• Anonym (Anithe)

Varför är det mest män som är rasister?

Jag har en  fundering som jag inte kan komma på. Varför är det så många mer män som skriver rasistiska kommentarer än kvinnor?

Är det för att män har sämre empati? Har kvinnor mer?

Är det för att män är mer missunsamma? Kvinnor vill dela med sig?

Är det för att män blir sämre uppfostrade? Kvinnor bättre?

Om man läser på forum & facebook är det övervägande gnäll från män och gubbstrutsar som gott på livets hårda skola.

Vad kan de bero på?
    Jag så trött på gnällen.

• Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-10 20:40:10 följande:
    Du har fel.

Sen så kan man ha en rasistiska tankegångar utan att få sina inlägg bortplockade. 

Tror du överskattar sin förmåga till saklighet förresten.
    Beskriv då konkret i vad jag har fel?

Jag tar avstånd från all rasism. Menar du att detta är fel?

Har jag fel när jag säger att rasistiska inlägg inte är tillåtna och brukar plockas bort?

Självfallet kan vilken medlem som helst ha vilka tankegångar som helst, gällande precis vilket ämne som helst, utan att den medlemmens skrivna inlägg plockas bort.
    Skulle jag ha påstått något annat? Du fabulerar...

Jag är 100% säker på att FL inte plockar bort någon medlems skrivna inlägg, på grund av vilka tankegångar den medlemmen har i sitt huvud.
    Hur skulle det ens vara möjligt för FL eller någon moderator att veta vilka tankegångar alla medlemmar har???
    När inlägg plockas bort är det givetvis på grund av det någon har skrivit (inte vad någon har tänkt i sitt eget huvud).

För mig är det självklart, liksom jag förutsätter att det är för de allra flesta, att jag inte vare sig bryr mig eller agerar på grund av vilka tankegångar någon har.

Men jag har numera blivit varse att du både bryr dig och agerar på sådant som du inbillar dig själv, och på vad du tillåter dig själv tycka och känna, t ex gällande tankegångar som du inbillar dig att andra medmänniskor har.
    Jag måste erkänna att ditt agerande förbryllar.
  • Anonym (bajskorven)

Män känner sig kanske hotade och det är en helt naturligt reaktion eftersom vi alltid försvarat våra gränser och vår familj från inkräktare. För första gången i världshistorien ska vi gå emot vår försvarsinställning och välkomna främlingar som vi inte vet vart dom står. Har väldigt svårt för givmildheten i Sverige, vår naiva inställning kan en dag bli vårt fall både ekonomiskt, politiskt och själsligt. Vi män har alltid haft som mål att försvara vårt land. 

• Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-10 21:11:32 följande:
    Rasisterna som uttrycker sin rasism är värre än de som inte gör det.

Varför undrar du ens? 
    De värsta rasisterna tycker jag är de som begått allvarliga handlingar, som t ex att mörda.
    Flera av dessa har ofta varit i jämförelse tysta fram till sina illdåd.

Men jag är mycket undrande till att du uppenbarligen föredrar rasister som mördar bara de är tysta,
    framför rasister som skriker och gapar på gator och torg?
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-10 21:31:33 följande:
    De värsta rasisterna tycker jag är de som begått allvarliga handlingar, som t ex att mörda.

Men jag är mycket undrande till att du uppenbarligen föredrar rasister som mördar bara de är tysta,
    framför rasister som skriker och gapar på gator och torg?
    Varför inbillar du dig att en rasist som mördar är en tyst rasist? Eller varför tror du ett mord är en tecken på någon slags tystnad? 
  • Anonym (Jimmy jävelsson)

De vågar inte öppna käften hemma, därför de skriver på sociala medier utan att tänka på vad de skriver

• Anonym (Piku)
    Anonym (Anithe) skrev 2025-01-31 19:54:22 följande:
    Varför är det mest män som är rasister?

Jag har en  fundering som jag inte kan komma på. Varför är det så många mer män som skriver rasistiska kommentarer än kvinnor?

Är det för att män har sämre empati? Har kvinnor mer?

Är det för att män är mer missunsamma? Kvinnor vill dela med sig?

Är det för att män blir sämre uppfostrade? Kvinnor bättre?

Om man läser på forum & facebook är det övervägande gnäll från män och gubbstrutsar som gott på livets hårda skola.

Vad kan de bero på?
    Jag så trött på gnällen.

Om inte kvinnorna hade fått rösträtt för 100 år sen, så hade vi inte haft dom problemen i samhället som vi har idag. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Piku) skrev 2025-02-11 00:26:35 följande:
    Varför är det mest män som är rasister?Om inte kvinnorna hade fått rösträtt för 100 år sen, så hade vi inte haft dom problemen i samhället som vi har idag. 
    Misogyn, antagligen rasist också?
    Ytterligare en som bevisar min tes.
  • Anonym (Näm)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-10 21:08:47 följande:
    Jag anser att jag inte vet.
    Det är ju helt uppenbart att det som påstås i trådrubriken inte är på saklig grund klarlagt.
    Jag vet inte och ingen annan kan heller veta.

Menar du, konkret och nedkokat, att bara de som upplevs uttrycka sig rasistisk är de enda rasisterna?
    Den som uttrycker sin rasism är mer och värre rasist än den som väljer att tiga om sina åsikter?

Så konkret och nedkokat, anser du ätt alla som väljer att inte ge uttryck för sina åsikter saknar åsikter? Alltså helt oavsett vilka åsikter det gäller...
    Okej, tack för ett konkret och nedkokat svar;). Du vet inte. Och visst är det så, att den som påstår att något ligger till på ett visst sätt, är den som ska understödja detta ( såom TS i detta fall.).

Dina andra frågor ter sig insinuanta. Vad exakt har JAG skrivit, förutom att ställa ett slags " sammanfattande" fråga till dig som föranleder att du tycker att det är relevant att ställa dessa till just mig? Dessutom benämnt " konkret och nedkokat"? Jag har hitintills inte varit speciellt aktiv i denna tråd. Eller var det bara en" tillbakakaka"?
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-10 22:15:30 följande:
    Varför inbillar du dig att en rasist som mördar är en tyst rasist? Eller varför tror du ett mord är en tecken på någon slags tystnad? 
    Du får självfallet tycka att de som skriker är de värsta.
    Jag förstår att du känner dig obekväm, de skapar känslor av olust hos dig, de som skriker och gapar.

Du för tycka vad du vill, även om jag finner det mycket märkligt.
    Men jag för min egen del vidhåller att de som mördar är oändligt mycket värre.

• Anonym (Piku)
    Anonym (B) skrev 2025-02-11 01:02:11 följande:
    Misogyn, antagligen rasist också?
    Ytterligare en som bevisar min tes.
    Du antar att jag är en man?
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?