• Anonym (Anithe)

Varför är det mest män som är rasister?

Jag har en  fundering som jag inte kan komma på. Varför är det så många mer män som skriver rasistiska kommentarer än kvinnor?

Är det för att män har sämre empati? Har kvinnor mer?

Är det för att män är mer missunsamma? Kvinnor vill dela med sig?

Är det för att män blir sämre uppfostrade? Kvinnor bättre?

Om man läser på forum & facebook är det övervägande gnäll från män och gubbstrutsar som gott på livets hårda skola.

Vad kan de bero på?
    Jag så trött på gnällen.

• Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?
  • Anonym (B)
    Anonym (Piku) skrev 2025-02-11 12:59:36 följande:
    Du antar att jag är en man?
    Haha!! Nej, varför tror du det? Du kan mycket väl vara kvinna. Misogyn är du i alla fall.
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-11 12:00:58 följande:
    Du får självfallet tycka att de som skriker är de värsta.
    Jag förstår att du känner dig obekväm, de skapar känslor av olust hos dig, de som skriker och gapar.

Du för tycka vad du vill, även om jag finner det mycket märkligt.
    Men jag för min egen del vidhåller att de som mördar är oändligt mycket värre.

De värsta rasisterna tycker jag är de som begått allvarliga handlingar, som t ex att mörda.
    Flera av dessa har ofta varit i jämförelse tysta fram till sina illdåd.
    Varför inbillar du dig att en rasist som mördar är en tyst rasist? Eller varför tror du ett mord är en tecken på någon slags tystnad? 
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-11 13:04:12 följande:
    Varför inbillar du dig att en rasist som mördar är en tyst rasist? Eller varför tror du ett mord är en tecken på någon slags tystnad? 
    Det är mycket uppenbart, du upprepar dig vilket gör det ännu mera uppenbart, att du lyckas inbilla dig själv saker.
    Sannolikt är det bara dina känslor som du tillåter spela dig ett spratt och som föder din lust att komma med dina olika känsloyttringar.

Jag har mer än en gång visat att du faktiskt inbillar dig.
    Men du har inte någon enda gång visat att jag skulle ha inbillat mig något.

T ex finns inget som skulle kunna tyda på att jag inbillar mig det som du påstår i det ovan citerade.
    Men det är ju fullkomligt uppenbart, du visar det själv, att du lyckas inbilla dig det.

Kan man dra någon annan slutsats än att du väljer att låta dina känslor gång på gång spela dig diverse spratt?
  • Anonym (Piku)
    Anonym (B) skrev 2025-02-11 13:02:13 följande:
    Haha!! Nej, varför tror du det? Du kan mycket väl vara kvinna. Misogyn är du i alla fall.
    Misogyn.. ett ord som jag (som kvinna) var tvungen att Googla. Har aldrig tagit det ordet i min mun.. 

Misogyn eller ej, sanningen är att kvinnor röstar med hjärtat och männen med huvudet. Det låter fint med öppna gränser, feministiskt initiativ och fan och hans moster. Men istället har vi öppnat dörren för fler misogyna män och kulturer med ett stort våldskapital. 

Och det är kvinnornas fel. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Piku) skrev 2025-02-11 16:00:22 följande:
    Misogyn.. ett ord som jag (som kvinna) var tvungen att Googla. Har aldrig tagit det ordet i min mun.. 

Misogyn eller ej, sanningen är att kvinnor röstar med hjärtat och männen med huvudet. Det låter fint med öppna gränser, feministiskt initiativ och fan och hans moster. Men istället har vi öppnat dörren för fler misogyna män och kulturer med ett stort våldskapital. 

Och det är kvinnornas fel. 
    Så bra att du utbildar dig (som kvinna) Det glädjer mig när människor lär sig saker som andra anser vara allmänt vetande.

tycka att kvinnor står till svars "problemen vi har idag" för att kvinnor fick rösträtt för 100 år sen är misogyni. 

Är du rasist också? (Du kommer såklart att svara nej)
  • Anonym (Anithe)
    Anonym (Piku) skrev 2025-02-11 00:26:35 följande:
    Om inte kvinnorna hade fått rösträtt för 100 år sen, så hade vi inte haft dom problemen i samhället som vi har idag. 
    Om inte män fanns skulle det inte bli så mycket krig i världen. Tur att empatiska, förnuftiga kvinnor finns.
  • Anonym (Piku)
    Anonym (B) skrev 2025-02-11 16:16:19 följande:
    Så bra att du utbildar dig (som kvinna) Det glädjer mig när människor lär sig saker som andra anser vara allmänt vetande.

tycka att kvinnor står till svars "problemen vi har idag" för att kvinnor fick rösträtt för 100 år sen är misogyni. 

Är du rasist också? (Du kommer såklart att svara nej)
    Jag finner inget behov av sådana ord i mitt dagliga vokabulär och inte heller har jag intresse för den typen av livsåskådning. 

Det är ingen personlig åsikt, det är fakta. Ser du inte sambandet mellan kvinnors röster och den samhälleliga utvecklingen? Om inte, vad ser du är orsaken till den?

Vad definierar du som rasist?
  • Anonym (Piku)
    Anonym (Anithe) skrev 2025-02-11 16:34:04 följande:
    Om inte män fanns skulle det inte bli så mycket krig i världen. Tur att empatiska, förnuftiga kvinnor finns.
    Vem/vilka skulle i så fall dra ut för att leta mat medan kvinnorna var upptagna med barnen?
  • Anonym (B)
    Anonym (Piku) skrev 2025-02-11 16:41:01 följande:
    Jag finner inget behov av sådana ord i mitt dagliga vokabulär och inte heller har jag intresse för den typen av livsåskådning. 

Det är ingen personlig åsikt, det är fakta. Ser du inte sambandet mellan kvinnors röster och den samhälleliga utvecklingen? Om inte, vad ser du är orsaken till den?

Vad definierar du som rasist?
    Vad definierar du som rasist? Kolla wikis förklaring t ex. Du gjorde ju ett så bra jobb med att ta reda på vad misogyni var. Du klarar det, du är så duktig.

Misogyni är inte fakta, det är känslor. Du vill inte ha in misogyna män, skyller på kvinnors rösträtt, men när det är du själv som sprider misogyni så är misogyni något oviktigt. Du är ju helfestlig! 
  • Anonym (Piku)
    Anonym (B) skrev 2025-02-11 17:24:30 följande:
    Vad definierar du som rasist? Kolla wikis förklaring t ex. Du gjorde ju ett så bra jobb med att ta reda på vad misogyni var. Du klarar det, du är så duktig.

Misogyni är inte fakta, det är känslor. Du vill inte ha in misogyna män, skyller på kvinnors rösträtt, men när det är du själv som sprider misogyni så är misogyni något oviktigt. Du är ju helfestlig! 
    Om du går efter den definitionen så är svaret på din fråga, nej. Men jag antar att du ändå tycker att jag är rasist eftersom att jag är emot fri invandring, vill ha återvandring och är starkt emot att islam tar allt mer plats i vårt samhälle. 

Det är du som slänger dig med det ordet och väljer att slänga dig med glåpord istället för att ge dig in i debatten på ett intellektuellt sätt. Du är ett typexempel på vad kvinnors rösträtt har lett till. 
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?