att klämma ur sig ungar till höger och vänster som aldrig blivit tillfrågade ifall de leva i den här världen. Ska man föröka sig så borde det vara hårda krav att leva upp till när det kommer till barnens kommande tillvaro. 

• Anonym (M)
    Anonym (Maja) skrev 2020-12-27 16:56:40 följande:

Varför inte?Alla bästa var om alla graviditeter skulle vara önskade ,men det är inte så,enligt min åsikt.

Fast man gör ju abort även pga kromosomfel och andra defekter t ex. Sånt kommer man ju aldrig ifrån om man håller sig någorlunda nära verkligheten.
  • Anonym (dutten)
    Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-27 14:36:01 följande:

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn?

Det stör mest det är fanatiker som försöker tvinga på andra sin vilja.

Det och att ni verkar gå igång på bilder av döda foster.
Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?