• Anonym (Har undrat det länge nu)

Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
    Om någon vill, förklara det för mig.

• Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?
  • Anonym (Maja)
    Anonym (M) skrev 2020-12-27 17:55:29 följande:

Fast man gör ju abort även pga kromosomfel och andra defekter t ex. Sånt kommer man ju aldrig ifrån om man håller sig någorlunda nära verkligheten.

Ja,så är det.Det kan vara känsligt för familjer som redan har barn med kromosomfel och annat liknande.
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2020-12-27 17:55:29 följande:
    Fast man gör ju abort även pga kromosomfel och andra defekter t ex. Sånt kommer man ju aldrig ifrån om man håller sig någorlunda nära verkligheten.
    Vilket är ens fulla rätt.
    Vill man inte ha barn med t ex Downs och det går att slippa så gör man det.
  • Anonym (har valet.)

Blir inte det minsta arg för abortmotståndare och deras plakat. Det rör mig inte i ryggen att se bilder på aborterade embryon och små foster heller. Har själv gjort en tidig abort för 3 veckor sen och skäms inte det minsta utan är snarare glad att jag är en kvinna som lever i ett land där abort är helt lagligft och socialt accepterat. Att jag inte är tvingad att föda ett barn jag inte känner jag har möjlighet att ta hand om just nu eller att jag måste genomgå en olaglig abort som riskerar min hälsa och liv. 

• Anonym (mobe)
    Överste Senap skrev 2020-12-27 18:57:37 följande:
    Har du tråkigt?
    Lite fakitskt =P förlorade min lek kommpis tror den har innre demoner att slåss emot. och vet inte riktigt hur den ska tackla det hela . Jag vet borde göra nåt bättre med min tid  =P Folk är bara så jävla roliga och lättkränkta på FL 
  • Anonym (z)
    Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-27 14:36:01 följande:

Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?

Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.

Vad skenhelig du är. Du verkar ha gott om tid att slösa på sånt som inte hjälper någon alls, varför gör du inte själv en insats för barn som inte har någon? Bli fosterförälder, adoptera, adoptera befruktade ägg från fertilitetskliniker.

Varför gör du inte en riktig insats? Anledningen är att detta bara är för syns skull, du vill ses som en moralisk, god kristen- beskyddare av utsatt liv. Men du är inte villig att faktiskt göra något själv, nej som vanligt så är det andra som ska ta ansvaret- inte du, du har ju redan gjort ditt genom att hålla i en skylt och offrat dig genom att frivilligt bli en syndabock för de onda abortförespråkarna. Allt för syns skull för att komma in genom pärleporten.
  • Anonym (Alice)

Fast det jag alltid har undrat, hur kan man fortfarande tro 2020 att förbjuda abort betyder att det inte längre kommer ske aborter? För visst, det är fine att vara emot abort i sig, men även i länder där abort inte är tillåtet sker det ju aborter. Det är liksom ingen fråga om fri abort eller inga aborter, utan snarare fri abort eller osäkra, farliga aborter. Är man dessutom för liv känns ju ett förbud på aborter bara absurt.

Jobba istället på att så få som möjligt faktiskt behöver gör en abort istället. Se till att folk lätt får tag i preventivmedel, att det finns bra utbildning etc etc. Att förbjuda abort eller försöka skamma eller skrämma någon som har eller funderar på att göra en är inte rätt väg att gå. 

• Anonym (Men)

Abortmoståndare vill ändra en lag som jag vill ha kvar.

De får demonstrera hur mycket de vill, det är deras fulla rätt.

Personligen tror jag inte en sekund på en lagändring, hur mycket döda foster som visas upp och hur mycket känsloargument man försöker uppbringa.

• Anonym (Petra)
    Anonym (Har undrat det länge nu) skrev 2020-12-27 14:36:01 följande:

Om du nu är kristen, hur motiverar du att det är okej att trycka upp en sån känslig, kanske ofta jobbig sak i någon annans ansikte? För att inte tala om respektlös mot fostret i sig eller dens mamma? Tänk efter några varv till och tänk hur Jesus skulle ha betett sig i situationen? Han som promotade KÄRLEK och att älska sin nästa, skulle han ha tryckt upp bilder enbart för att skamma eller såra andra? Är det verkligen ett kristet beteende? 

Och när du säger "emot abort" menar du då att du vill att abort inte ska tillåtas alls? För det låter bara så otroligt naivt. Kvinnor kommer göra abort ändå, ända skillnaden är att om abort är olagligt kanske kvinnorna själva stryker med på kuppen. Tycker du att det är en smart plan?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym skrev 2020-12-27 18:08:37 följande:
    Vilket är ens fulla rätt.
    Vill man inte ha barn med t ex Downs och det går att slippa så gör man det.
    Fast varför skulle man inte vilja ha ett barn med Downs? De är ju lika mycket värda som någon annan. 
Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?