Anonym (?) skrev 2025-03-19 08:10:26 följande:
Som korsfararna menar du?
Eller präster som våldtar barn?
I det aktuella världsläge som vi och våra barn lever i, i verkligheten och i dagsläget, med de problem, hot och terrorhandlingar som i dag försiggår i Sverige och i Europa, och i stora delar av världen,
är det korsfarare eller präster som utgör det största hotet och som utför de flesta mord och terrorhandlingar?
Det finns väldigt många helt aktuella exempel på personer som i religionens namn väljer att med berått mod med fordon köra in i folksamlingar, som försöker mörda och skada så många man förmår, t ex på Drottninggatan, och det finns väldigt många exempel på knivningar, mord och mordförsök, som utförs i religionens namn mot helt oskyldiga offer,
bara för att människan som utför dåden har fått för sig att dessa offer utgörs av vita otrogna hundar som förtjänar att dö.
Är det någon som lyckas inbilla sig själv att det är kristna, korsfarare och kristna präster som i dagens världsläge står för den överväldigande majoriteten av alla dessa handlingar?
Ja det fanns en gång i historien exempel på hemskheter som begicks av korsfarare och präster. Du har rätt om detta.
Och det är din personliga åsikt, du försöker påstå att detta skulle rättfärdiga, att vissa extrema religiösa anser sig ha rätt terrorisera och mörda på det sätt som är vanligt förekommande i dagens moderna samhälle?
"- Någon i en annan religion begick långt tillbaka i historien illgärningar mot mina förfäder.
Därför har jag i min egen religion en självklar rätt, och jag är skyldig, att i dag mörda sådana människor som mina religiösa ledare säger att jag ska mörda..."